3 עקרונות ניהוליים שמניעים את העובדים

3 עקרונות ניהוליים שמניעים את העובדים

לא קל להיות אחראי לשמירת מעורבות העובדים בחברה, אך כמנהל זו אחת מהמשימות החשובות והמורכבות שלך

שיתוף
ניהול ומעורבות עובדים

ניהול ומעורבות עובדים

מעורבות ומוטיבציה של העובדים היא באחריות המנהלים. סקר גאלופ בנושא הראה כי השפעת המנהלים על מעורבות העובדים נאמדת בכ- 70%! מדובר בנתון גבוה ומשמעותי.

מתודולוגיות ניהול שונות משפיעות על מעורבות העובדים בצורה זו או אחרת, ומנהלים מאמצים מתודולוגיות ומודלים אשר מצליחים לעורר ולהניע את העובדים שלהם בצורה כזו, שמידת הפרודוקטיביות משתפרת באופן משמעותי.

להלן כמה מעקרונות ניהול אלו:

לתת לעובדים משהו לשאוף אליו

מנהלים מספרים כי כאשר הם נפגשים עם הצוות שלהם לשיחה ומעדכנים אותם ברשימת המשימות הקרובה, כאשר הם משלבים במשימות אתגר משמעותי, כך מידת ההנעה של העובדים עולה בהתאם.
אנשים אוהבים אתגרים ויתרה מכך, הם אוהבים לצלוח את האתגרים. שביעות הרצון וההערכה העצמית שלנו כשאנו צולחים את האתגר, עולים באופן ניכר.

במהלך המשימות המנהל בוחן את העמידה בזמנים ואת האופי בו חברי הצוות ניגשים לאתגר וכיצד הם מתמודדים איתו. על המנהל לשמש כמנטור, להדריך ולעודד במידת הצורך, וכמובן עם השלמת המשימה וביצוע האתגר, להוקיר ולשבח את העובדים שהצליחו במידה רבה.

לשמור על מורל העובדים

כמנהל, לעתים עליך לשמור על מורל העובדים גם כאשר אתה עצמך לא מרגיש את המורל. הדרך לבצע זאת בהצלחה היא לא להמתין להישג הגדול, אלא לחגוג את הניצחונות הקטנים. אין שום טעם וסיבה להמתין לסוף הפרויקט שאורך מספר חודשים, כדי לחגוג את הצלחתו עם חברי הצוות.

חשוב לחגוג כל השלמת משימה וכל ניצחון קטן במהלך הפרויקט- ויש להפוך אותם לאירוע משמעותי. פגישה חודשית של ציון אירועים עם הצוות, ישפרו את מידת המעורבות שלהם מאוד. בפגישה חשוב לציין לשבח את העובדים שסיימו את המשימות הקטנות בהצלחה, ולספק להם תגמול קטן כלשהו כדי להניע אותם גם בהמשך. הדבר חשוב ומשמעותי מאוד בעיניי העובדים.

היה שם עבור העובדים שלך

מנהלים טובים מיישמים את "מדיניות הדלת הפתוחה" שהוטמעה בארגונים רבים בשנים האחרונות ולמעשה פותחת את דלתם של המנהלים עבור עובדיהם בכל נושא, פניה ושאלה באשר הם. עובדים מאושרים הם כאלו שיודעים שיש מי שמקשיב להם, מכבד ומעריך אותם ומוכן לסייע להם ככל שביכולתו על מנת שיתקדמו ויצליחו. להיות שם עבור העובדים זה לא רק בענייני משוב והעלאת שכר, זה גם בדברים הקטנים ביותר – בברכת בוקר טוב, בשאלה לשלומו של העובד, באזכור לכך שהוא מורשה ומוזמן לפנות אליך בכל עת שיצטרך. עובדים שהמנהלים שלהם נמצאים שם עבורם מציגים אחוזי מעורבות ופרודוקטיביות גבוהים במיוחד.

אין תגובות

השאר תגובה