שיתוף

הוקרת העובדים שלך הוא חלק חשוב במעורבות שלהם כיוון שזה מאפשר להם לדעת שאתה שם לב לעבודה הקשה שהם עושים.

כדי שהעובדים ירגישו שמוקירים ומעריכים אותם, לא צריך אפילו להוציא כסף. הכלים החשובים ביותר להוקרת עובדים הם חינמיים. הם עשויים לקחת קצת זמן שלך, אבל זה ללא ספק שווה את זה.

הפסיכולוגיה של המוטיבציה

לפני שדנים בפסיכולוגיה של המוטיבציה, צריך לדבר על מעורבות העובדים. עבודה המנהלים, המטרה העיקרית של הוקרת העובדים היא, שהם יהיו מעורבים יותר בעבודה.

השאלה שהמנהלים צריכים לשאול היא: מה היה מניע עובד להשקיע מאמץ דיסקרטי? התשובה בפסיכולוגיה של מה שמניע אנשים וישנן 2 תיאוריות מתאימות לכך. הראשונה קשורה למדרג הצרכים של מאסלו שטוען כי יש לנו צורך פסיכולוגי בהערכה, ובתחושה שאנחנו שייכים. צרכים אלה מתקיימים באמצעות הוקרת המנהלים שלנו וחשוב יותר, העמיתים שלנו.

התיאוריה השניה היא של דן פינק והיא נקראת "הפאזל של המוטיבציה". התיאוריה הבסיסית שלו טוענת כי כעת, כשהחברה שלנו מתקדמת הרבה יותר משהיתה כאשר מאסלו יצר את פירמידת הצרכים, רוב הזמן אנחנו מרוצים מהרמות הנמוכות יותר בהיררכיה ומונעים ל ידי מניעים פנימיים. המניעים המהותיים הם מה שאנו רואים בראש פירמידת הצרכים – מימוש עצמי. שלושת הגורמים שבהם פינק מתמקד הם: אוטונומיה, שליטה, מטרה.

על פי התיאוריות הללו, להלן 5 דרכים פשוטות ויעילות להוקרת העובדים:

שקיפות

הכי חשוב להיות שקוף עם העובדים. שקיפות מגדלת אמון, והאמון הוא הבסיס של עבודת צוות חזקה. חשוב להיות כנים עם העובדים שלכם, הם מעריכים את זה יותר מכל דבר אחר. כאשר הם רואים שאתה אמיתי וכן איתם, הם יהיו מאושרים ומעורבים יותר.

דוא"ל אישי

אחד הדברים היפים ביותר שמנהלים עושים עבור העובדים שלהם הוא, לשלוח להם דוא"ל אישי במהלך החגים עם ברכת חג שמח, ביומי הולדת, באירועים מיוחדים וגם כמובן כדי להביע הוקרה על עבודה טובה. העובדים מאוד נרגשים ומעריכים פניה אישית מהמנהל שלהם, שמבחינתם הוא דמות המפתח בחברה.

עודדו אחרים להעריך

מחקרים מראים כי הכרה ושבחים מתקבלים בצורה חזקה ואפקטיבית מאוד, כשמדובר בעמיתים לעבודה. לכן, כמנהלים תוכלו לעודד את הצוות לשבח ולהעריך אלו את אלו, כאשר ישנה סיבה טובה לכך.
יצירת סביבה שבה עובדים מעודדים ומשבחים אחד את השני, תיצור צוות בעל שיתוף פעולה חזק יותר.

צרו הזדמנויות לצמיחה

אם אתה מאפשר לעובדים לגדול ולהתפתח בחברה שלך, אתה עושה עבורם את הדבר הטוב ביותר. כאשר אתה מראה עניין אמיתי לעזור לעובדים לפתח את הקריירה שלהם, זה יגרום להם להרגיש מוערכים והם יעבדו קשה יותר עבורך.

התעניינו בחיים האישיים שלהם

מבלי להיות "פולשני" מדי, חשוב מאוד להתעניין בחיים האישיים של העובדים שלך מחוץ לעבודה. זה מראה לעובדים שאת המתעניין בהם כבני אדם ולא רק כ"כוח עבודה". אם יש משהו שאתה יכול לעשות כדי להפוך אותם למאושרים יותר מחוץ לעבודה, עשה זאת. זה יגרום להם להיות מאושרים ומונעים יותר גם בעבודה.

סדנת ניהול זמן

אין תגובות

השאר תגובה