3 מגמות גיוס בולטות לשנת 2016

3 מגמות גיוס בולטות לשנת 2016

להלן 3 מגמות גיוס בולטות לשנת 2016 שמוכיחות את עצמן כיעילות לאיתור ולגיוס כישרונות לחברה

שיתוף

בנוסף למגמות הגיוס עליהן כתבנו לאחרונה, ישנן מגמות חדשות, מתקדמות ביותר, שתופסות תאוצה השנה.

מה יותר חשוב בעסקים מאשר להתעדכן ולאמץ מגמות חדשות מוצלחות על מנת להשתפר ולצמוח? אימוץ מגמות גיוס חדשות מייצרות עבור הארגון יתרון תחרותי וממתגות אותו כארגון מוביל ודינמי.

להלן 3 מגמות מתקדמות בתחום הגיוס לשנת 2016:

קורות חיים אנונימיים וראיונות "עיוורים"

עם הדרישה ההולכת וגוברת לגיוס מגוון, כך עלה הצורך בגיוס אובייקטיבי לחלוטין, שאינו מוטה מתמונה, משם פרטי, שם משפחה, גיל, מקום מגורים, וכד'.
כתוצאה מהצורך בגיוון תעסוקתי, עלתה המודעות להטיות תת ההכרתיות המשמעותיות שמנהלים ומראיינים פעמים רבות מבצעים, ללא כל כוונה. הסתרת המידע הרלוונטי מעיני מנהלי הגיוס הוכיח כיעיל מאוד על מנת לפתור את העניין.
מידע רלוונטי בקורות יכולים להטות את ראיון העבודה. מידע כגון: שם המועמד, הציונים שלו, הכתובת, או שם האוניברסיטה בה למד. את ההטיות החזותית במהלך הראיון ניתן להפחית על ידי העדפת ראיונות טלפוניים, שבו המרואיין אינו גלוי לעין. גישה נוספת היא, ממש כמו בתזמורות סימפוניות רבות, להסתיר את המרואיין מאחורי פרגוד.
הטיות קול ניתנות להפחתה באמצעות ראיונות כתובים באינטרנט. דרכם המועמדים משיבים את תשובותיהם לשאלות שהוצגו על מסך מחשב, והמראיינים אינם רואים או שומעים אותם.

שיווק החברה לכישרונות המתראיינים

על מנת להצליח בתחרות על כישרונות, מגייסים יצטרכו לפתח מיומנויות מכירה חזקות במיוחד, על מנת "למכור" את התפקיד ואת החברה לכישרונות הפוטנציאליים.
הדבר ניתן ליישום באמצעות הערכת כישורי המכירה של אנשי הגיוס בחברה, ובמקביל ביצוע סקר הדוגם את המועמדים, את מטרות הגיוס שלהם, את שאיפותיהם ממקום העבודה הבא ובעיקר מה "קונה" אותם. יש לשקול הכשרת מכירות לאנשי הגיוס, על מנת שידעו לבצע מכירה מצוינת של הארגון אותו הם מייצגים ובכך להעלות את הסיכוי לגייס את הכישרון.

גיוס באמצעות וידאו

מגמה נוספת בתחום הגיוס שתופסת תאוצה באופן משמעותי השנה, היא גיוס כישרונות באמצעות וידאו, והיא נעשית ע"י שילוב סרטוני וידאו כחלק מאסטרטגיות הגיוס בארגונים. המטרה היא להראות למועמדים מדוע הארגון מצוין עבורם, במקום לספר להם.
גיוס באמצעות וידאו מתבצע כאשר הארגונים מפיקים קטעי וידאו המדגישים את תרבות החברה. בין אם הסרטון מראה כיצד המשרד נראה, איך מתבצעות המשימות ומהם ערכי הארגון באמצעות תכניות התנדבותיות למען הקהילה לדוגמה. הוידאו מציג בפני המועמדים את החיים בארגון.

לאחר שהסרטון מוכן על הארגון להפיצו בערוצים וברשתות חברתיות חינמיות בהן ישנם גולשים רבים כגון לינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם ופורומים נוספים. ככל שהסרטון יהיה מיוחד ומשעשע יותר כך יהיו לו יותר שיתופים. כמון שיש לשלב בסרטון את פרטי המשרות המוצעות ואת פרטי הקשר לפניות.
שילוב העובדים בתכנון, בימוי והפקת סרטון הוידאו הינה אסטרטגיה יעילה. ראשית העובדים עצמם ככל הנראה ידעו מה ימשוך יותר מכל את המועמדים האחרים לעבודה בארגון. הם מכירים את יתרונות הארגון מבפנים ואינם "משוחדים" לגבי היתרונות והחסרונות. כאשר הם יציגו בסרטון את החוויות שלהם ואת ההנאה שלהם מהעבודה, הסרטון יהיה אמין ואותנטי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה