3 דברים שבאמת מניעים את העובד שלכם

3 דברים שבאמת מניעים את העובד שלכם

אין ספור מחקרים ותובנות עלו בשנים האחרונות לגביי מה מניע את העובדים וכיצד ניתן לשפר ולחזק את מידת הפרודוקטיביות שלהם

שיתוף
הנעת עובדים

אחד מהסקרים שעסק בנושא הנעת העובדים, היה סקר של מכון גאלופ בארה"ב שנערך לאחרונה ומצא כי 70% מהעובדים "מתנתקים" מהעבודה הפעילה שלהם במהלך היום.

הסקר הראה כי מנהלים רבים חיפשו פתרונות לכך, רובם בצורת הטבות שיעלו את מידת אושרם של העובדים ובכך לתקוותם תעלה גם מידת הפרודוקטיביות שלהם. עם זאת המחקר מצביע על כך שהטבות אלו אינן נותנות מענה לבעיית "ההתנתקות" לטווח הארוך.

בהתאם לכך גובשה תפישה חדשה שגורסת כי 3 דברים עיקריים מניעים את העובדים:

ערך

עובדים מחפשים מקום עבודה עם ערך שמספק עבורם השראה. אין זה משנה מה הארגון שלך מייצר, אם מדובר במוצר או שירות מהפכני, חשוב שתרבות הארגון תייצר משמעות.

מחקרים מראים שאנשים שיש להם תחושת מטרה וערך במקום העבודה, ממוקדים, יצירתיים וגמישים יותר. בהתאם לכך מנהלים צריכים לדאוג שהמוצר או השירות יספקו גם ערך בנוסף לרווחים, ויחשפו בפני העובדים שלהם כיצד המוצר תורם לעולם  – למשל ע"י אחוז קטן מהרווחים שנתרם לצדקה.

מחקר של אדם גרנט מוורטון מראה, שאפילו עובדים לא מרוצים מרגישים טוב יותר לגבי מקום העבודה כאשר הם מקדישים זמן למטרות טובות. מנהיגים בארגון יכולים להיות מקור השראה מצוין לעובדים כאשר הם פועלים באופן לא אנוכי, ומוכיחים כי אכפת להם מהקבוצה יותר מאשר מעצמם. בכך המנהלים זוכים ליתר אמון, שיתוף פעולה, מסירות ומחויבות. מנהלים הוגנים זוכים לעובדים מסורים יותר וארגונים תומכים בקהילה זוכים לעובדים מעורבים ופרודוקטיביים יותר.

קשר בין אישי

תוצאות מחקר שנערך בבריטניה הראו, כי ידידות והכרה חשובות אף יותר מאשר משכורות גבוהות עבור העובדים. מחקרים נוספים מראים כי קשרים חיוביים וחמים הם אחד הנדבכים החשובים ביותר של רווחה פסיכולוגית, לכן מנהלים צריכים להיות מודעים היטב לתרבות שהם יוצרים בארגון ולרגשות שהם הם מביעים בעבודה. באופן כללי, מחקרים מצאו כי רגשות שליליים בדרך כלל גורמים למנהלים להיתפש כיעילים פחות ומנהיגים שעושים אפילו דברים קטנים כדי להראות שאכפת להם מהעובדים, רותמים אליהם עובדים נאמנים ומעורבים. הדרך לבצע זאת היא לייצר קשר אישי עם העובד, ליצור איתו שיח בגובה העיניים, לשאול לשלומו, לבקש לשמוע את דעותיו ותחושותיו ממקום העבודה ולנסות לסייע ולקדם את צרכיו בכל עת שניתן.

דאגה לבריאות העובד

בריאות העובד היא תחום שתפס תאוצה בשנים האחרונות וארגונים רבים ברחבי העולם לוקחים בו חלק. דאגה לבריאות העובד מחזקת באופן משמעותי את אמון ומעורבות העובדים ובכך מגדילה באופן ישיר את מידת הפרודוקטיביות. תכניות בריאות עובדים כגון מנויים לחדר כושר, שיעורי יוגה ומדיטציה, ביטוחי בריאות מורחבים, מזון בריא בסביבת העבודה, תכניות דיאטה ותזונה נכונה וכד', מספקים לעובדים תחושת ערך ושייכות ומוכיחה להם כי הארגון רואה בהם יותר מאשר "פועלים". תכניות בריאות אינן מסתכמות רק בפתיחת אפשרויות של כושר ותזונה, אלא גם בדברים הקטנים כגון התייחסות לעובד חולה, שחרור יזום הביתה מהמנהל במצבים בו הוא מבחין בעובד שאינו חש בטוב, קבלה והבנה כשעובד נעדר מהעבודה כיוון שחלה, וכד'. הרעיון הוא כי נדרשת בארגון תרבות "מכילה" ורגישה שמעודדת עובדים לקחת לעצמם פסק זמן כאשר הם נחלשים ואינה שופטת ומחמירה איתם במצבים אלו.

סדנת מנהלים בנושא דיני עבודה בצל משבר הקורונה

אין תגובות

השאר תגובה