שיתוף

מותג המעסיק והמותג המסחרי הם לכאורה שני מרכיבים שונים שאינם קשורים זה לזה.

מותג המעסיק נמצא באחריות מחלקת משאבי האנוש של החברה בעוד שהמותג המסחרי באחריות מחלקת השיווק.

אלא שבפועל, למותג המעסיק יש תפקיד מכריע בעיצוב התפיסה של המותג המסחרי.

מתן עדיפות לשביעות רצון העובדים, מעורבותם וחווית עובדים חיובית, מאפשרים לארגון למנף את מותג המעסיק כדי לשפר את המוניטין של המותג המסחרי, את קשרי הלקוחות ואת ההצלחה העסקית.

מכאן, שמותג המעסיק והמותג המסחרי שלובים זה בזה, והתפיסה של אחד יכולה להשפיע מהותית על השני.

להלן 6 דרכים בהן מותג המעסיק משפיע על המותג המסחרי:

1 משיכת טלנטים מובילים:

מותג מעסיק חזק מושך כישרונות מובילים לארגון. כאשר עובדים פוטנציאליים רואים בחברה מקום אטרקטיבי לעבוד בו, שיש בו תרבות ארגונית חיובית, הזדמנויות לצמיחה ומדיניות ידידותית לעובדים, סביר יותר שהם יחפשו הזדמנויות תעסוקה בחברה.

זרם זה של כישרונות מובילים יכול להשפיע לטובה על המותג המסחרי על ידי הבאת אנשים מיומנים התורמים לחדשנות, לפרודוקטיביות ולהצלחה עסקית.

2 'גאוות יחידה' של העובדים:

עובדים הגאים במעסיקם ויש להם חווית עובד חיובית, הופכים לרוב לתומכי המותג המסחרי.

הם נוטים יותר לקדם את המוצרים או השירותים של החברה ברשתות החברתיות שלהם, ואף בדרכים לא מקוונות.

שיווק זה מפה לאוזן מצד העובדים יכול לשפר את המוניטין והאמינות של המותג המסחרי, ולהוביל להגברת אמון ונאמנות הלקוחות.

3 עקביות במסרי המותג:

מותג מעסיק חזק מחזק את ערכי הארגון, הייעוד והתרבות הארגונית, שלעיתים קרובות מתאימים למותג המסחרי.

כאשר עובדים מגלמים את תכונות המותג הללו באינטראקציות שלהם עם לקוחות, ספקים ושותפים, זה יוצר עקביות במסרי המותג.

מיתוג מעסיק חיובי עקבי, בונה הכרה של המותג, אמון ונאמנות בקרב הלקוחות, ומשפר את המוניטין ואת מיצוב השוק של המותג המסחרי.

4 מחוברות עובדים וחווית לקוח:

מחוברות עובדים קשורה קשר הדוק לחוויית הלקוח. עובדים מרוצים ומחוברים לארגון נוטים יותר לספק שירות לקוחות מצויין, דבר המוביל לחוויות לקוחות חיוביות ונאמנות מוגברת למותג.

לעומת זאת, עובדים שחשים מנותקים מהארגון או לא מרוצים, עלולים לספק שירות גרוע, ולהשפיע לרעה על המוניטין של המותג המסחרי ועל רמות שביעות הרצון של הלקוחות.

5 חדשנות ויצירתיות:

מותג מעסיק חיובי מטפח תרבות של חדשנות ויצירתיות בארגון.

עובדים שמרגישים מוערכים, מועצמים ותומכים, נוטים יותר לתרום רעיונות חדשים, אסטרטגיות לפתרון בעיות ופתרונות חדשניים לאתגרים עסקיים.

תרבות ארגונית זו של חדשנות יכולה להשפיע באופן חיובי על המותג המסחרי על ידי הנעת פיתוח מוצרים, בידול לעומת המתחרים ויתרון תחרותי בשוק.

6 שימור ופיתוח כישרונות:

מותג מעסיק חיובי חזק עוזר למשוך ולשמור על כישרונות מובילים, תוך הפחתת תחלופת עובדים ועלויות גיוס נלוות.

שימור עובדים מיומנים הבקיאים במוצרי החברה, השירותים וצרכי ​​הלקוח תורם ליציבות המותג המסחרי ולצמיחתו.

בנוסף, השקעה בתוכניות הכשרה ופיתוח עובדים משפרת את כישורי העובדים ומומחיותם, ובסופו של דבר משפרת את איכות המוצרים או השירותים המוצעים על ידי החברה.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה