שיתוף

להלן 6 טיפים לשמירה על תזונה נכונה בסביבת העבודה:

אל תוותרו על ארוחת הבוקר

גם אם אתם ממהרים לעבודה בבוקר, אל תוותרו על ארוחה קלה וטובה. ארוחת בוקר הינה חיונית לתפקוד נכון ולשמירה על האנרגיה של הגוף שזה עתה התעורר. אם אין לכם שום אפשרות להתעכב לארוחת בוקר בבית, קחו אתכם כריך ופרי ואכלו אותם כשתגיעו למשרד או בדרך לעבודה. ויתור על ארוחת בוקר נקשר עם עליה במשקל, השמנת יתר וסכנות כגון סוכרת, כמו גם משפיע על מצב הרוח שלנו ועשוי לגרום לדכדוך.

תאכלו את מה שאתם אוהבים

למרות שחשוב לאכול במידה ולא להגזים בכמויות, הדיאטות המוצלחות ביותר מעודדות את האנשים לאכול את מה שהם אוהבים. במיוחד בעבודה, כאשר אתם לחוצים ונדרשים למלא משימות רבות ופרויקטים שלא תמיד מהנים עבורכם, חשוב שבזמן הארוחות תיהנו מהאוכל שאתם אוכלים והוא יספק לכם שעת הנראה ורגיעה.

אל תאכלו תוך כדי עבודה

ריבוי משימות הכולל אכילה, הוכח לא פעם כלא בריא ואף מזיק לגוף. אל תאכלו בזמן שאתם עובדים, לא בזמן קריאת מיילים ולא תוך כדי שיחת טלפון. בזמן הארוחה, גם אם היא מתקיימת ליד שולחן העבודה שלכם, הימנעו מכל פעילות אחרת שאינה קשורה לאכילה. ראשית, חשוב לאכול לאט ולאפשר לאוכל להתעכל בהדרגה. שנית, הארוחות מאפשרות לנו הפסקה מהעבודה, התרעננות, ורגיעה. לא מומלץ לוותר על ההפסקות החשובות הללו שמספקות לנו כוח ואנרגיה למשך היום.

פגישות צהריים

עובדים רבים מקבלים הטבה ממקום העבודה באמצעות כרטיסי הסעדה. אלו מאפשרים להם לצאת ולאכול ארוחת צהריים מחוץ למשרד ולשנות אווירה: להתרכז באוכל, בשיחה אישית ונעימה עם הקולגות ולהוריד את מפלס המתח שמלווה את העבודה היומיומית. כאשר יוצאים לארוחה עם קולגות למשרד, עולים במהלך הארוחה רעיונות יצירתיים ומחשבות פרואקטיביות, אלו יכולים לסייע בקידום ופיתוח פרוייקטים בחברה.

שתיה מרובה

הקפידו על שתיה מרובה במהלך היום. בין אם אתם אוהבים לשתות מים ובין אם לא, נסו לשלב מים בתפריט התזונתי שלכם. הקפידו על בקבוק מים זמין ליד העמדה שלכם במשרד ושתו ממנו קצת מידיי שעתיים לכל היותר. במהלך הארוחות שתו מים גם כן, מים מסייעים לבליעת המזון ולעיכולו. גם אם אתם נוהגים לשתות קפה במהלך יום העבודה, חשוב לגוון את הקפה בשתיית מים תכופה, שתסייע כנגד התייבשות ותתרום לזרימת הדם האופטימלית.

השעות שאחרי הארוחה

השתדלו להימנע מלקבוע פגישות חשובות או מצגות בהן עליכם להיות ממוקדים מייד לאחר ארוחת הצהריים, על מנת שתוכלו להגיע ערניים וממוקדים לפגישה ולא להיות עייפים וכבדים לאחר הארוחה. במידה והנכם מציגים- תרצו שהקהל שלכם יהיה עירני וישתף פעולה.

לסיכום

לסיכום, חשוב לזכור בכל עת כי הגוף שלנו פועל באמצעות המזון – הוא הדלק שלנו והקפדה על אכילה נכונה ובריאה חיונית על מנת להמשיך ולתפעל אותו בצורה אופטימלית.


* הכותב הינו: איתן לב טוב, סמנכ"ל מכירות בחברת Sodexo Benefits & Rewards

Sodexo Benefits & Rewards היא החברה המובילה בישראל במתן פתרונות סליקה וניהול בתחום ההסעדה, מוצרי רווחה וניהול הוצאות אירגוניות בישראל,כרטיס ההסעדה של Sodexo (סיבוס לשעבר) הוא כרטיס ההסעדה הנפוץ בישראל המשרת מאות אלפי עובדים בכל יום.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה