כך תמנעו מריאיון עבודה לגלוש למוזרות

כך תמנעו מריאיון עבודה לגלוש למוזרות

מפגשים עם אנשים יכולים להיות מוזרים, לא נעימים או לא ממש צפויים. ראיונות עבודה אינם יוצאים מן הכלל. אז איך מתגברים על המוזרות הזו?

שיתוף
ריאיון עבודה

מגייסים הם ללא ספק אחת הקבוצות היותר ביקורתיות שיש. על פי סקר של Career Builder כ-49% מקרב המגייסים מחליטים כבר ב-5 הדקות הראשונות אם המועמד מתאים או לא. השאר מקבלים גם הם החלטה די מהירה. ובכלל, כל הסיטואציה של ריאיון עבודה היא קשה, לא נעימה, מלחיצה ולעתים פשוט חדשה לגמרי למועמדים הצעירים.

לכן, לא מעט פעמים אתם פשוט מרגישים שהריאיון הזה הוא קטסטרופה אבל, שימו לב, אתם מרגישים את זה על הריאיון עצמו ולא על המועמד. האווירה, הדינאמיקה, המתח באוויר, השתיקות המרובות, השיעולים המאולצים… כל אלו יחד גורמים לכל הסיטואציה להראות ולהרגיש לא בסדר ולעתים זה כלל לא קשור למועמד בהיבט של יכולות, כישורים, מוטיבציה ואפילו התאמה לתפקיד.

אז איך מנטרלים אווירה מוזרה, לא נעימה ומתח באוויר בריאיון עבודה?
מדברים על זה. כן, אל תהפכו את התחושה הזו שמשהו כאן לא בסדר לפיל הוורוד שאף אחד אינו מדבר עליו. התייחסו אל אי הנעימות ההדדית. הבהירו למועמדים שלכם שזה בסדר להתרגש, זה בסדר להיות נבוכים… שאלו את המועמד האם הוא צריך כמה דקות לחשוב ולהתארגן… חשוב להבין כי אי אפשר ללחוץ על כפתור פלא שיפסיק את המבוכה אבל כן אפשר לנטרל אותה, לאט לאט, על ידי יצירת קשר עם המועמד שמולכם מתוך הבנה ורגישות לאי הנוחות שלו. אחד הדברים שעוזרים בעיקר עם מועמדים צעירים שלא צברו ניסיון זה להגיד משפט כגון: "זה בסדר. כולם נבוכים מעט במעמד הזה של ריאיון עבודה. קח את הזמן…"

נשארים ממוקדים. אל תתנו למתח ולאי הנעימות להשתלט. כאשר נוצרת אווירה "מוזרה" בחדר, זה הזמן להיצמד באדיקות לשאלות מקצועיות ועובדות מוצקים. כוונו את המועמדים שלכם לתשובות ספציפיות מדויקות כגון: "באיזו תקופה עבדת במקום העבודה הזה?" או "אילו תחומי אחריות היו כרוכים בתפקיד הקודם שלך?". ככל שתשאלו יותר שאלות ממוקדות כך המועמדים שלכם יענו מהר יותר ומדויק יותר. אם תציגו להם שאלה כגון "היכן אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים?" או "מדוע פנית אלינו", תפתחו פתח לאי נעימות, מבוכנה, וקושי של המועמד להבין מה מצופה ממנו ולהתמקד.

שואלים שאלות שממיסות את הקרח. לא משנה בן כמה המועמד, היכן הוא מתגורר ובמה הוא עוסק למחייתו, ברור שתמצאו מכנה משותף עם המועמד שלכם. שניכם אוהבים חיות, שתיכן אימהות טריות. שניכם גרים בישוב קהילתי. שניכם מרחובות. שניכם בוגרי חיל האוויר. שניכם מכורים לאח הגדול… נסו למצוא את הגורם המשותף והפכו אותו לשובר הקרח. "יו, גם אני!" זה משפט שירגיע את המועמד הלחוץ ביותר. בדוק.

נפתחה ההרשמה המוקדמת לכנס פיתוח ארגוני. מהרו להבטיח את מקומכם! פרטים והרשמה כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה