תקשורת בינאישית בחברות גלובליות

תקשורת בינאישית בחברות גלובליות

תקשורת בינאישית היא הדרך היחידה להפוך אנשים זרים לקבוצה מגובשת המניעה ארגון משגשג

שיתוף

בעולם העסקי הגלובלי נדרשים מנהלים ועובדים להתמודד עם תקשורת רב ערוצית, רב תרבותית, רב זמנית, רבת מידע ודלת היכרות אישית.

על כל אלו תשוחח איילת גרדמן, מומחית באסטרטגיות תקשורת ומנכ"ל AGPR בהרצאתה בנושא, בכנס משאבי האנוש השנתי שיתקיים ב- 31 במרץ 2016.

איילת גרדמן אומרת: "האתגר הגדול בחברות גלובליות, הוא לשמור על קשר אישי, חיבור בין העובדים לארגון ועבודה בצוותים משותפים כאשר מרבית העובדים והמנהלים באתרים השונים, אינם מכירים באופן אישי אלה את אלה, באים מרקע תרבותי שונה, ועובדים בפערי שעות שונים."

גרדמן מסבירה: "הפרמטר החשוב ביותר בהנעת עובדים בארגון הוא אמון: אמון במערכת הארגונית, במנהלים המובילים אותה, ובמערכות היחסים בין העובדים לבין עצמם.
הדרך להשגת אמון כזה ולחבר אנשים לארגון, לאסטרטגיה שלו, למטרות העסקיות וליעדים השנתיים שלו היא באמצעות דיאלוג: העברת מידע רציף, אמין ופתוח כל הזמן, וקבלת משוב חוזר מהעובדים. אלא שכדי שדיאלוג כזה יצליח, הוא מחייב חיבור אישי, אינטראקציה בינאישית. אנשים בוטחים במי שהם מכירים, מחבבים, מעריכים, במי שיש לו מאפיינים דומים לשלהם. בארגונים רב לאומיים האינטראקציה הזו, הקשר הבינאישי נבלם בגלל אילוצי מרחק גיאוגרפי".

מה הפתרון אם כך?

"ארגונים משקיעים מאמצים רבים ביצירת ערוצי תקשורת פנימיים להעברת מידע ארגוני: אתרי אינטראנט, מיילים, צ'אטים וכדומה. הטכנולוגיה הדיגיטלית מאפשרת ערוצי תקשורת מידיים וזמינים בכל עת, וזה יתרונה: העברת מידע בקליק אחד לכל מקום בעולם. התקשורת הדיגיטלית היא מצע עשיר לכשלים: חוסר הבנה ופרשנות שגויה, תסכול וחוסר יכולת להבעה עצמית אמיתית.
חסרונה הגדול של התקשורת הדיגיטלית היא אובדן המגע הבינאישי, "התיווך" האנושי שמאפשר להתאים את המידע הזה לאדם שמקבל אותו. אותו תיווך אנושי שמתאים את המסר לתרבות המקומית, לגיל, לאופיו של העובד ולאתגרים האישיים שעומדים בפניו. תפקידו של המנהל הוא ליצור את הגשר בין הארגון לעובד. להסביר את המטרות באופן שיביא להזדהות, לאמון ולשיתוף פעולה. התקשרות הבינאישית היא תקשורת חושית שבה שומעים, רואים ומרגישים, ומאפשרת את הדברים אלה".

איך מתחברים אישית לאלפי ועשרות אלפי עובדים בכל מקום בעולם?

"הדרך לחיבור כזה היא לוקליזציה: מינוף מנהלים באתרים השונים להנגשת המידע ולביסוס מערכות יחסים אישיות. לשם כך כל אתר בארגון הגלובלי צריך לעבוד כאתר לוקאלי עם ממשקים חיצוניים הדוקים לארגון כולו, וכל מנהל באתר, הוא צומת המנתבת את המידע מהארגון לעובד, ומהעובד לארגון.

למנהלי ה- HR תפקיד מרכזי בהכשרת הארגון ומנהליו ליצור מערכות יחסים בונות אמון: לאמן אותם בהתמדה בביסוס תקשורת פתוחה המבוססת על אמפתיה, כנות, ואמינות. לחדד את היכולות האישיות של המנהלים להקשיב, למשב, להפוך מידע לחוויה, לעורר השראה ולנסוך בטחון, ולתרגם את המידע משפת הקורפורייט לשפה המקומית. על המנהלים לחלוק מידע, לשאול שאלות, ולתת משוב. להשתמש בערוצי התקשורת הפורמליים לצד ערוצי התקשורת הא-פורמליים. האתגר הוא למנף תקשורת דיגיטלית מבלי לאבד את המגע הבינאישי, כי אין לו תחליף".

חברת AGPR מלווה מנכ"לים, מנהלים ונבחרי ציבור בשדרוג מיומנויות תקשורת בינאישית, השפעה ושכנוע, הצגה אפקטיבית ומינוף קשרים עסקיים ומכשירה מנהלים בארגונים גדולים בארץ ובעולם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה