שאלות של המועמדים חשובות לא פחות מהתשובות שלהם, אולי אף יותר

שאלות של המועמדים חשובות לא פחות מהתשובות שלהם, אולי אף יותר

תהליך גיוס עובדים אפקטיבי הוא כזה שבו המועמדים שואלים שלאות נכונות ולא רק עונים תשובות נכונות לשאלותיכם

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

"מהן שאלות המפתח שצריכות להישאל על ידי המגייס במסגרת ריאיון עבודה?" – תודו שקראתם אין סוף מאמרים ואולי אפילו ספרים ובוודאי שמעתם הרצאה אחרי הרצאה בנושא שאלות המפתח של המגייס כמפתח להצלחת הגיוס. אבל מה עם השאלות שהמועמד שואל? האם אתם בכלל מאפשרים למועמדים להציג שאלות? האם אתם משקללים את השאלות שלהם בחוות הדעת שלכם? אם לא, אז הגיע הזמן שתתחילו.

ראשית כל, אם מועמד שמגיע לריאיון עבודה או לוקח חלק בריאיון טלפוני לא מציג לכם שאלות, הוא לא המועמד האידאלי. מועמד שלא מציג שאלות הוא מועמד שלא באמת מתעניין בחברה, בתפקיד או בכלל בתחום וכל מטרת הריאיון מבחינתו היא להרשים. לכן, הוא יקדיש את כל הריאיון לעצמו, לעבר  התעסוקתי שלו, לידע שלו, לתארים שלו…

מועמד השוקל ברצינות את המשרה הנדונה ורוצה לדעת שהוא המועמד המתאים לתפקיד, לא רק לשכנע אתכם שהוא המועמד המתאים, ירצה לקבל פרטים ספציפיים. מועמד שמחויב לתהליך של איתור מקום העבודה הטוב ביותר עבורו, אשר בו הוא יוכל לממש את עצמו מבחינה מקצועית, כשהוא מסוגל להביא עמו את הידע, הכישורים והניסיון הנדרש, הוא מועד שמגיע לריאיון עבודה עם סט של שאלות ענייניות.

מועמד איכותי ורציני הוא מועד שישב מולכם בריאיון העבודה ויציג בפניכם שאלות בסגנון הבא:

  • מהי מטרת החברה באיוש המשרה המדוברת?
  • איך הייתם מגדירים את העובדים הטובים ביותר בארגון? מהם המאפיינים המקצועיים והאישיותיים שלהם? איך הופכים לעובד טוב בארגון?
     
  • מהם היעדים שלי לשלושת החודשים הראשונים?
  •  מדוע הקודם בתפקיד לא הצליח?

מועמדים טובים רוצים לדעת לא רק מה אתם חושבים עליהם או עד כמה התרשמתם מהם – הם רוצים לדעת מה התוכניות שלכם לגביהם לטווח הקצר והארוך. הם ריאליים, משימתיים, שקולים ורוצים לדעת בדיוק לאן הם נכנסים.

מועמדים טובים רוצים לוודא שהם אכן המועמדים המתאימים לתפקיד מתוך מחויבות מקצועית. הם רוצים לדעת לא רק אם הם מתאימים אלא כיצד הם אמורים להשתלב, מהם הציפיות של הארגון מהם כבר בשלב הראשון ומהם המשאבים שעומדים לרשותם להשגת המטרות.

מועמדים טובים הם אלה שרואים לא רק צעד אחד קדימה אלא שנה אחת קדימה. אם הם שואלים על העובדים בארגון, על ההנהלה, על התרבות הארגונית ואפילו על מדיניות הרווחה, זה רק אומר שהם מנסים לקבל כמה שיותר פרטים כדי לראות את התמונה הגדולה כי ככל שהם יצליחו לראות את התמונה הגדולה יותר – כך יהיה להם קל יותר לקבל החלטה.

מקבלי החלטות טובים הם נכס לכל ארגון ואחת הדרכים הטובות ביותר להעריך את סיכוייו של העובד להשתלב בתפקיד ולהביא לארגון ערך מוסף היא לראות שהוא יודע לקבל החלטות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה