שיתוף

התחרות על הכישרונות מצריכה ממנהלי הגיוס להתבלט, להיות שונים ולהפריד את עצמם מהשאר. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי יש דרכים נכונות להתבלט ודרכים להתבלט לא נכון.

על מנת להצליח ולגייס כישרונות במדיה החברתית, ישנם מספר כללים שניתן לנסח אותם בצורת שאלות. את השאלות הללו רצוי שהמגייס ישאל את עצמו בטרם הוא מפרסם משרות ברשת, כדי לוודא שהוא אכן מתבלט בצורה נכונה ואפקטיבית.

להתבלט מצריך לקיחת סיכונים מחושבים, כמו גם להיות חכם ויצירתי. 3 השאלות הללו יסייעו לכם בתהליך:

האם אני רלוונטי?

אין די להציג משרה מפתה ותפקיד נחשק, עליך לוודא בטרם פרסמתם את המשרה, כי הפניה למועמדים ברשתות החברתיות אכן רלוונטית. מלבד הניסוח האפקטיבי של המודעה, חשוב לדעת גם היכן לפרסם אותה – באילו עמודים ברשתות החברתיות ובאילו קבוצות, כדי שקהל היעד שלכם יהיה רלוונטי לתפקיד ולתחום התעשייה.
להיות ייחודי אך ורק למען האינדיבידואליות זה חסר תועלת. יש למצוא דרך להתבלט באופן רלוונטי למחפשי העבודה.

האם המשרה בעלת ערך?

דור המילניום בפרט, מעוניינים לעבוד בחברות שמספקות ערכים חברתיים וקהילתיים. מלבד הערך שהמשרה צריכה לספק עבור המועמד, מקום העבודה עצמו צריך להיות בעל ערך. לכן, תרבות החברה צריכה להיות חלק בלתי נפרד ממותג המעסיק, ועל המודעה לשווק תרבות זו בצורה יעילה.

הערך יכול להיות קהילתי – חברה שתורמת לקהילה, מייצרת מוצר או שירות בעל ערך. הוא יכול להיות חברתי – ערך של גיבוש וחברות בין העובדים, והוא יכול להיות סביבתי – חברה שפועלת למען הסביבה והטבע. כך או כך חשוב להכליל את הערך במודעת הדרושים.

האם המודעה אותנטית?

הבעיה עם גימיקים יצירתיים ככל שיהיו היא, שהם עדיין גימיק. גימיקים לרב אינם אותנטיים. המשרה שלכם צריכה להיות אותנטית מתחילתה ועד סופה. לעולם אל תבטיחו משהו שלא תוכלו לעמוד בו, מפתה ככל שזה יהיה על מנת למשוך מועמדים.

הדגישו את יתרונות העבודה בחברה למועמדים הפוטנציאליים שלכם. שדרו את תרבות העבודה הנחשקת, היחסים הטובים בין העובדים, ההטבות ופעילויות הגיבוש שהעובדים מקבלים. אך תמיד שמרו על אותנטיות והקפידו לציין רק דברים שהם בתוקף גם היום. דוגמה לחוסר אותנטיות היא לכתוב במודעת הדרושים שכחלק מההטבות בחברה העובדים זוכים לטיסה לחו"ל אחת לשנה, במידה וההטבה הזו כבר אינה קיימת. זכרו, כי העובדים מתייחסים לכל מה שהובטח להם במלוא הרצינות, כולל לדברים שנכתבו במודעת הדרושים. לכן חשוב לשמור על שקיפות ואמון כבר מהרגע הראשון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה