שיתוף

מגיפת הקורונה יצרה לא מעט מהפיכות דרמטיות בשוק העבודה. אחת מהן היא הדרך בה תופסים המעסיקים את מיומנויות הליבה שהינן קריטיות להצלחת הארגון.

לפני פרוץ המגיפה האמינו מעסיקים רבים כי תפקידים קריטיים דורשים מיומנויות קריטיות. ואז הגיעה הקורונה ולימדה את שוק העבודה שיש מערך חדש של תפקידים קריטיים שהם חשובים יותר. מדובר בתפקידים הדרושים להפעלה מוצלחת של תהליכי עבודה חיוניים.

אחת המגמות הבולטות שניתן לראות כעת בשוק העבודה היא חברות רבות שעוברות מהכשרת העובדים לתפקיד הקריטי הספציפי הבא שלהם, לעידוד העובדים ללמוד מערכי כישורים מרובים.

הענקת כלים לעובדים שיהפכו אותם לבעלי מגוון רחב של סוגי מיומנות, מגבירה את מידת הפרודוקטיביות שלהם ובה בעת פותחת בפניהם תחומי קידום רבים.

אם יש בארגון עובדים שהם חסרי כישורים קריטיים, כדאי לשקול ליצור עבורם תוכנית לפיתוח קריירה שתצייד אותם בכישורים שיסייעו להם לתמוך בעובדים בתפקידים קריטיים.

מגמה נוספת שצפויה להתגבר במהלך השנה הקרובה הענקת תמיכה לעובדים במקום לדחוף אותם למצבי קיצון של שחיקה.

בעוד שמגיפת הקורונה גרמה לכך שחברות מסוימות החזירו את אמון עובדיהן בהן הודות להתחשבות בעובדים ובצורך שלהם באיזון חיי עבודה וחיים אישיים, הרי שיש עדיין חברות שממשיכות לאלץ את עובדיהן לעבוד במצבים שמכניסים אותם לסיכון גבוה, בין אם בריאותי או נפשי, בלי להציע להם מספיק תמיכה.

חשוב לדעת שלאופן שבו הארגון מתייחס לעובדים שלו, בין אם במהלך גלי תחלואה ובין אם בתקופות רגיעה, תהיה השפעה מתמשכת על עסקי הארגון.

ניתן לראות כיום את ניצניה הראשונים של תופעה שצפויה לתפוס תאוצה במהלך השנים הקרובות: הופעתם של מעסיקים מהשורה הראשונה, שמשקיעים בעובדים שלהם ודואגים לרווחתם האישית.

תופעה זו מתקשרת למגמה שלישית שניתן להניח שתהפוך לאחת המגמות המרכזיות בשנים הקרובות: טלנטים שיהיו מועמדים לעבודה ישאלו בוודאי במהלך ראיונות, איך המעסיק התייחס לעובדים שלו במהלך המגיפה. התשובה שהם יקבלו מהמראיין או מהרשתות החברתיות עשויה להיות הגורם המכריע בהחלטתם להצטרף לחברה.

כך שלמעשה, התנהלות המעסיק במהלך המגיפה תשפיע בטווח הארוך על מותג המעסיק. ושנים הקרובות, הכישרונות המובילים יצטרפו ככל הנראה לחברות שהראו את אנושיותן ודאגה אמיתית לרווחת עובדיהן במהלך המשבר.

מגמה רביעית שצפויה להסתמן בשנים הקרובות היא המעבר מתכנון יעילות לתכנון חוסן. לפני שמשבר הקורונה פגע בשוק העבודה, חברות התמקדו ביעילות.

הן השקיעו רבות בשיפור תהליכי העבודה, בהגברת התפוקה וכדומה. אבל המגיפה שינתה סדרי עולם. לכולם כבר ברור שהקורונה צפויה להיות בסביבה עוד כמה שנים, ואחרי שהיא תדעך, יהיו מגיפות נוספות.

לכן, אחת המגמות שצפויות לצבור תאוצה בשנים הקרובות היא התמקדות הארגונים בחוסן ובבניית כוח עבודה חסין להשפעות המגיפה.

המשמעות היא יצירת ארגון שידע להגיב במהירות ושיכול לשנות את מסלולו במהירות כאשר אירועים בלתי צפויים מתרחשים.

המפתח לחוסן הזה הוא הכשרת העובדים תוך הקניית ידע חוצה פונקציות, כדי שהם יוכלו להסתגל בקלות לשינויים פתאומיים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה