רווחה היא לא שמנת

רווחה היא לא שמנת

לימור רביד, יועצת ארגונית ומנהלת משאבי אנוש, תסביר בכנס החדשנות מדוע אסור לקצץ בתקציב הרווחה וכיצד נכונות ויצירתיות הן התשובה לאיך עושים את זה

שיתוף
רווחה היא לא שמנת

רווחה היא לא שמנת

לימור רביד
לימור רביד

"בתקופה של קיצוצים בארגון, אחד התקציבים הראשונים המקוצצים הוא במה שהארגון מגדיר כ'שומן' – תחום הרווחה. בפועל מהותה של הרווחה היא לא מותרות אלא יצירת אותו חוט שני ארגוני שבסופו של יום גורם לתהליכים ולגורמים שבו להיות מחויבים יותר. זהו גלגל שיעזור לארגון לצאת מתקופה של משבר". כך אומרת לימור רביד, יועצת ארגונית ומנהלת משאבי אנוש, שתרצה בהרחבה על הנושא בכנס חדשנות במשאבי אנוש שיתקיים בעוד פחות משבועיים.

 אז מה עושים כשהארגון נאלץ לקצץ בתקציביו?

"הקיצוץ התקציבי הוא החלטה ארגונית, את הקיצוץ בתקציב לא מנהל משאבי האנוש ולא מנהל הרווחה ינדבו.. החוכמה היא למצוא דרכים אחרות ויצירתיות שכן יראו לעובד שגם בתקופה שכזו משקיעים בו. בפעילויות רווחה נכלליםימי גיבוש, כנסים וימי ועיון שמטרתם יצירת חוויה וגיבוש, ביטוחי שיניים וביטוחי בריאות, מתנות לחגים ולימי הולדת. למעשה כשהמוטו הוא נכונות ויצירתיות בכל אחד מהתחומים יש אפשרות, גם באמצעים מוגבלים, לנסות ולהשיג יותר. ככל שאנו כמנהלי משאבי האנוש נהיה נכונים להפעיל יצירתיות – כך נרוויח. אביא דוגמא למה שאנחנו עשינו. חיפשתי דרך להוזיל את ביטוח הבריאות לעובדים. ארגון קטן מתקשה להשיג הנחות מול חברות הביטוח, כך שלאחר מספר שיחות עם חברות ביטוח, אפשר להתייאש בקלות. הגעתי למסקנה שאם אאגד את השכנים שלי, שעובדים בכלל בתחומים אחרים פתאום נשלש את מספר העובדים הפונים. בסופו של דבר סגרנו עסקה משתלמת ביותר עם סוכנות ביטוח שעבדה אתנו באותו בניין. לא רק שהשגנו הנחה משמעותית, השגנו גם קשר ישיר וקרוב של חברת הביטוח עם העובדים. כך השגתי יותר כלפי עובדיי מבלי להוציא שקל, דוגמא נוספת לאפשרות להוזלה של אירועי חברה למשל, היא במקום לשכור אולמות, להשתמש במקומות פתוחים שלא דורשים כניסה בתשלום".

מה דעתך על שימוש בסקר עובדים שיחשוף את ההעדפות שלהם?

"לדעתי סקר עובדים זו אליה וקוץ בה. ברגע שפותחים בפני העובדים אפשרויות – הם מצפים שאם הם כתבו שהעדיפות שלהם היא לדוגמא לטיסה לחו"ל אז זה מה שיתממש. כמובן שלא תמיד הארגון יכול לעמוד בזה כלכלית.  בדוגמא של טיסות לחו"ל זה נהדר, למי שיכול להרשות לעצמו.  אבל יש לקחת בחשבון גם נושאים נוספים כגון עניין של נראות – זה נראה רע ובזבזני. במקום סקרים אני מציעה להיות קשובה לעובדים בין אם בשיחות בלתי פורמליות, ובין אם בשיחות משוב פורמליות. להתעניין בחייהם של העובדים מחוץ למקום העבודה, אלה דברים שיכולים לתרום לקשר ישיר של המנהלים אל העובדים ולהעדפותיהם. המנהלים יכולים ללמוד מגילויי האכפתיות ואף למנף אותה. להדליק זרקור על תחום עניין אחר של עובדיהם, וזה ייתן להם מקום, במה וביטוי לתחביביהם".

לימור רביד תרצה בכנס חדשנות במשאבי אנוש שיתקיים ב-14.3. לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה