4 דרכים יעילות לשימור עובדים

4 דרכים יעילות לשימור עובדים

כאשר עובדים עוזבים את החברה בעקביות, עליך כמנהל להבין מה לא נעשה נכון וכיצד תוכל לתקן זאת

שיתוף
נטישת עובדים

נטישת עובדים

סקר LinkedIn שנערך בשנת 2015 גילה, כי סיבה מספר אחת לנטישת עובדים היא חוסר הזדמנות לקידום בקריירה. 59% ממחליפי העבודה, עשו זאת כיוון שלעבודה החדשה היה נתיב קריירה חזק.

מעסיקים שמוצאים דרכים להראות לעובדים את הדרך לקידום שלהם בתוך החברה, ככל הנראה ישמרו על הכישרונות שלהם מלעזוב.

כאשר עובדים עוזבים, השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך כמעסיק היא "מה אני עושה לא נכון?". להלן 4 דרכים לעשות טוב יותר ולמנוע ככל האפשר נטישת עובדים:

מטרות החברה והעובדים אינן מיושרות

לארגונים יש מטרות מוגדרות, כמו גם לעובדים. העניין הוא לשלב בין מטרות החברה למטרותיהם של עובדיה.
סקר של חברת Brandon Hall שנעשה בשנת 2014, מצא, כי כשמדובר בניהול ביצועים – 74% מהנשאלים סברו כי יישור מטרות העובדים עם היעדים העסקיים של החברה, צריך להיות בראש סדר העדיפויות.
כאשר הביצועים של העובד אינם קשורים למטרות הארגון, קשה לראות כיצד העבודה שלהם משפיעה על התמונה הגדולה. העובדים מרגישים נתק בין הצלחתם והצלחת הארגון וזה גורם להם לחשוב שהעתיד שלהם לא מעניין את המעסיק. בגרוע מכך, הם חושבים שזה הזמן להתחיל לחפש הזדמנויות במקום אחר.
בעת הגדרת המטרות של העובדים, יש להבהיר מה השגת מטרות אלו ישיגו עבור הארגון, ולשלב את המטרות הללו יחד. כך תיווצר מעורבות עובדים והם יבינו כי הצלחתם מוערכת וחשובה להצלחת הארגון.

פיתוח העובדים

עובדים צריכים להרגיש שהם מצליחים כדי לרצות ולהישאר בעבודה. על מנת להצליח יש לספק להם את הכלים הנכונים, במיוחד בשוק משתנה ומתחדש כל הזמן. קורסים והכשרות לעובדים, בהתאם לצרכי השוק וליעדי הארגון, יבטיחו כי העובדים יקבלו את כל הכלים שהם צריכים על מנת ללמוד ולהשתפר. אל תקצצו בתקציב ההכשרות לעובדים – שם דווקא יש לתת פוש, ולאפשר לעובדים ללמוד טכנולוגיות ואסטרטגיות חדשות שיעזרו להם להצליח.
עובדים שחשים מושקעים באמצעות הכשרה ופיתוח, יחושו לויאליים לארגון ולא ירצו לעזוב אותו.

גמישות במקום העבודה

רבים מהעובדים הם סטודנטים שלומדים במהלך העבודה, או הורים לילדים קטנים. החיים מחוץ לעבודה אינם פחות חשובים ממה שקורה בתוך המשרד. בעידן המודרני קשה מאוד להספיק הכל ולשלב בין החיים הפרטיים לקריירה.
מעסיקים שמשכילים לאפשר לעובדים גמישות במקום העבודה ע"י שעות עבודה נוחות, אפשרות לעבודה מהבית בחלק מימות השבוע וכד', ירוויחו עובדים מסורים יותר, שיעריכו את הגמישות וירצו להישאר בסביבת עבודה נוחה ותומכת.
עובדים שאינם נוכחים 8 שעות במשרד, לא בהכרח עובדים פחות טוב – לעיתים אף להפך. סביבת העבודה המגוונת והמשתנה, מסייעת ליצירתיות של העובדים ולפיתוח אלמנטים חדשים.
סקר של FlexJobs שנערך בשנת 2015 ממצא, כי גמישות במקום העבודה שיפרה את נאמנותם של 82% מהעובדים.

קידום עובדים קיימים

כאשר ישנה הזדמנות חדשה לקידום, חשוב לקדם אדם מתוך הארגון. עובדים לא יכולים להרגיש שיש להם נתיב קידום חזק, אם בכל פעם שמתפנה תפקיד בכיר, החברה מגייסת מישהו מחוץ לארגון. הדבר ידוע כגורם מכריע בנטישת עובדים. הקידום צריך להיות מתוך החברה ותואם ביצועי עובדים, ללא קשר לזמן בו הם עובדים בחברה. יצירת הזדמנויות קידום לעובדים מראה להם שהם יכולים להשיג את מטרותיהם במידה ויתאמצו וישקיעו, והיא מייצרת אתגר ושאיפה להצליח. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה