שיתוף

המירוץ השוחק לקריירה מצליחה, שבעבר היה מבוסס בעיקר על עבודה במשך שעות ארוכות, על הגעה מוקדם למשרד ועזיבתו מאוחר ככל האפשר, משנה כעת את חוקי המשחק. אין ספק שהכללים הישנים הם עדיין רלוונטים במקרים רבים, אבל עולם העסקים התפתח במהירות רבה יותר מאי פעם ובכיוונים בלתי צפויים.

אם בעבר, לימוד מיומנות מסויימת נעשה פעם אחת, ולאחר מכן היו השתלמויות אחת לכמה שנים, הרי שכעת, עם התפתחות הטכנולוגיה, מקצועות משתנים לבלי היכר חדשות לבקרים.

להתעדכן בטכנולוגיות חדשות – בכל רגע

הצורך להשאר מעודכן כל הזמן, מתחיל בעבודה עם טכנולוגיות ייעודיות לתחום ולמקצוע, וממשיך בלימוד של איך להשתמש בטכנולוגיה ולרתום אותה כדי לעבוד במגוון רחב של אופנים.

כל אחד רוצה לבדל עצמו, ומילת המפתח היא הסתגלות. כל עובד באשר הוא, מהזוטר ביותר ועד הבכיר ביותר, חייבים ללמוד במהירות, ולהסתגל לשינויים המואצים בקצב הטכנולוגיה.

השינויים הנדרשים כיום בשוק העבודה לא ניתנים ללימוד באוניברסיטה. עובדים שרוצים להסתגל במהירות, חייבים להיות מסוגלים להטמיע שינויים במהירות. ובראש ובראשונה חשוב להבין, שהגעה מוקדם לעבודה ועזיבת המשרד מאוחר בלילה, כבר רחוקות מלהיות מספיקות לקידום הקריירה.

אם כך, אילו מיומנויות כדאי לסגל כדי להדביק את קצב השינויים:

1. לאמץ גישה של לימוד מתמיד, לכל אורך החיים

לפני קצת יותר מחצי שנה אמרה ענבר גת שחם, מייסדת ומנהלת שותפה בחברת Improve-IT ואחראית מתודולוגיות למידה ושיפור ביצועים בשיחה עם HRus, כי "כיום אנחנו מדברים על Long Life Learning. כלומר, למידה שמתקיימת כל הזמן, לכל אורך החיים. הרצון להמשיך ולהתפתח כל הזמן מחייב ללמוד כל הזמן. שימוש מושכל בטכנולוגיה ובתוצרי למידה דיגיטליים, יכול לשרת את המטרה הזאת.

"יתרה מכך, כולנו חווים כיום הרבה מאוד שינוים שמתרחשים סביבנו כל הזמן: בעולם החיצוני, בארגון שלנו, באופן שבו אנחנו לומדים וכו. זו אחת הסיבות לצורך ללמוד לאורך החיים.

"בד בבד, אוכלוסיית העובדים, ומכאן, אוכלוסיית הלומדים, השתנתה מאוד בשנים האחרונות. דור ה-Y וה-Z, דור המילניום, חווה את השינויים בתדירות גבוהה מאוד ויודע להסתגל אליהם. אבל גם ההרגלים שלהם וצרכי הלמידה שלהם השתנו. הדיגיטציה היא אורח חייהם"

יש משהו מאוד מעודד ומדרבן מוטיבציה בלהיות פתוחים לרעיון של למידה לכל אורך החיים. ומאחר שמדובר בגורל הקריירה של העובד, הרי שהוא חייב להיות הרבה יותר פתוח לרעיון הלמידה כל הזמן. מכיוון שכך, כדאי מאוד לנצל כל קורס, הכשרה, סדנה והשתלמות שיש בתחום העיסוק של העובד ושל החברה.

2 ללמוד לתקשר ברמה בינאישית ו-ורבלית

בעולם העסקי הנוכחי, בו ההתרחשויות נעות בקצב מסחרר, לתקשורת בינאישית ואמנות השיחה יש חשיבות רבה מאי פעם. בעוד העולם הופך תלוי יותר ויותר באימיילים ובהודעות טקסט בטלפון, שיחה טלפונית, או פנים אל פנים, הופכת עבור אנשים רבים למשימה מעיקה יותר ויותר.

ולמרות זאת, שיחות עם לקוחות וספקים ממשיכות להתקיים. לכן, בשיחה עם לקוח או ספק על העובדים לדעת לבטא את עצמם. ללמוד להקשיב לצד השני ולהביע בצורה מדויקת את המסר שהם רוצים להעביר.

3 לקחת הפסקות קלות למילוי מצברים

אם עובד מרגיש שחוק או שהוא צריך לקחת פסק זמן כדי להתרחק מעט מפרויקט, אין פסול בכך שיקח הפסקה ולאחר מכן יחזור לפרויקט שהופסק. מנהלים חייבים להבין, שעל אף הדדליין הלחוץ, הפסקות כאלה מאפשרות לכל עובד לתגבר את היצירתיות שלו ולחזור רענן לפרויקט.

זה יאפשר לו להתבונן על האתגרים שהוא מתמודד איתם מזוויות נוספות, שקודם לכן נעלמו מהעין בגלל השחיקה. ההפסקות הללו לא צריכות לפגוע בקצב ההתקדמות של הפרויקט. לפעמים די בהליכה קצרה לניקוי הראש.

4 לא לפחד מכישלון

לכישלון יצא שם רע מאוד. אבל בטווח הארוך, כישלונות מביאים איתם הפקת לקחים, ולכן צמיחה. המטרה היא לא לתת לכישלון לגרור אתכם מטה. והדרך לעשות זאת היא לנצל אותו כדי להשתפר.

אנשי עסקים מצליחים רבים מינפו כישלונות להצלחות גדולות, הודות ללקחים שהפיקו מהם. כל עובד יכול למנף כישלון להצלחה גדולה יותר.

5 אתה מעודכן משמע אתה רלוונטי

מאז ומתמיד היתה חשיבות רבה להיותו של עובד מעודכן בכל מה שקורה בתחומו. אלא שבשוק העסקי הנוכחי, חשיבות זו גדלה שבעתיים. כל יציאה של עובד אל מחוץ למעגל ההתעדכנות, מוציאה אותו ממעגל הרלוונטיות והוא עלול להפסיד רבות. גם ההתעדכנות בכל הטכנולוגיות החדשות היא חלק בלתי נפרד מכך.

6 ויתור על משחקי אגו

אגו הינו תחושה של הערכה עצמית. אין צורך לבטל אותו. אבל חשוב מאוד לא לתת לו להפוך לבעיה שמכשילה את בעליו. לוודא כל הזמן שהוא לא מפריע להתקדמות. כמו כן, חשוב מאוד לא לתת לאגו לערום מכשולים: לא להפוך יהירים ולא להינעל על דעה אחת רק משום שלמישהו אחר יש דעה אחרת. הדרך הטובה והיעילה ביותר לא לתת לאגו להשתלט, היא להיות ענווים ולשמור על ראש פתוח לרעיונות של אחרים. לקחת בחשבון שכל אחד יכול לטעות.

אירוע סוף שנה למנהלי משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה