שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

עם המעבר ליותר עבודה מהבית, והתחזיות הלא מעודדות כי איום נגיף הקורונה עוד ירחף מעל ראשינו עוד לפחות שנה, נדרשים מנהלי משאבי האנוש להיערך לקראת תקופה ארוכה של עבודה מהבית.  

ההיערכות הזאת היא קודם כל ברמה הטכנולוגית, אבל לא פחות חשובה ההיערכות מול העובדים.

ליתר דיוק, יש להעביר לעובדים הכשרה לרבות הנחיות ומסרים איך לעבוד נכון מהבית. כמו כן, יש ללמד את העובדים איך להתארגן לקראת עבודה מהבית בטווח הארוך.

אם כן, יש 4 נקודות יסוד שצריך לכלול במסרים שמעבירים לעובדים:

1 ההכרח לעבוד מהבית טומן בחובו הזדמנות פז וזכות גדולה:

ראשית יש לומר, כי, אין ספק שבכל ארגון יש כמה עובדים שיחושו פחות נוח לעבוד מהבית.

ובכל זאת, יש לתקשר לכל העובדים, בכל דרכי ההתקשרות הזמינות (קבוצת ווטסאפ, מפגשי זום וכדומה), שאם מסתכלים על התמונה הגדולה, אחרי הכול העבודה מהבית יכולה להיות זכות פנטסטית והזדמנות מצויינת לאיזון חיי בית עבודה.

2 לנהל את הזמן בצורה מוצלחת:

יש לאתר את העובדים שזקוקים למסגרת ולא יודעים לנצל את הזמן בצורה יעילה, וללמד אותם איך לנהל את הזמן בצורה נכונה ואיך לפתח משמעת עצמית של עמידה בלוחות זמנים.

כלומר, איך לנהל את לוחות הזמנים שלהם באופן שיאפשר להם לעבוד ולהיות פרודוקטיביים, ועדיין, בלי להזניח את חובותיהם במסגרת המשפחה.

3 לשפר את כישורי התקשורת של העובדים שקולם בדרך כלל כמעט לא נשמע:

יש עובדים שבעת פגישות צוות לא מרגישים נוח להשמיע את קולם או שהם מופנמים מדי ולא רוצים להתווכח עם עובדים שחושבים אחרת מהם.

עבור עובדים אלה, יש כאן הזדמנות פז. בימים בהם כל חברי הצוות עובדים מביתם, לכל אחד יש אפשרות (אפילו טכנית) להשמיע את קולו, להביע את דעתו ולתרום את תרומתו באופן שהוא ישמע לא פחות מעמיתיו לצוות.

מנהל משאבי האנוש נכנס כאן לתמונה כמי שאמור להיות עם היד על הדופק לגבי העובדים המופנמים הללו.

יש ללמד אותם (גם אם יש צורך בהדרכות קצרות של אנשי מקצוע יעודיים) איך לשפר את כישורי התקשורת שלהם במידה משמעותית, ולפתח נוכחות חזקה ובטוחה בעצמה.

יתרה מכך, עבור רבים מבין העובדים המופנמים הללו, המרחק הפיזי והתקשורת הדיגיטלית מקלים עליהם להשמיע את קולם, ועל ידי כך להגביר מאוד את תרומתן לצוות ולארגון כולו.

4 לא להזניח את הבריאות והכושר:

העובדה שאנשים עובדים מהבית חוסכת להם זמן רב בנסיעות לעבודה ומהעבודה הביתה, ובה בעת נחסך להם גם זמן שבדרך כלל "מבוזבז" על "טיולים" לקולר ולעמדת הקפה, למדפסת ולשיחות מסדרון על נושאים שלא קשורים לעבודה.

אין ספק שאינטראקציה חברתית בארגן היא דבר חשוב, אבל כעת כשעובדים מהבית, ניתן לנצל את הזמן שהתפנה.

ולא רק לצורך עבודה אלא גם לתרגילי התעמלות קלים שישמרו על בריאותם של העובדים. ב-15-20 דקות של התעמלות כל יום יכולות לחסוך לעובד כאבי גב, כאבי צוואר וכתפיים ובעיות אחרות שנובעות מישיבה במשך שעות ארוכות מול המחשב.

מחקרים שבוצעו בעולם מראים כי ישיבה במשך פרקי זמן ארוכים מדי עלולה להוות גורם סיכון בריאותי, ומנגד, עולה מאותם מחקרים, כי אנשים שאחת ל-30 דקות קמו מהכסא וביצעו פעילות קלה היו בסיכון הבריאותי הנמוך ביותר.

5 הזדמנות ללמוד איך לטפל במחשב, באפליקציות הארגוניות ובתקשורת הביתית:

בין אם העובד הוא בעל קליטה מהירה מאוד בנושאים טכניים ובין אם הוא חסר מושג בטיפול במחשב, בתקשורת וכו, אלה גם אלה יכולים להרחיב את השכלתם בכל הקשור להפעלת האפליקציות הארגוניות היעודיות והכלים הטכנולוגים שהארגון מעמיד לרשותם, הודות לתמיכה מרחוק של אנשי ה-IT.

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה