שיתוף

בין אם אתם מנהלי משאבי אנוש, מנהלי צוותים, או מנהלי מחלקות, הדרך להתקדם בעבודה היא לקחת על עצמכם יותר משימות ולקבל יותר תחומי אחריות, אך איך עושים את זה?!.

כדי לקבל יותר תחומי אחריות, ראשית יש לדחוף את עצמכם מתוך לאזור הנוחות שלכם ולקחת על עצמכם יותר משימות. זוהי דרך מצוינת לגדול מבחינה אישית ומקצועית. זה יכול להיות לא נוח וקשה לפעמים להתנדבר למשימות נוספות ביום עבודה עמוס וצפוף מלכתחילה, , אך זה מה שיעזור לבצע התקדמות אמיתית בתוך הארגון. אז קחו לעצמכם אתגר, ונסו את 5 הדרכים הבאות לזכות ליותר תחומי אחריות בעבודה.

דברו עם הבוס

שוחחו עם המנהל מעליכם ובדקו איתו האם יש פרויקטים נוספים עליהם תוכלו לעבוד. הפכו זאת לדיון ולא לשאלה ישירה, תוכלו לדון איתו לגבי מטרות הקריירה שלכם ולהסביר לו כיצד לקיחת יותר תחומי אחריות יסייעו לכם להתקדם. ציינו בפניו כיצד אתם רואים את עצמכם מתברגים בעתיד במשרות הבכירות בחברה.

חשבו על מיומנויות או ידע שאתם רוצים לפתח, ובדקו האם למנהל שלכם יש אפשרות לספק לכם את זה על מנת שיהיה לכם יותר פוטנציאל לצמוח בחברה בעתיד.

אם אין לכם פגישות קבועות עם המנהל שלכם, נסו לקבוע איתו זמן לדיון האמור. חשוב שהוא יפנה זמן והיה נינוח וקשוב אליכם ושהשיחה לא תעשה תחת לחץ וזריזות.

הציעו את עזרתכם

נסו לאתר אנשים בחברה הזקוקים לעזרה, אולי במחלקות אחרות או בחדר הסמוך, והציעו את עזרתכם. הכוונה לא לעשות את העבודה השחורה שהם אינם מעוניינים לעשות בעצמם, אלא לסייע להם בתחומים שאתם חזקים בהם במיוחד. אל תתביישו לקחת קרדיט על הסיוע שלכם ולבקש מהם להמליץ עליכם כמסייעים לאחרים. בנוסף, הקפידו שלא להציף את עצמכם בעבודה של אחרים שלא תצליחו לעמוד בה מבחינת הלו"ז.

התמחות

רכשו ידע חדש ורלוונטי בכל הזדמנות. התעדכנו כל הזמן במגמות והתפתחויות בתחום שלכם. אם אתם מומחים בנושא מסוים, אתם כנראה תהיו לעזר במחלקות השונות בחברה. ידעו את הממונים עליכם כי צברתם מומחיות בתחום מסוים וכי תשמחו לסייע בתחום זה.

כתבו ופרסמו מאמרים בנושא המומחיות שלכם כדי להביא לידיעת הציבור בחברה שאתם מתמחים בו. התעדכנו בחדשות האחרונות ובפיתוחים האחרונים בתחום כדי שלא תישארו מאחור. הפקידו תמיד להיות זמינים ולהשיב על שאלות של אחרים בתחום זה.

יוזמה

לא תמיד אפשר לחכות למישהו אחר שייתן לכם אור ירוק. קחו יוזמה, ועשו את מה שצריך לעשות לפני שמישהו מבקש מכם. התחילו בזיהוי משימות שנפלו בין הכיסאות ונסו לבצע אותן בעצמכם או לסייע בהן.
אם חלק מהפעילות המתוכננת כוללת הגעה ללקוחות או לחברות חיצוניות, וודאו שיש לכם אישור לעשות זאת.

התחילו בדברים מהנים

במרבית מקומות העבודה ישנן פעילויות גיבוש מחוץ למשרד וימי כיף. הקפיד ולהשתתף בהם וליהנות, ותוך כדי להכיר את המנהלים הבכירים, להציג את עצמכם ולהביא לידיעתם כי אתם מחפשים אחר תחומי אחריות נוספים. הציגו את כישורי המנהיגות שלכם גם בימי גיבוש, זהו רעיון טוב לפגוש עמיתים לעבודה ולהכיר אותם טוב יותר מחוץ לסביבה המקצועית המסורתית שלכם.

אין תגובות

השאר תגובה