תכנית הלוואה לסטודנטים כמגמת גיוס

תכנית הלוואה לסטודנטים כמגמת גיוס

בין שלל מגמות הגיוס החדשות שמטרתם למשוך כמה שיותר כישרונות לחברות, עולה מגמת תכנית הלוואה לסטודנטים מטעם החברה המגייסת

שיתוף
פערים בציון הפסיכומטרי

פערים בציון הפסיכומטרי

סיוע הלוואה לסטודנט פירושו שהחברה המגייסת מתחילה לשלם על לימודיו של הסטודנט או לכסות את חובות הלימודים הכספיות שלו כחלק מהצטרפותו לחברה.  תכנית הלוואה לסטודנטים יכולה לכלול גם הדרכה כלכלית לעובד , סיוע בפריסת חובותיו למכללה או לאוניברסיטה בה הוא לומד וייעוץ פיננסי כללי.

ההבדל בין תוכנית הלוואה לסטודנט לבין החזר שכר הלימוד הוא, שההלוואה מתאפשרת לעובד עוד בטרם החל לעבוד בחברה וכן גמישה יותר בעניין החובות. עם זאת, מעסיקים רבים החלו לשלב את תכניות ההלוואה לסטודנטים יחד עם הטבות החזרי שכר הלימוד לעובדים הקיימים שלהם.

מהם יתרונות המגמה הזו?

מגמת ההלוואה לסטודנט כדרך לגייסו לחברה היא בגדר Win-Win הן לסטודנט והן לחברה המגייסת. בעוד שסטודנטים נאבקים על מנת לשלם את שכר הלימוד ההולך וגדל כל הזמן, חברות במקביל נאבקים על מנת לאתר ולגייס כישרונות.
סטודנט שנאבק לסיים את החודש, יהנה באמצעות התכנית לסיוע משמעותי בשכר הלימוד עד כדי החזר מלא, ובנוסף אף יבטיח לעצמו מקום עבודה במהלך או בתום הלימודים. כך שגם אתגר הקבלה לעבודה ללא ניסיון נחסך ממנו. החברה תקבל לעצמה סטודנט מוכשר ומבטיח המציג התמדה, רצינות ומציג ציונים טובים וכך תשלים בהדרגה את מכסת הכישרונות הדרושים לה.

יתרון נוסף הוא בגמישות תכנית ההלוואה. התכנית מאפשרת גמישות מלאה בהסכם הן עבור המועמד והן עבור החברה. כל אחד מהם יכול לתת הצעה לגביי סכום ההלוואה, גובה הריבית ומועד ההחזרים, תאריך תחילת העבודה, אופן החזרי התשלום וכד'. וכאשר התכנית תתאים עבור שני הצדדים רק אז היא תעלה על הכתב ותחתם.

החשש הגבוה של חברות מגייסות הוא בריחת כישרונות מהחברה. תכנית ההלוואה המחייבת את הסטודנט למינימום של תקופת עבודה בחברה, פוטרת את החברה מהחשש האמור ואף מבטיחה לה שקט תעשייתי בנושא איתור וגיוס כישרונות מחליפים באותה התקופה.

חברות יכולות לסייע לסטודנטים באמצעים נוספים מלבד תכנית ההלוואה, על מנת להבטיח את שימורם בחברה. הן יכולות להציע לסטודנטים החזר שכר לימוד לתואר השני, הכשרות ופיתוח באמצעות קורסים נוספים שאינם אקדמיים, צבירת ניסיון בתפקידים מתקדמים בחברה ואף קידום בתפקידים בהמשך. החברות יכולות להתגמש ולהציע לסטודנטים חופשות בזמן מבחנים, סיוע בלימודים למבחנים באמצעות מומחים ומורים פרטיים, מענקים בגין הצטיינות בלימודים ועוד ועוד.
הגמישות המתאפשרת באמצעות הסינרגיה בין החברה לסטודנט היא עצומה ובלתי נדלית.

במספר מדינות ברחבי העולם התכנית הזו הוכחה כיעילה וסטודנטים רבים מאמצים אותה ומתקבלים לחברות מצליחות עוד בזמן לימודיהם לתואר. החברות מדווחות על הצלחת התכנית וגיוס כישרונות פנומנליים רבים באמצעותה. 

למרות שחברות בודדות מציעות כיום תכניות הלוואה לסטודנטים ההטבה הזו מדורגת במקום גבוה בין ההטבות נחשקות בסקרים, במיוחד עבור דור המילניום. יש לציין כי דור זה מהווה אחד מכל שלושה עובדים-אמריקאים והנתח הזה צפוי לגדול למחצית כמעט, עד שנת 2020. סקר שנערך לאחרונה על ידי Iontuition בנושא תכנית הלוואה לסטודנטים מאת חברות מצא, כי 80% מ- 1000 האנשים שהשתתפו בסקר רוצים לעבוד עבור חברה המציעה סיוע בפירעון הלוואת סטודנט. לתשלום החוב עבור סטודנטים יש יתרון מיידי והעובדים אוהבים את ההטבה הזו. כך על פי הסקר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה