7 שאלות ראיון למציאת הכוכב הבא

7 שאלות ראיון למציאת הכוכב הבא

על מנת לגייס כישרונות לחברה יש לדבוק בכלל החשוב בעולם הגיוס: לא לשכור מישהו שהוא 'מספיק טוב', אלא למצוא את הטוב ביותר

שיתוף

למצוא את אותו כישרון ולגייס אותו לחברה אינו תהליך פשוט וקצר. לעתים זה עשוי לקחת זמן, אך גיוס האנשים הנכונים לעסק שלך הוא הדבר החשוב ביותר שכן הם אלו שיקבעו את גורלו של העסק.

להלן 7 שאלות חשובות לשאול בראיון עבודה שיוכלו לסייע לכם למצוא את הכוכב הבא: 

1. מה אתה אוהב בארגון שלנו וכיצד היית משנה מה שאתה לא אוהב?

שאלה זו בוחנת מספרת דברים: ראשית, היא מספקת לך תובנות לגביי האופן שבו מועמד יתמודד עם משהו אצלך שהוא לא אוהב. שנית, תוכל לבחון האם המועמד יעלה את הבעיה ומיד יציע פתרון, הוא שהוא יחשוש למקומו ויגיד שהעסק שלך מושלם כאשר במציאות הוא לא. חפש מועמדים שידברו כ- 5% מהזמן על הבעיה וכ- 95% מהזמן על הפתרון.

כשאתה שואל מרואיין כיצד הוא היה משנה מה שהוא לא אוהב, אתה מקבל הזדמנות לבחון את יכולת פתרון הבעיות שלו. אם למשל המועמד טוען כי מחלקת שירות הלקוחות של החברה אינה יעילה, איך אין לו אפילו רעיון בסיסי כיצד לתקן זאת, איזה סיכוי יהיה לו לפתור בעיות כאשר יעבוד אצלך בפועל? הכוכב שלך יידע להציע רעיונות כיצד לתקן את שירות הלקוחות הלקוי.

2. ספר לי על בעיה שהתמודדת איתה במקום העבודה שלך וכיצד פתרת אותה?

השאלה הזו באה לבדוק בדרך נוספת את יכולת פתרון הבעיות של המועמד והיא מצטרפת לשאלה הקודמת. אם המועמד מספר כי העביר את הבעיה הלאה למישהו אחר בחברה, זה בהחלט צריך להדליק נורה אדומה לגביו. אך אם הוא יספר לך על הדרכים בהן פעל כדי להתמודד ולפתור את הבעיה, תוכל לבחון את הדרכים שלו.

3. איזה ספר קראת לאחרונה?

אנשים נלהבים נוטים לקרוא ספרים כדי לשפר את כישוריהם. בין אם הספרים קשורים למיומנות ספציפית כגון מכירות ושיווק או ספרים הקשורים להתפתחות עצמית ומקצועית ואפילו אם מדובר בקריאת מאמרים באינטרנט או בקורס שהם לקחו לאחרונה, כל אלו הם סימנים טובים. האנשים החכמים מחפשים תמיד דרכים לשפר את מעמדם ולרכוש עוד השכלה וידע. גם הכוכב הבא שלך יהיה ביניהם.

4. ספר על הישג אחד שהשגת במהלך הקריירה שלך שאתה גאה בו במיוחד

התשובה לשאלה זו תיתן לך תובנה לגביי מה מניע את המועמד שלך. בנוסף, תוכל להבין, כיצד הוא מגדיר הצלחה.
אם למשל הוא עבד במשך 12 שנים בחברה הקודמת וההישג הכי גדול שהשיג היה לכבוש את יעד המכירות שלו ברבעון אחד, הוא לא יכול להיות כוכב. מצד שני, אם הוא קודם כמה וכמה פעמים בתפקיד בחברה הקודמת, זה בהחלט סימן טוב ומבטיח.

5. האם שיחקת בקבוצת ספורט כלשהי?

אנשים ששיחקו או משחקים בספורט קבוצתי כגון: כדורסל, כדורגל, חתירה ועוד, זה בהחלט דבר חיובי. מלבד זה שהם עושים או עשו ספורט אינטנסיבי בעבר – שזה תמיד טוב לבריאות ולנפש, הם גם שחקני קבוצה טובים. מה שאומר שהם יעבדו טוב בצוות וידעו לסמוך על חברי הצוות שלהם ולפעול איתם בשיתוף פעולה. עבודת צוות חשובה מאוד לחברות וארגונים בעידן הנוכחי.

6. מה אתה עושה בשביל הכיף?

איזון הוא חלק חשוב בהצלחה, ומרבית הכוכבים בעבודה אוהבים לשלב בתחומי העניין שלהם כושר גופני, פעילות התנדבותית ולמידה. אם המועמד שלך הולך לחדר הכושר בשעות הפנאי שלו, חונך ילדים במצוקה ולומד לנגן בפסנתר למשל, תוכל להסיק מכך שהוא מעריך בריאות, הישגים ועזרה לזולת. אלו תכונות המגדירות אותו כאדם ויבואו לידיי ביטוי גם בעבודה שלו.

7. "אני לא בטוח שאתה מתאים לתפקיד …"

להגיד למועמדים שלך שאתה לא בטוח שהם מתאימים לתפקיד, זו דרך 'טריקית' לבחון בצורה נוספת את דרך ההתמודדות שלהם עם מצבים לא רצויים. כהתמודדות עם הקביעה הזו שלך, הם בדרך כלל יוכלו לעשות את אחד משלושת הדברים: הם יוכלו להתעלם ממך ולדלג מעל התגובה. הם יוכלו להסכים ולנסות להמשיך הלאה. או לחילופין, הם יוכלו לנסות 'למכור' לך את היתרונות הנוספים שלהם שיתאימו בדיוק לתפקיד אותו אתה מציע. יכולת ההתמודדות שלהם עם המצב ואי הרמת הידיים באופן מיידי, יסייעו לבחון, האם הם יהיו הכוכבים הבאים בחברה שלך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה