שינויים בעולם העבודה והשפעתם על משאבי האנוש

שינויים בעולם העבודה והשפעתם על משאבי האנוש

אם בעבר העבודה היתה מקום שאנחנו הולכים אליו, הרי היום היא מה שאנחנו עושים ולכן, מקום העבודה עצמו משתנה בהתאם

שיתוף
נירית כהן

ארגונים מפותחים כיום מציעים גמישות בשעות ובסביבת העבודה, גמישות בצורות העסקה, מאפשרים הטרוגניות בגילאי העובדים ועוד. ובהתאם לכך כל תחום משאבי האנוש, ניהול וגיוס עובדים לארגון, משתנה ומתפתח בהתאם.
עולם העבודה העתידי מייצר מגמות והשלכות על תחום משאבי האנוש, ועל כך תשוחח נירית כהן, מנהלת יחידת יעוץ אסטרטגי מרחב אירופה בחברת אינטל, בהרצאתה בכנס משאבי האנוש שיתקיים ב- 31 במרץ 2016.

"כיום אנו לוקחים חלק בעולם חדש ומתקדם, בו נבחנים מחדש מונחים כגון: ארגון, עובד ומנהל" אומרת נירית כהן "לאור כל השינויים הללו, פונקציית משאבי האנוש משתנה ומצריכה יכולות וחשיבה יצירתית מתחדשת. עלינו לוודא כי אנו לא רק יושבים אל שולחן ההנהלה, אלא גם עורכים אותו ומקדמים בו נושאים חשובים לארגון ולעתידו וכל זאת בראייה חדשנית ואסטרטגית. למנהלי משאבי אנוש יש את היכולת להוות מראה למנהלי הארגון גם לגבי מה שאנחנו לא תמיד רוצים לראות וגם לגבי מה שמוציא אותנו מנקודות הנוחות, מה שמשתנה, מה שדורש התייחסות חדשה. לזהות מה נדרש להצלחת הארגון והאסטרטגיה ולא בהכרח מה נעים ופופולרי." מסבירה נירית.

מהם השינויים הללו?

"השינויים מתבטאים בעולם הטכנולוגי המתפתח בקצב מהיר, בתחום הדמוגרפיה והדברים שקורים סביבנו, אשר משנים את עולם העבודה. אם פעם משאבי אנוש טיפלו בדבר הזה שנקרא ארגון, כיום עבודה מופיעה בהרבה צורות אחרות. החל מעובדים שבוחרים לעבוד באופני העסקה שונים וגמישים ואפילו עד כדי יכולת להגיע ליכולות מבלי בכלל לגייס עובדים באופן המסורתי. אחד השינויים שאנו כמנהלי משאבי אנוש צריכים לחשוב עליו, הוא איך אפשר להביא לארגון את היכולות שהוא צריך ומה צריך לקרות לסביבת העבודה בכדי לאפשר את זה."

מה השתנה מבחינת העובדים?

"אנו רואים כיום 5 דורות של עובדים בתוך הארגונים. אנשים כיום לא מפסיקים לעבוד בגיל 60, כך שישנם עובדים מבוגרים לעומת עובדים מאוד צעירים בארגונים, ולכל אחד מהם צרכים שונים, אם מבחינת הכשרות והדרכות ואם מבחינת סביבת העבודה ואפילו בדרך בה אנו מתקשרים איתם. אם פעם היה לנו ארגון הומוגני יחסית, כיום זה לא כך וצריך לתפור מרחב רחב יותר של מענה לצרכים לעובדים, צרכים אותם לא הכרנו בעבר."

מה בנוגע לפיתוח קריירה שניה ושלישית לעובדים?

"עם אותם שינויים והתפתחויות בשוק העבודה, נולד גם הצורך לקחת אחריות לעזור לעובדים בפיתוח הקריירה שלהם, כולל אפילו לפתח קריירה שניה ושלישית. אנחנו יודעים שפיתוח הקריירה הוא מרכיב חשוב בהחלטה של עובד לקחת תפקיד ולכן ארגון שלא ישכיל לפתח לאפשר לעובדים שלו להתפתח תוך כדי עשייה לא יצליח להביא אליו את העובדים שהוא רוצה. אפילו יותר מכך, ארגונים מפותחים יודעים שחשוב לעזור לעובד לחשוב גם על העתיד ולא רק על התקופה בה הוא שייך לארגון."

כיצד העוסקים במשאבי האנוש מייצרים תרבות ארגונית?

"תרבות ארגונית נוצרת ע"י כל החלטה וכל פעולה בארגון. מעבר לכך, מנהל שצועק על עובד, כסף שזורם רק לנהנים מסוימים והחלטות שונות שמפלות עובדים, משפיעים לרעה על כל הארגון. גם בתחום משאבי אנוש, אם אתה לא חוזר למועמדים שראיינת, אם אתה לא מסוגל להסביר את ההחלטות שלך אתה תתרום לתרבות ארגונית שלילית. כל התנהלות בארגון יוצרת את התרבות ארגונית וגם הדברים הקטנים ביותר כגון: התייחסות לעובדים, סובלנות, יצירת סביבת מאפשרת, דלת פתוחה לעובדים ולמנהלים וכד', מייצרים תרבות ארגונית טובה וחיובית."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה