שיתוף

יותר ויותר אנשים כיום מוצאים השראה והגשמה בתפקידיהם ידי הכנסת רוחניות לתוך העבודה.

האופי והמשמעות של העבודה עוברים אבולוציה משמעותית, והופעתה של רוחניות בנקודות העבודה מתקיימת בשאיפה לכך שהעבודה תהיה מגשימה ולא רק הישרדותית. העובדים כמהים למקום עבודה שיאפשר להם להגשים את עצמם.

רווחה רוחנית פירושה, היכולת לחוות ולשלב משמעות ומטרה בחיים דרך החיבור של אדם עם עצמו, ע"י אמנות ועוד, מוזיקה, ספרות, טבע, ועוד.

רווחה רוחנית מתייחסת אל החיים הפנימיים שלנו, ויחסיהם עם העולם הרחב. היא כוללת את מערכת היחסים שלנו עם הסביבה, עם אחרים ועם עצמנו. לא מדובר באמונה דתית, דווקא. הרוחניות של האדם משפיעה רבות על הקהילה, וחלק מלהיות רוחני כולל מעורבות חיובית עם אנשים אחרים ועם הסביבה.

היתרונות של רווחה רוחנית:

חווית התוכן העשירה בחיים.

איזון ושליטה בחיים.

בניית קשרים חיוביים.

תחושת מטרה ומשמעות.

חווית החיבור עם כוח גדול ממך.

צמיחה מאתגרים ושינויים.

רווחה רוחנית עוסקת בשלמות, אשר מאגדת את הממד הפיזי, הרגשי, המנטלי והרוחני.

רוחניות במקום העבודה: מה זה אומר?

רוחניות במקום העבודה מציעה לעובדים הזנת האופקים והממדים השונים שלהם. המשמעות היא שבמקום העבודה, דרך העבודה כולה תתבסס על מרכיבי הרוחניות ועל ההזדמנות לגדול ולתרום לחברה באופן משמעותי.

מבקרים טוענים שלארגונים אין את הזכות "להטיל" ערכי רוחניות על העובדים. זה כמובן תקף במיוחד כאשר מדובר בכפיה דתית. אם מדובר בארגון שערכיו מושתתים על אכפתיות, חמלה ותמיכה, אין שום רע בכך. ארגונים רואים ברווחה רוחנית, את חיבור האנשים למקום עבודתם מתוך תפישה הוליסטית.

דוגמאות לפעולות תומכות רווחה רוחנית:

זמן מדיטציה בזמן העבודה.

הכשרה רוחנית עבור העובדים

סדנאות יוגה, מדיטציה ושלווה.

תכניות להטמעת ערכי ליבה בארגון.

מנהיגות תומכת בצמיחה והתפתחות של עובדים.

חשוב לזכור כי יצירתיות היא אבן הפינה של העסק. היא מאפשרת לנו לצאת עם מוצרים ושירותים חדשים, שיצליחו באמת. הרוחניות תורמת מאוד ליצירתיות העובדים. יש ליצור אווירת יצירתיות ולשגשג חדשנות, דבר שמתבצע ביתר קלות באמצעות הרוחניות.

אנשים מאמינים שאם ארגונים לומדים כיצד לרתום את "האדם השלם" ואת האנרגיה הרוחנית העצומה בבסיסם, הם יוכלו לשגשג ולפרוח. הרעיון של הרוחניות מושתת על אתיקה, ערכים, ומוטיבציה.

על מנת לבסס רוחניות בארגון, ראשית יש לבצע משאל בין כל העובדים והמנהלים ולברר האם זה מקום שהם מעוניינים ובוחרים ללכת לקראתו. במידה וישנה הסכמה רבה, יש אפשרות לשלב את מחלקת הרווחה בארגון על מנת להתחיל ולבחון תכניות רוחניות בסביבת העבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה