30 עובדים תבעו את רשת כמעט חינם

30 עובדים תבעו את רשת כמעט חינם

מדובר בתביעה של כ-6 מיליון שקלים, הטוענת כי הרשת העסיקה עובדים תוך ניצול רב ובתנאים מכפירים

שיתוף

כ-30 עובדים שהועסקו ברשת המזון כמעט חינם הגישו שלשום תביעה של למעלה מ-6 מיליון שקלים נגד הרשת. טענת העובדים לשעבר היא שהם הועסקו באופן פוגעני ונוצלו על ידי המנהלים שלהם, והתעלמו מחוקי העבודה.

מדובר בעובדים פלשתינאים תושבי השטחים שהועסקו באמצעות חברת קבלן. בתביעה שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, באמצעות עורך הדין רונן כהן, נטען כי הם הועסקו בתנאים מכפירים, המתאימים לשנים המוקדמות של המאה שעברה. העובדים הועסקו בסניפי הרשת מרחובות בדרום ועד לטירת כרמל בצפון, לטענתם הועסקו בעבודות כפיים במשך כ-15 שעות, תמורת שכר נמוך משכר המינימום הקבוע בחוק, וללא תשלום שעות נוספות. לטענתם, לעתים קרובות שעות העסקתם בחודש הסתכמו ביותר מ-350 שעות.

עוד לטענתם, במשך למעלה מארבע שנים בהן הועסקו העובדים, לא הוגש להם תלוש שכר, לא נמסרה להם הודעה בדבר תנאי העסקתם כפי שדורש החוק, הם לא קיבלו דמי הבראה, דמי חופשה, וכמובן כאשר הופסקה עבודתם לא שולמו להם פיצויי פיטורין ודמי הודעה מוקדמת. הם אף לא קיבלו התראה של תקופה מסוימת בטרם פוטרו מהעבודה, כנדרש בחוק הודעה מוקדמת.  לדבריהם, לעתים קרובות עבדו ביום המנוחה השבועי, ומאחר שהועסקו במשך שעות כה ארוכות שנמשכו אל תוך הלילה, הם נאלצו ללון בחניונים של חנויות הרשת, על הרצפה ולא בתוך חדר סגור. החברה הקבלנית ו/או הרשת לא דאגה להם למקום לינה, רק לעתים רחוקות. רשת כמעט חינם מסרה בתגובה כי עובדים אלה שהועסקו בחנויות הרשת הועסקו באמצעות חברת כוח אדם קבלנית ולא באמצעות רשת כמעט חינם, ומאחר שלא חלים יחסי עובד מעביד בין הרשת לעובדים, יש לפנות אליה בבקשה לתגובה.

כידוע, תגובת הרשת אינה רלוונטית מאחר שלחוק הגברת האכיפה של דיני העבודה יש סעיף מיוחד המתייחס למקבלי השירות ומטיל עליהם אחריות גם על עובדי הקבלן. במקרה זה, רשת מחסני חינם קיבלה שירותי כוח אדם מחברה קבלנית, שהעסיקה באופן ישיר את העובדים. החוק מחייב את מקבלי השירות לקחת אחריות על העסקת העובדים ואוסר על התעלמות מתנאי העסקתם. למעשה, החוק מטיל אחריות שווה על מקום העבודה מקבל השירות בכל הנוגע להקפדה על חוקי העבודה ועל תנאי העסקתם של כל העובדים.

אין תגובות

השאר תגובה