שיתוף

על אף הדיבורים שנשמעים לאחרונה על מיתון שצפוי להגיע אוטוטו, ועל אף העובדה שיש חברות שעצרו גיוסי עובדים שתוכננו ואף הוכרזו, ולמרות שיש חברות שנסגרו או שפיטרו חלק מהעובדים, עדיין יש ביקוש לעובדים וחברות ממשיכות לגייס.

אם כן, איך ניתן ליישב את הסתירה שבין ענני המיתון המתקדרים באופק לבין הצורך לגייס. התשובה היא שכדאי ורצוי לגייס עובדים בצורה מהודקת יותר מבעבר, ולקחת הרבה פחות סיכונים לגבי גיוס שגוי.

לשם כך יש לנקוט כמה צעדים בעת הגיוס. ראשית, בעת ריאיון העבודה, יש לנסות לאתר אצל המועמד תכונות ספציפיות המתאימות לתפקיד ולארגון.

לכן על מנהל משאבי האנוש להתכונן טוב יותר מבעבר לקראת הריאיון ולהכין שאלות, שהתשובות להן יתנו תמונה אמינה ביותר של יכולות המועמד ותכונותיו האישיות.

שנית, בשלב שלפני הריאיון, בעת שמנהל משאבי האנוש עובר על האימיילים עם קורות החיים שהגיעו לתיבת הדואר האלקטרוני שלו, כדאי להתמקד במועמדים ששלחו מכתב נלווה שיש בו משהו בולט ויוצא דופן שמבדל אותו מהשאר, במגוון רחב של מובנים.

למשל, אם מועמד מתייחס באימייל לשוקי היעד של החברה, לסוג הלקוחות שלה, ליתרונות התפקיד המוצע כפי שהוא רואה אותם ומה הוא יכול להביא איתו כדי לבצע את התפקיד היטב, אלה מסוג הדברים שמעידים שהמועמד התכונן לקראת הגשת המועמדות, בדק את החברה מכל צדדיה, למד אותה, והוא יודע איך להתאים עצמו לדרישותיה.

יש 3 תכונות בסיסיות אך קריטיות, שחשוב לאתר אצל המועמד, באמצעות קריאה מושכלת של אימייל הפנייה שלו (המכתב הנלווה לקורות החיים) וגם לאחר מכן בעת הריאיון:

1 תכונת היזמות:

כדאי לנסות ללמוד מקורות החיים של המועמד, מהי מידת נקיטת היוזמה (היזמות) של המועמד.

בנוסף, כדאי להכין שאלות לקראת הריאיון שיאפשרו למנהל משאבי האנוש להבין יותר לעומק את מידת הרצון והיכולת של עובד להיות יזם ולנקוט יוזמות אישיות.

בעידן הנוכחי חשוב מאוד לגייס כמה שיותר עובדים שהם יזמים ונוקטים יוזמה, שכן אלו הם העובדים שמניעים את החברה קדימה.

2 כישורי תקשורת מצויינים:

אופן כתיבת אימייל הפנייה של המועמד יכול להדגים את כישורי התקשורת של המועמד בכתב. לאחר מכן, בשלב ריאיון העבודה, יכולת הביטוי שלו יכולה להדגים את כישורי התקשורת שלו בעל פה.

יכולות אלו של תקשורת טובה בכתב ובעל פה הן נכס חשוב מאוד לכל עובד בכל תחום עיסוק ובכל תפקיד.

3 דייקנות, התמקדות במטרה ויכולת להבחין בין עיקר לתפל:

אימייל פנייה (המלל הנלווה לקורות החיים), שהינו קצר, ממוקד, לא כולל יותר מדי רקע, שהינו ערוך היטב, ללא קלישאות, ושאינו מכביר מילים והסברים, עשוי, ברוב המקרים, להעיד על מועמד שהינו דייקן, חדור מטרה, מתייחס ברצינות לתפקיד, יודע להבחין בין עיקר לתפל, ולא מבזבז זמן על זוטות.

כך או כך, מניתוח השווקים שנערך על ידי אתר גלסדור, אתר העבודה מהגדולים בעולם עולה, כי יש לא מעט חברות שממשיכות לחפש עובדים.

הביקושים העיקריים ניכרים, לדברי מחברי הדו"ח בתחומים הבאים: הייטק (בעיקר IT), שירותים פיננסיים, ותעשיות יצרניות.

כמו כן ניכרים ביקושים לעובדים בתחומים כמו חברות ניהול ויעוץ, קמעונאות ושיווק בסיטונאות, תעשיות רפואיות, מדיה ותקשורת, חינוך, לוגיסטיקה, תחבורה, פרמצבטיקה וביוטכנולוגיה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה