שמחון: "מסלול התעסוקה לחרדים לא ייפגע ואף יגדל תקציבית"

שמחון: "מסלול התעסוקה לחרדים לא ייפגע ואף יגדל תקציבית"

דיון טעון על תעסוקת חרדים בוועדת הכספים: ח"כ גפני האשים את הממשלה בצביעות ושר התמ"ת הבטיח לחסום כל פגיעה תקציבית

שיתוף

"חרדים רבים מעוניינים לעבוד, אך אין תקציב ממשלתי לכך". זו רוח הדברים שעלתה בדיון הטעון האחרון של ועדת הכספים שעסק בהשתלבות המגזר החרדי בשוק העבודה המקומי.

חלק מן הנוכחים בדיון, בהם יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני ושר התמ"ת שלום שמחון, התרעמו אל מול הביקורות המושמעות כלפי הסקטור החרדי בעניין זה. "שוב מוכח כי הטענה שחרדים לא רוצים לעבוד היא שקרית. הם רוצים, אבל הממשלה לא מתקצבת ומתנהגת בצביעות", זעק גפני. "אם זה אכן היה 'פיגוע כלכלי' שבציבור החרדי לא עובדים, היו משקיעים בזה יותר".

בהמשך לדבריו של גפני, הבהיר השר שמחון ש"לא משנה מה יהיה עומק הקיצוץ במשרדי הממשלה, מסלול התעסוקה לא ייפגע והוא אף יגדל תקציבית. הצבתי לעצמי שלוש מטרות בכניסתי למשרד, תעסוקת חרדים, מיעוטים ואנשים עם מוגבלויות. ורק השבוע סיכמנו עם משרד האוצר על תוספת תקציבית משמעותית שתיועד להגברת מסלולי התעסוקה לאוכלוסיות אלו", אמר בפני חברי הוועדה.

מנתונים שנמסרו בדיון נמצא, כי בשלוש השנים האחרונות הוקצו 102 מיליון שקל למסלולי תעסוקת חרדים, והתווספו כ-2,000 משרות חדשות. בצדו השני של המטבע נדחו כ-500 חרדים שפנו למסלולי תעסוקה, בשל חוסר תקציב ב-2011. חזי צאיג מנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת העיד בישיבה ואמר: "נאלצנו לתת תשובות שליליות לאותם מאות חרדים אשר הגישו בקשות למסלולי התעסוקה מחוסר תקציב".

צאיג הוסיף וציין, כי חברה שתבקש מענקים ותבהיר כי היא מעסיקה אוכלוסיות מיוחדות, תקבל העדפה. ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) אמרה מצדה, כי הן בציבור החרדי והן הערבי יש רבים שרוצים לעבוד ולא מאפשרים להם בשל היעדר תקציב. "צריך להפסיק לומר שהם לא רוצים לעבוד, הם רוצים, רק צריך לתת להם הזדמנות". בתגובה לכך ענה לה צאיג, כי העניין קם ונופל לא רק על כסף, אלא גם על שיווק יעיל שמתבצע ללא בסיס מימוני איתן. "ככל שמתאימים ומשווקים את מסלולי התעסוקה, הביקושים עולים על ההיצע התקציבי", אמר.

 תוספת 200 מיליון לתקציב

בימים האחרונים הגיע מנכ"ל התמ"ת שרון קדמי להסכמה עם משרד האוצר, לפיה תעמוד התוספת התקציבית הייעודית למסלולי החרדים על 150-200 מיליון שקלים נוסף על בסיס התקציב המקורי.

לפי נתוני משרד התמ"ת, בשלוש השנים האחרונות הקצה המשרד 102 מיליון שקל למסלול תעסוקת חרדים. ב-2009 הוקצו 28 מיליון שקל וב-2010 – 38 מיליון שקלים.

במסלולי התעסוקה למיעוטים הקצה המשרד תקציב של 120 מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות, והתווספו 2300 משרות. לטובת אנשים עם מוגבלויות הוקצו בשנתיים האחרונות 11 מיליון שקל והתווספו 266 משרות חדשות בשוק העבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה