שיתוף

בעידן בו העסקת עובדים מרחוק הופכת למציאות שרק הולכת וצוברת תאוצה בארגונים, אין זה מן הנמנע שגם הגיוס מרחוק ילך ויתרחב ויהפוך לשיטת הגיוס העיקרית.

בעוד שהעסקת עובדים מרחוק היא נוהג שבארגונים החלו להתרגל אליו ולמצוא פתרונות ארוכי טווח, גיוס מרחוק הוא אתגר מאוד לא פשוט עבור מנהלי משאבי אנוש ומנהלי גיוס.

ועם זאת, מנהלי משאבי אנוש שרוצים לנצל את היתרון שבהעסקה מרחוק כדי לגייס טלנטים המתגוררים באיזור גיאוגרפי מרוחק מהאיזור בו ממוקם הארגון, יהיו חייבים ממילא לגייס את העובדים המרוחקים (גיאוגרפית) באמצעים של גיוס מרחוק.

ממחקר שנערך לאחרונה בארה"ב עולה, כי כ-80% מהמועמדים יוותרו על מועמדות לחברה שאינה מאפשרת גיוס מרחוק.

עוד עולה מהמחקר, כי כ-74 אחוזים מהעובדים אמרו כי הם מסכימים עם הקביעה שעבודה מרחוק כמעט הפכה לנורמה החדשה.

אם כן, לאור העובדה שמספר העובדים שעובדים מהבית (או שמעדיפים לעבוד מהבית) נמצא בעלייה, הפכו פלטפורמות גיוס מבוססות בינה מלאכותית את גיוס המועמדים שרוצים לעבוד מרחוק, לפשוט וקל יותר עבור מנהלי הגיוס ומנהלי משאבי האנוש.

פלטפורמות אלה של בינה מלאכותית יכולות אף לנצל את שלב גיוס העובדים כדי למתן את שיעורי תחלופת העובדים.

פלטפורמות הגיוס המפותחות ביותר מבוססות הבינה המלאכותית מקבלות נתונים ומספקות נתונים, כמו למשל סקירות כלליות, סקרי ביצועים מזדמנים וחסרי הטיה, ודו"חות מדויקים הכוללים את איכויות המועמדים והתקדמות הליך הגיוס.

הנתונים המתקבלים ממערכות הבינה המלאכותית בנושא הליך גיוס המועמדים הינם חסרי תחרות לעומת ביצוע הליך גיוס על ידי בני אדם, בפרט כאשר מדובר בארגונים שמגייסים הרבה מאוד עובדים שעובדים מאזורים מרוחקים.

וכך, בעוד שגיוס מרחוק הוא אתגר מאוד לא פשוט וגוזל זמן עבור מנהלי משאבי האנוש עצמם, בפרט כאשר מדובר בארגונים שמגייסים עובדים בנפחים גדולים, הרי שהשימוש בבינה מלאכותית מבצע עבורם את כל המשימות המאתגרות, לרבות מיון המועמדים ואיתור מועמדים מובילים.

עבור ארגונים שמקווים להגדיל את כוח העבודה שלהם, חלופות גיוס מרחוק עשויות להיות קלות יותר ליישום.

ממחקר אחר שנערך בארה"ב עולה, כי כ-42% מהאנשים שעובדים מרחוק במשך כל ימות השבוע אמרו כי הם עובדים מרחוק כבר יותר מחמש שנים.

כ-28% אמרו שהם עובדים מרחוק במשך שלוש עד חמש שנים. כ-19% ממשתתפי המחקר אמרו כי הם עובדים מרחוק במשך שנה עד שנתיים, וכ-11% אמרו שהם עובדים מרחוק פחות משנה.

כאמור, רובם המכריע של העובדים הצהירו כי הם יבחרו בעיסוק אחר אם בתחום העיסוק שלהם לא תהיה אפשרות לעבוד מהבית.

מסקר נוסף שנערך בארה"ב בקרב עובדים עולה, כי כ-78% מהנשאלים ציינו את האופציה ללוחות זמנים גמישים ועבודה מרחוק כהטבות הלא כספיות היעילות ביותר לשימור עובדים, לעומת כ-67% שציינו זאת בשנה קודמת.

מסקרים אחרים שנערכו עולה, כי כ-85% מהארגונים מאשרים כי הארגון שלהם הפך יעיל יותר כתוצאה מכושר הסתגלות בולט יותר.

כ-90% מהעובדים טוענים כי מתן אפשרות לסידורי עבודה ולוחות זמנים גמישים יותר תגביר את מורל העובדים. כ-67% מהעובדים אומרים שהם ישקלו לעזוב את עבודתם אם סידורי העבודה שלהם יהיו פחות גמישים. וכ-77% מהעובדים טוענים כי מתן אפשרות לעובדים לעבוד מרחוק עשויה להוביל להורדת עלויות התפעול.

במחקר שבדק את יעילות העובדים שעובדים במשרד לעומת יעילות העובדים שעובדים מביתם עולה, כי כ-65% מהעובדים הינם רווחיים יותר כשהם עובדים מהבית מאשר כשהם עובדים במשרד.

מתברר כי כאשר העובדים עובד מביתו, יש לו פחות הפרעות והסחות דעת, פחות דאגות מפקקי תנועה ופחות בעיות יומיומיות שנובעות משהייתם במקום העבודה.

ממחקר אחר שנערך גם הוא בארה"ב עולה, כי כ- 47%מהנשאלים אמרו כי הם מסכימים באופן חד משמעי ששיטות עבודה הן דבר שניתן להתאמה ולהסתגלות, באופן שיאפשר להרוויח יותר.

כ-31% מהנשאלים במחקר זה אמרו כי הם מסכימים עם קביעה זו במידה מסוימת. וכ-73% מהנשאלים במחקר זה אמרו כי הסדרי עבודה גמישים (גמישות בלוחות זמנים ועבודה מהבית) מגבירים את שביעות הרצון שלהם בעבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה