שיתוף

חדשנות במקום העבודה מביאה איתה לרוב, 'שיבוש' השיגרה והרגלי העבודה בארגון. מדובר בשיבוש חיובי שבמסגרתו הצוות או המחלקה או הארגון כולו, ממציאים עצמם מחדש.

מנהיגים אמיתיים תמיד ינסו להיות צעד אחד לפני שוקי היעד ואף יסחפו בכך את העובדים הכפיפים להם.

כדי למצב את הארגון צעד אחד לפני השוק, הארגון כולו, על כל עובדיו ומנהליו, חייב להירתם לטובת החדשנות. המשמעות היא להציב כל יום מטרות חדשות, תוך שאיפה להעלות את רף הביצועים וההצלחות.

אם הארגון כולו שואף להמציא עצמו כל יום מחדש, הרי שזה דורש ממנו גם למתג מחדש את המעסיק, בהתאם.

בכל מקרה, שיבוש חיובי שכזה, שביסודו מהווה שינוי תדיר של דרכי ודפוסי חשיבה, יכול לסייע רבות לעובדים ולארגון כאחד, בכל הקשור להפיכת הארגון לחדשני יותר וכזה שנשאר כל הזמן רלוונטי.

יש שני צעדים יסודיים שיכולים לסייע לארגונים להשיג את ה'שיבוש' החיובי הזה בשיטות העבודה ולהמציא את עצמו מחדש:

1 לוודא ואף להגביר את מחוברותם של עובדי תוך יצירת סיעור מוחות בין עשרות המוחות בארגון.

כדי להגיע לפתרונות חדשים וחדשניים, יש לחשוף את העובדים והמנהלים להתמקדות בבעיות שיוצרות הזדמנויות.

זה ישדרג את היכולות שלהם בנושא חדשנות. זהו אחד הצעדים הראשונים שיש לנקוט בכיוון של שיבוש שגרה חיובי מכיוון שחשוב שמנהלים יצרו תרבות ארגונית של מחוברות וישנו את דרכי החשיבה הרגילות על מנת לייצר רעיונות חדשים.

כאשר מתמקדים בעוצמה ובתועלת של שיתוף בעיות, בחשיבה על פתרונות וביצירת הזדמנויות, כל בעיה הופכת לפתירה הודות לסיעור מוחות.

בארגון שמשדר לעובדיו שהם יכולים, ואף מוזמנים, לסייע בפתרון בעיות לא פחות מהמנהלים, מתחילים להופיע פתרונות חדשים וייחודיים.

כדי להבטיח שהארגון מאפשר רעיונות חדשים וצמיחה, יש התמקד באתגרים ובבעיות הנוכחיות הצצות בכל רגע. מצב זה יעזור לארגון להחיות מחדש, או אפילו להמציא מחדש, גישות חדשות והזדמנויות חדשות, לפני המתחרים.

2 החלפת מודל רכישת הידע הרגיל והשמרני במודל חדשני ומשתנה של רכישת ידע חדש ושינוי הרגלי חשיבה

ידע צריך לגדול ולצמוח כל הזמן. ניתן לעשות זאת על ידי רכישת מתמדת של ידע לעובדים ולמנהלים כאחד.

ככל שיתווסף יותר ידע לארגון, כך גדל פוטנציאל השיבוש החיובי שמרענן את הידע הקיים ומעודד חדשנות.

במקרים רבים, יש בארגונים נטייה לחשוב שאם פתרון מסויים עבד מצויין במשך עשרות שנים, חייבים להשאר איתו כי הוא תמיד יעבוד.

אבל העולם העסקים הנוכחי משתנה תדיר. אין שום ערובה לכך שדברים שהיוו פתרונות מצויינים בעבר, יהוו פתרונות טובים או יעילים גם בעתיד.

לכן, כשארגון מאמץ את הנחישות ליצור שיבוש חיובי של דרכי החשיבה הסטנדרטיות על ידי הוספת ידע וחדשנות, הוא מאפשר לעצמו להתאים עצמו טוב יותר לסביבה המשתנה, ממצב אותו טוב יותר מול המתחרים ומאפשר לעצמו ליצור חדשנות.

 

כנס משאבי אנוש 2020

אין תגובות

השאר תגובה