שיפור איכות הגיוס באמצעות ניתוח אנליטי

שיפור איכות הגיוס באמצעות ניתוח אנליטי

כיצד לשפר את איכות הגיוסים שלכם ע"י ניתוחים אנליטיים של התהליך

שיתוף
כיצד לשפר את איכות הגיוס

כיצד לשפר את איכות הגיוס

הצורך ההולך וגובר בשימוש בטכנולוגיה אסטרטגית לגיוס עובדים דובר כבר רבות. הטכנולוגיה יכולה להביא לתאימות, עקביות ומדרגש. היא יכולה להקל ולהפחית את ניהול המיקרו, ובכך לשחרר את המנהלים לבלות יותר זמן עם המועמדים והעובדים.

הטכנולוגיה גם מסייעת באיסוף נתונים וניתוחם. הנתונים הם למעשה עובדות ונתונים סטטיסטיים שנאספו לצורך התייחסות או ניתוח. הניתוח מתייחס לניתוח מערכתי של הנתונים והנתונים הסטטיסטיים.

חשוב להבין כי טכנולוגיות גיוס וטכנולוגיות ניתוח נתונים, אינן אותו הדבר. לדוגמה, אינטליגנציה מלאכותית (AI) בהתחלה לא זכתה להתייחסות רצינית מצד ארגונים רבים, אך בהמשך היא אומצה יותר ויותר. הסיבה לעיכוב היתה כי ארגונים השכילו להבין ש- AI אינו מחליף פונקציות עסקיות, אלא בעצם עושה את התהליכים קלים יותר ומסייע למנהלים לקבל החלטות מושכלות יותר. זה מסביר כי לארגון יש משאבים נוספים כדי להשיג את המטרות שלו.

כיצד לשפר את איכות הגיוסים שלכם ע"י ניתוחים אנליטיים של התהליך

גם במקרה של טכנולוגיות לניתוח נתוני גיוס, ארגונים יכולים לסרב להשתמש בהן. החדשות הטובות הן, שיש סוגים שונים של טכנולוגיות לניתוח נתוני גיוס. להלן כמה דוגמאות:

ניתוח יעילות נתוני המקור לפי סוג המקור ועלות פר מקור.

נתוני התכנון כוללים נתוני מפקד, מספר העובדים וקביעות עובדים.

נתוני הגיוס כוללים שיעורי פניות ממועמדים וותיקים וחדשים.

צורה נוספת של טכנולוגיה לניתוח נתוני גיוס מבצעת הערכות לפני ההעסקה, כגון הערכות קוגניטיביות או התנהגותיות. חשוב מאוד כיום לחשוב על ביצוע הערכות מראש של העסקה כצורה של ניתוח נתונים. זו יכולה להיות דרך חדשה למחשבה אצל ארגונים רבים – בעיקר כדי למנוע תחלופת עובדים ואובדן עלויות גיוס.  עבור כל מועמד שהחברה מעריכה, את ציוני הבדיקות שלהם ניתן לראות כנקודת נתונים נוספת  לעזור לצוות הגיוס לקבל החלטות גיוס מושכלות יותר.

בדיקות טרום העסקה צריכות להיות מיושרות עם הכללים הבסיסיים וההנחיות עליהן צריך לעקוב  בעת התמודדות עם הנתונים.

חשוב ליישר קו עם המטרה. הטכנולוגיה לניתוח נתוני הגיוס שתבחרו צריכה להיות מיושרת קו עם  אסטרטגיית הגיוס שלכם. כאשר אנו מדברים על בדיקות טרום העסקה, זה אומר גם לדעת ולהבין מדוע הארגון מבצע בדיקות.

ארגונים צריכים לחקור את ההערכות הטובות ביותר מראש להעסקה כדי לוודא שהם משתמשים במבחן תקף ואמין. הם צריכים מחקר שיספק להם עובדות מנתונים.

המגייסים צריכים שהטכנולוגיה תתמוך בתהליך ולא תחליף אותו. טכנולוגיות בדיקת איכות הגיוס  לא אמורה להחליף את החלטת הגיוס שלכם, אלא נועדה לספק לכם מידע נוסף, כך שתהיה לכם הבנה עשירה יותר של הפוטנציאל של המועמד.

בעוד שבדיקות טרום תעסוקתיות מוכיחות מדעית כי הן מניבות את ביצועי העבודה יותר מרוב גורמי ההעסקה המסורתיים האחרים, אין זה אומר שהן צריכות להיות הגורם המכריע, שכן גורמים אחרים כגון סריקת קורות חיים, ראיונות מועמדים וכד', הם בהחלט בעלי ערך.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה