לחברת אופנה דרוש עובד הומוסקסואל

לחברת אופנה דרוש עובד הומוסקסואל

עובד במחלקת משאבי אנוש במותג האופנה האמריקאי Tory Burch פוטר לאחר שהתבררה האוריינטציה המינית שלו – הטרוסקסואל

שיתוף
דיני עבודה
דיני עבודה

כריס בורץ', בעלה של טורי בורץ' (מעצבת האופנה אשר על שמה קרוי מותג האופנה הנשית Tory Burch), ניצב בפני תביעה משפטית בגין אפליה על רקע אוריינטציה מינית.

מעסיקים רבים פיטרו בעבר ולמרבה הצער (והתמיהה) עדיין מפטרים עובדים על רקע נטייה מינית אולם ברוב המקרים, המדובר בעובדים בעלי נטיות חד-מיניות. כריס בורץ', יזם, משקיע ויו"ר חברת האופנה Tory Burch, מחזיק בפילוסופיה עסקית משונה ושנויה במחלוקת – לדעתו גברים הומוסקסואליים הם מוכשרים יותר, יצירתיים יותר ופרודוקטיביים יותר בתעשיית האופנה.

בורץ' נהג להתבטא בנושא באופן גלוי בפני חבריו ועמיתיו כשהוא מציין במפורש כי הוא בוטח יותר בגברים הומוסקסואליים ומעדיף לעבוד איתם על פני גברים הטרוסקסואליים . על כן, לאחר שגילה שעובד במחלקת משאבי אנוש – ג'יימי ארדיגו – איננו הומוסקסואל, הוא פיטר אותו מתפקידו.

כעת ארדיגו תובע את מעסיקו, חברת האופנה Tory Burch, על סך מיליון דולר בגין אפליה על רקע אוריינטציה מינית. ארדיגו טוען כיום באמצעי התקשורת כי הוא פוטר בחוסר תם לב על רקע דעות קדומות של המעסיק, כריס בורץ', תוך פגיעה חמורה בזכויותיו מתוקף חוק שוויון הזדמנויות.

בורץ', טוען מנגד באמצעי התקשורת, באמצעות בא כוחו בריאן קאסן, שהוא איננו הומוסקסואל (שכן הוא נשוי לאישה) וכי הוא איננו מעדיף להעסיק גברים הומוסקסואליים וכי הוא לא פגע בזכויותיו של ארדיגו ולא הפלה לרעתו בשום דרך.

מערכת HRus תמשיך לעקוב אחר הפרשה כאן במדור יחסי עבודה ולעדכן את ציבור הגולשים בהתפתחויות מבין כותלי בית המשפט.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה