תרבויות ארגוניות שמעודדות קשרים חברתיים

תרבויות ארגוניות שמעודדות קשרים חברתיים

במשאבי אנוש מרבים לדבר על תרבות ארגונית ועל חשיבותם של קשרים חברתיים בין העובדים. השאלה איך מטמיעים זאת בחיי היום יום של הארגון

שיתוף
בניית תרבות ארגונית

בניית תרבות ארגונית

שיחות חולין במסדרון ובפינת הקפה נתפסו בעבר כבזבוז זמן וכהרגלים מגונים של עובדים גרועים. אבל מנהיגים מעודכנים מודעים היום לכוחה הגדול של אינטראקציה חברתית ונטוורקינג על הביצועים. רפאל קרופורד-מרקס מאתר משאבי אנושMashable כותב שמנהיגים רבים פותרים עדיין את סוגיית האינטראקציה באמצעות ארוחות פיצה לעובדים ומפגשים חברתיים אחרי העבודה. אבל זה לא תמיד מספיק. ימי כיף וגיבוש שמתקיימים מעת לעת תורמים לחיזוק הצוותים, אבל השינוי האמתי קורה כאשר העובדים יוצרים אינטראקציות חברתיות ותקשורת על בסיס קבוע וכחלק בלתי נפרד מחוויית העבודה.

כדי להדגים זאת, קרופורד-מרקס מצביע על כמה חברות שמצטיינות בבניית יסודות חזקים לאינטראקציה חברתית חיזוק הקשרים הבינאישיים והצוותיים:
SoundCloud. אריק וואהלפרוס, מייסד שותף וסמנכ"ל טכנולוגיה בחברה, מתאר את הארגון שלו כ"שטוח" בכך שהוא דוחה את סגנון הניהול מסורתי של מודל היררכי הפועל מלמעלה למטה. בחברה שלו צוותים מנוהלים בצורה עצמית, הם עובדים יחד על דרך החלטות משותפות ומחלקים משימות ביניהם. כדי לקדם עוד יותר את החשיבה השיתופית, החברה מקיימת אירועי We Hack ומקדמת תרבות של למידה מתמשכת.

Lookout. מלבד משחקי פוקר שבועיים וערבי סרטים, happy hour כל חודש וופלים בימי רביעי, הצוות מעורב גם בפגישות all-hands שבועיות שכוללת "שאל את הסמנכ"לים כל דבר," כדי לעודד תקשורת פתוחה ושקיפות בין כל המחלקות.

Twitch. פלטפורמת שידור הווידיאו לגיימרים שואפת ליצור השפעה מתמשכת על הבידור והחברות (סוציאליזציה), והתרבות הפנימית שלהם מבטאת זאת. בין סיעורי מוחות ותכנון מערכות, העובדים יוצאים באופן קבוע להפסקות שבהן הם משחקים יחד במשחקי וידיאו.

ModCloth. החברה יוצרת את תרבות מקום העבודה שלה מחמישה מרכיבי מפתח: אוטונומיה, מומחיות, מטרה, קלילות וכיף. ארוחות משותפות שבהן כל אחד מכין משהו, מתקנים להחלפת בגדים בין העובדים וחדרי כושר קבוצתיים מעודדים הרבה אינטראקציה חברתית בין המועסקים בחברה, ומטפחים סביבה שבה "תרומתו של כל אחד מוערכת ומעודדת."

Disqus. עם קייטרינג בצהריים בכל יום, עובדי החברה נהנים מהזדמנויות רבות להיאסף יחד סביב שולחן אחד. החברה גם עיצבה את משרדיה בסגנון נינוח, עם משחקי לוח, כדורגל שולחן וקונסולות משחקים, שמעודדים חשיבה משותפת וגילוי דרכים חדשות לעשות דברים – אחת מאמונות הליבה של החברה.

Shopify. מנכ"ל החברה טובי לוטקה גילה שהוא עצמו רוצה לשתף בכל הפרוטוטיפים והפרויקטים הקוליים שפיתח במהלך סוף השבוע. הוא יצר פלטפורמה פנימית שנקראת UNICORN ובה יכולים הוא והעובדים שלו לחלוק זה עם זה את הצלחותיהם. הפלטפורמה משפרת את השיתופיות בכך שהיא מפרקת את "תאי הבידוד" הפנימיים ומאפשרת לעובדים לשלוח "אותות עשן" כשהם זקוקים לעזרה או רוצים לחלוק משהו.

 סמנכ"ל/ית משאבי אנוש? הירשם/הירשמי עוד היום לפורום סמנכלי HR – פרטים והרשמה כאן 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה