שש דרכים שיגרמו לעובדים להרגיש שהם לא שווים כלום

שש דרכים שיגרמו לעובדים להרגיש שהם לא שווים כלום

אנחנו ממליצים לקרוא – ולעשות בדיוק את ההפך

שיתוף
ניהול עובדים

ניהול עובדים

מנהל טוב אינו חייב להיות בוגר החוג לפסיכולוגיה, אבל הוא כן צריך הבנה כלשהי של נפש האדם בתוספת מנה די נדיבה של רגישות. לא כל המנהלים התברכו בתכונות האלה באותה מידה. חלקם, במודע או שלא, פועלים באופן שגורם לעובדיהם להתרחק מנטלית מהם ומהארגון. כשמנהל מעורר באנשיו תחושות של חוסר חשיבות, פחד וריחוק (אחד מהם או שלושתם יחד) הוא מפעיל במוח שלהם תגובת התגוננות והם מתרכזים אך ורק בהישרדותם בג'ונגל של העבודה. במצב כזה כל הכישורים, היצירתיות ויכולת ההמצאה נדחקים לשוליים.

אז איך גורמים לעובדים לתחושת דחק? ככה:

1. אל תענו למיילים שלהם. עובדים יודעים שהמנהלים שלהם עסוקים, אבל כשחולף זמן ולא מתקבלת תגובה, עולות מחשבות כמו "הוא לא מחבב אותי", "הרעיון שלי לא מוצא חן בעיניה", "אני מרגיש דחוי ולא נחשב." חשוב לענות למיילים בעיקר אם הם מבקשים אישור או מכילים תוכן רגיש. אין לכם זמן? ענו בקצרה שקיבלתם את ההודעה, אתם כרגע עמוסים, אך תתפנו להתעמק בה בהמשך.

2. אל תתנו להם משוב, כולל משוב חיובי. כשמישהו חשוב לנו, אנחנו רוצים שהוא ידע שהוא עשה עבודה טובה. אם הוא לא עשה עבודה טובה, חשוב לנו שידע זאת כדי שישתפר. אבל אם אנחנו שומרים על שתיקה, המסקנה המתבקשת של העובד או העובדת היא שהם פשוט אינם מעניינים אותנו. משוב ניתן במסגרת הערכת ביצועים פורמלית, אבל חשוב להעביר אותו גם בעל פה, במחוות קטנות, כמו "מצא חן בעיני הרעיון שהעלית בישיבה", "זה פתרון יצירתי", או לחלופין "נסה לשפר את המכירות ברבעון הבא" וכדומה.

3. התייחסו לאנשים רק כשהם עושים טעויות. זה יגרום להם לחוש כמו גלגל שיניים חלוד שצריך להחליפו כדי שמכונת הארגון תמשיך לפעול חלק. אם אתם רוצים לגרום לעובדים לחוש שהם חשובים לארגון, צריך ליצור איתם תקשורת אישית לעתים קרובות ככל האפשר ולהיות מאוד ספציפיים במה שמוצא חן בעיניכם בעבודתם. כך העובדים יודעים בדיוק במה הם תורמים לחברה. חשוב גם לשבח עובדים בפומבי מעת לעת כשהם ראויים לכך. לתגמולים רגשיים-חברתיים יש כוח עצום.

4. אל תחגגו הצלחות. תשלום משכורת הוא לא תגמול מספיק כדי לדאוג שהעבודה תבוצע. הוא חשוב כמו שמן על גלגלי המכונה ואי אפשר בלעדיו, אבל הוא לא יכול לעבוד לבד. כשהצוות הגיע להישג חשוב, תפקידם של המנהלים לחגוג בהרמת כוסית, ארוחת צהריים טובה שתוזמן למשרד או בערב חברה אחרי העבודה. כל זה בלי לשכוח לוודא שבכל החברה יודעים על ההצלחה.

5. בחרו לעצמכם עובדים מועדפים. בכל חברה יש כמה חברי צוות שזוכים ליחס כאילו הם מעל החוק. בדרך כלל אף אחד אינו דורש מהם לקחת אחריות על מעשיהם כשהם עושים טעויות והם נהנים מצד שני ממרבית ההטבות ההעלאות. העובדים האחרים מבחינים בזה כמובן.

6. שחקו אותם עד דק. גרמו להם לעבוד אינספור שעות ולעבור מפרויקט מלחיץ אחד למשימה התובענית הבאה, יום אחר יום אחר יום. לא רק שהם ירגישו שלהנהלה לא אכפת מהם ומרווחתם האישית, הם גם פשוט יישרפו. מפעם לפעם כולנו צריכים להתאמץ יותר, אב אף אחד לא יכול לשרוד ככה לעד, בטח לא כשאין מדי פעם הפוגה לחגוג את ההישגים.

עכשיו, תחליטו מה אתם עושים עם הידע הזה, שמקורו בספר  SmartTribes: How Teams Become Brilliant Together "שבטים חכמים: איך צוותים הופכים למבריקים" מאת קריסטין קומאפורד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה