פייסבוק משפרת את תנאי העסקה גם אצל עובדי הקבלן שלה

פייסבוק משפרת את תנאי העסקה גם אצל עובדי הקבלן שלה

פייסבוק כבר מזמן הפכה למקום שטוב לעבוד בו. הצעד הבא שלה: להפוך את הקבלנים והספקים שלה למקומות שמטיבים עם עובדים ובעיקר עם עובדות

שיתוף
תנאי עבודה

פייסבוק ממוקמת היטב ברשימת החברות שטוב לעבוד בהן, כעת היא מובילה מהלך שהופך את הקבלנים שלה למעסיקים טובים יותר!

הרשת החברתית פייסבוק ידועה כמקום שכולם רוצים לעבוד בו. טוב, אולי לא כולם אבל כל מי ששייך לעידן הטכנולוגי, כל מי שרוצה להשתכר יפה (לא רק מעל הממוצע אלא יפה!), כל מי שרוצה להוסיף לקורות החיים שלו שורה שעושה WOW… כן, כולם רוצים לעבוד בפייסבוק. אבל בחברה שהיא וונדור או קבלן של פייסבוק? לא כל כך.
כעת פייסבוק עושה צעד נוסף שמגדיר אותה כחברה עם אחריות חברתית. מדובר במהלך שיוזמת הרשת החברתית המובילה שנועד להעלות את שכר המינימום ולשפר את תנאי העסקתם של העובדים אצל הקבלנים/קבלני המשנה והוונדורים שעובדים עבורה.

מהודעה לעיתונות שפורסמה באתר משאבי אנוש Human Resources Online, פייסבוק שמה לה למטרה לשפר את תנאי עבודתם של העובדים עבור הקבלנים והספקים שלה. מההודעה עולה כי פייסבוק הגדירה סט חדש של כללים ונהלים (נהלי סף) עבור הקבלנים והספקים שלה, המחייבים את מי שעובד איתה ו/או מבקש לעבוד עבורה. הסט החדש של הסטנדרטים כולל העלאת שכר המינימום מכ-8 דולר ל-15 דולר לשעת עבודה. בנוסף, על הקבלנים והספקים להתחייב לתת לעובדים שלהם 15 ימי חופשה בתשלום (לכיסוי חגים, חופשות וימי מחלה).

על פי הסטנדרטים החדשים שמציבה פייסבוק, גברים כנשים יהיו זכאים לקחת חופשות לידה בתשלום וכל עובד שהפך להורה טרי ולא זכה לחופשת לידה, יהיה זכאי למענק לידה בסך 400 דולר.

הנוהל החדש יצא לדרך כבר בראשון במאי ולאורך 2015 החברה תמשיך לפעול ליישומו אצל הספקים והקבלנים הרבים שעובדים עבור פייסבוק.

סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג: "נקיטת הצעדים הללו נחוצה לנו כי זה הדבר הנכון לעשות הן מבחינת מחויבות עסקית והן מבחינת המחויבות שלנו לקהילה. נשים מהוות שני שליש ממגזר העובדים המשתכרים מינימום ולכן הן המושפעות העיקריות מכל שינוי בשכר המינימום… מחקרים מוכיחים כי הטבות שוות להורים יוצרות סביבת עבודה שמחה ופרודוקטיבית יותר." סנדבר, שלאחרונה איבדה את בעלה (היזם דייב גולדברג) באופן פתאומי, ציינה לבסוף כי: "אנחנו [פייסבוק] מחויבים ליצירת עבודה בטוחה והוגנת עבור כל מי שעוזר לנו [לפייסבוק] לחבר בין אנשים בעולם. לכן מהלך זה הינו צעד כל כך חשוב עבורנו."

 סמנכ"ל/ית משאבי אנוש? הירשם/הירשמי עוד היום לפורום סמנכלי HR – פרטים והרשמה כאן 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה