2013: צפי להעלאת שכר בשיעור של כ-3%

2013: צפי להעלאת שכר בשיעור של כ-3%

על פי 3 סקרים גלובליים חדשים, העובדים השכירים צפויים, סוף סוף, להעלאת שכר בממוצע של 3%

שיתוף
שכר
שכר

מגזין משאבי אנוש Human Resources Executive פרסם הבוקר את הידיעה בדבר העלאת משכורות במשק לקראת 2013. הנתונים הבאים עולים מתוך שקלול של 3 סקרי שכר אשר בוצעו על ידי Mercer, חברת WorldatWork ו-Hay Group.

קתרין הרטמן, מנהלת עקרונות בחברת מרסר העולמית: "מעסיקים ממשיכים להבין שכדי למשוך ולשמר את הטאלנטים המובילים בתחומם, הם יצטרכו לתגמל את העובדים שלהם בהתאם לתנאי השוק הדינאמיים. אחד התחומים בהם קיים מחסור בעובדים כישרוניים הוא הגז והשמן והתחרות על הטאלנטים תבוא לידי ביטוי בהעלאת שכר משמעותית בענפים אלו."

עוד עולה מהנתונים שהתקבלו מתוך סקר השכר האחרון של מרסר ששימור טאלנטים בארגון ממשיך להיות גורם קריטי ולכן ארגונים מעלים את השכר של ה- top performers הרבה מעל הממוצע ומגדילים את הפערים בין העובדים המצטיינים לשאר העובדים בארגון.

מסקר השכר של מרסר עולה כי העובדים הטובים ביותר (והמתוגמלים ביותר בהתאם) מהווים כ-8% מכוח העבודה. אלו זכו להעלאת שכר בשיעור של 4.4% בשנת 2012. העובדים הטובים בארגון, המהווים 29% מכוח העבודה, זכו לתוספת שכר בשיעור של 3.4%. העובדים הממוצעים, המהווים 54% מכוח העבודה, זכו לתוספת שכר בשיעור של 2.4% והעובדים בעלי הביצועים הנמוכים , המהווים 7% מכוח העבודה, זכו לתוספת שכר בשיעור של 1% בשנת 2012. העובדים בעלי הביצועים הנמוכים ביותר בארגון, המהווים כמעט 2%, זכו לתוספת שכר חסרת משמעות בשיעור של 0.1% ב-2010.

מייק בורנשטיין, יועץ לניהול הון אנושי בחברת מרסר העולמית: "אנחנו רואים מגמה ברורה של הגדרת שכר מוכוון ביצועים. מודל זה ממשיך לשמש את המנהלים בקבלת החלטות בנושא חלוקה נכונה של משאבים והוא ממשיך להיות כלי אפקטיבי להנעת עובדים לעמידה ביעדים והשגת תוצאות מדידות בשטח."

ג'ף בלייר מחברת Hay Group: "המשק העולמי צומח לאט מדי ולכן העלאת השכר המשוערת הצפויה לנו בשנה הבאה היא 'זהירה'. חברות עדיין מוגבלות מבחינת התקציב שהן יכולות להרשות לעצמן לשחרר ולכן אנחנו רואים יותר ויותר מאמצים לתגמל את העובדים בדרכים לא כלכליות כמו יצירת סביבת עבודה נעימה יותר, תכניות הוקרת עובדים וכיו"ב."

העלאת שכר בשיעור של 3% עדיין לא תחולל מהפיכות בחיי העובדים ולא תשנה את הסטאטוס הכלכלי חברתי של משפחותיהם אולם זו אכן תוספת משמעותית אחרי שבשנת 2009 נרשמה העלאת שכר במשק בשיעור של 2.1% בלבד, ב-2010 נרשמה העלאת שכר בשיעור של 2.3%, ובשנים 2011 ו-2012 נרשמה העלאת שכר בשיעור של 2.7%.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה