שיתוף

ארגונים שמשגשגים הם ארגונים שיותר מ-70% מהעובדים שלהם הם חדורי מוטיבציה ושאיפות לשפר את יכולת התחרות של הארגון שבו הם עובדים. כך עולה מסקר של חברת המחקרים האמריקאית גאלופ.

איך מצליחים להגיע לשיעור כזה של עובדים חדורי מוטיבציה, נאמנים, מחוברים ובעלי רמת מעורבות גבוהה?

אם מסתכלים על שיטות הניהול של ארגונים מצליחים ניתן לראות שהנהלותיהם הבכירות מודעות מאוד לתרומתה המהותית והקריטית של מחוברות העובדים לארגון והם פועלים כדי להגביר אותה כל הזמן.

מנהלים אלה חיים ונושמים את הצורך בהגברת מחוברות עובדים במהלך חיי היומיום של החברה, במסגרת חווית עובדים חיובית ונקיטת פעולות ושיטות ניהול שמאפשרות להגביר את המוטיבציה.

במילים אחרות, הגברת מחוברות העובדים לא יכולה להתבטא רק בפעילויות רווחה. היא צריכה להיות משולבת בכל שיטות העבודה והניהול של הארגון.

לשם כך יש קודם כל ליוצר מצב בו כל מנהל וכל עובד מבינים את מטרות החברה, יכולים להזדהות איתן ויודעים איך הם יכולים לתרום להשגתן.

המדד הבולט ביותר למחוברות גבוהה של עובדים בארגון הוא התוצאות. בארגונים שדואגים למידת מחוברות גבוהה ניתן לראות את התוצאה באופן מיידי, בהשגת יעדים ובתוצאות הכספיות של הארגון.

צמיחה, נקיטת יוזמה על ידי העובדים, לקיחת סיכונים מחושבים על ידי העובדים, ושאיפה של עובדים להיות ראש גדול ולהתקדם בארגון, אלו הן הנקודות המרכזיות שמהוות את ההבדל בין ארגון לארגון בכל הנוגע למחוברות עובדים.

אם מסתכלים על הצעדים שננקטים בארגונים מצליחים ניתן לראות 3 נקודות בולטות בשיטות הניהול המשותפות להם:

1 כאשר העובד מבין איך התפקיד שלו ואיכות הביצוע של המשימות במוטלות עליו תורם לארגון, יש בכך תרומה מהותית לתחושת השותפות של העובדים במטרות הכוללות של הארגון, ולתחושת האחריות שהעובד חש כלפי הארגון.

לכן, כאשר העובדים מרגישים שהמעסיק שלהם רואה בהם שותפים, וכאשר ניתן להם כל המידע הדרוש להם בנוגע למשימות אותן הם נדרשים לבצע, כך ישתלבו טוב יותר בארגון וישאפו לקדם אותו.

2 כאשר הארגון נמצא בתקופה טובה של התפתחות וצמיחה חשוב מאוד להמשיך לעודד את מחוברות העובדים ולא להזניחה.

במילים אחרות, לא מומלץ להיות בתחושת אופוריה בתקופות בהן הארגון נמצא בתנופת צמיחה, וכתוצאה מכך להזניח את ההשקעה במחוברות העובדים.

הזנחת ההשקעה במחוברות העובדים בעיתות צמיחה משדרת לעובדים מסר לפיו החשיבות של תרומתם אינה משמעותית.

וכאשר עובדים מרגישים שתרומתם לארגון אינה מהותית או שלא ברור להם מה חשיבותה, תחושת המחוברות שלהם פוחתת, וכתוצאה מכך חלה ירידה במוטיבציה וביצירתיות של העובדים.

3 בכל תחום יש ארגונים שלעיתים חווים עליות והצלחות, ולעיתים מורדות ומשברים. היכולת של ארגון לצלוח בשלום משברים, תלויה במידת המחוברות של העובדים.

ולכן היא תלויה בצורה ישירה בהשקעה של הארגון בהגברת המחוברות של עובדיו גם בעיתות של צמיחה ופריחה שקדמו למשבר.

ארגונים שמזניחים את ההשקעה במידת המחוברות של העובדים בעיתות צמיחה, ימצאו עצמם מול נטישה גוברת בעת משבר, או גרוע מכך – עובדים שממשיכים לעבוד אבל הם חסרי מוטיבציה.

אין תגובות

השאר תגובה