רוצים לדעת אם הצלחתם בגיוס עובדים? חכו בסבלנות….

רוצים לדעת אם הצלחתם בגיוס עובדים? חכו בסבלנות….

רוצים כבר לדעת האם הצלחתם לגייס את העובד הנכון? מומחים ממליצים לכם 'לקחת נשימה עמוקה' ולהיעזר בסבלנות לפני שאתם מודדים הצלחת גיוס

שיתוף
גיוס עובדים

מנהלי נבחרות ספורט נדרשים לבחור, בזהירות משנה, את הטאלנטים שירכיבו את הקבוצה. אלו יכריעו עת עתידה. ציידי הכישרונות הולכים לאוניברסיטאות ובתי ספר תיכוניים כדי 'לצוד' את השחקנים המבטיחים, צעד אחד לפני כולם. הם מגייסים את הטאלנטים הללו רק לאחר שאלו עברו מבדקים בריאותיים, פסיכולוגיים, ראיונות אישיים וקבוצתיים ונמצאו מתאימים ב-100%. אבל ברגע שהם נקלטים בקבוצה, הסיכוי שלהם להצליח, תוך עמידה בציפיות הגבוהות ביותר, עומד על 50%  בלבד, כך עולה ממחקר חדש – Futurestep Global Talent Impact Study 2012.

במחקר השתתפו מעל 1,500 מנהלי משאבי אנוש מרחבי העולם (מחמש יבשות) ומתוכו עולה כי 40% העידו שהם 'מודאגים' באשר לכלים העומדים לרשותם למדידת ההצלחה של גיוס עובד חדש. מנהלי משאבי אנוש רוצים לבצע הערכת גיוס על פי איכות הגיוס בעוד הכלים הזמינים להם ביותר מאפשרים להם לבדוק פרמטרים שונים כגון עלות גיוס, משך גיוס, זמני קליטה ועוד. 

בריאן מלרוני, מנכ"ל Futurestep (חברה גלובאלית להשמת עובדים), אמר בריאיון לאתר משאבי אנוש Human Resources Executive Online: "אין כלי אחד אולטימטיבי לבדיקת הצלחות של גיוס עובדים. ארגון צריך לבחור פרמטרים רלוונטיים לתפקיד עם דגש על הדרג. צריך להיות פרק זמן סביר להשתלבות בתפקיד עובד, פרק זמן ארוך יותר להשתלבות בתפקיד מנהל זוטר וכיו"ב. ככל שהתפקיד מורכב יותר, כך צריך לאפשר למגויס החדש יותר זמן לפני שמתחילים למדוד הצלחה."

מהמחקר עולה כי 52% ממנהלי משאבי אנוש נשענים על 2 עד 5 פרמטרים קבועים להערכת גיוסים חדשים. פרמטרים אלו מייצגים לרוב את הענף או התפקיד המדובר.

פרופסור דיויד אולריך, מומחה לאסטרטגיית משאבי אנוש ומרצה בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת מישיגן, מציין כי יש כלי מדידיה גנריים רחבים יותר כדי לבחון הצלחת גיוס חדש. לדבריו: "הפרמטרים הגנריים שעל פיהם ניתן למדוד הצלחת גיוס במגוון רחב של תפקידים וענפים הם: Perceived Performance שכלול חוות דעת שמתקבלת מאנשים שעובדים לצד העובד החדש. Behavior כלי למדידת הזמן בו העובד החדש לומד ומפנים את המודל העסקי של הארגון. Time To Productivity מדידת פרק הזמן מרגע הגיוס ועד שהעובד החדש הופך פרודוקטיבי. את שלושת הפקטורים הללו צריך להציב ככלים להערכת גיוס מבעוד מועד, כך שניתן יהיה לבדוק כל עובד חדש על פי לוחות זמנים וטבלת יעדים קבועה קבועה מראש ואחידה לעובדי הארגון."

קית' סטרודמן, חוקר בתחום משאבי אנוש מחברת הייעוץ והמחקר HFS Research ממליץ למנהלי משאבי אנוש 'לקחת נשימה עמוקה' לפני שהם יוצאים לשטח לבדוק האם הגיוס הצליח או כשל. לדבריו: "מרבית המנהלים סבורים שכאשר מודדים הצלחת גיוס חשוב לתת את הדעת לנושא של 'איכות הגיוס' אולם בפועל, רובם מודדים את ההצלחה על פי קריטריונים של עלות גיוס או משך הגיוס ואז מקבלת תמונה אחרת לגמרי. אורך הגיוס ועלות הגיוס הם פרמטרים חשובים וקלים למדידה אבל הם לא העיקר! מה שבאמת חשוב הוא איכות הגיוס, לטווח הארוך, וכדי למדוד את הפרמטר הזה בצורה נכונה דרוש – זמן. הדגש צריך להיות על הביצוע/התפקוד של העובד, הפרודוקטיביות שלו ותרומתו לחברה במובנים כלכליים ולא כלכליים. הדגש צריך להיות על התמונה הגדולה, תוך שכלול מגוון רחב של פרמטרים ולאורך זמן."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה