ראה הוזהרת: 5 סימנים לכך שאתה עומד לעשות טעות קריירה

ראה הוזהרת: 5 סימנים לכך שאתה עומד לעשות טעות קריירה

האם עליי לקבל את הצעת הקידום, לעבור לעיר או למדינה אחרת, לעבור לעבוד בחברה חדשה? קבלת החלטות אלו קשות בעיקר כאשר אין רק תשובה אחת נכונה ולא תמיד ברור איזו החלטה תהיה הטובה ביותר

שיתוף
קבלת החלטות

קבלת החלטות

רב הבחירות שאנו עושים במהלך היום יום הם פשוטות ובסיסיות: מה ללבוש לעבודה, מה לאכול לארוחת צהריים, האם לצאת להפסקת קפה.. החלטות שאינן כרוכות במחשבה רבה ולא גורמות למתח פנימי.

נקודות מעבר בקריירה לעומת זאת, כרוכות בהחלטות משמעותיות והרות גורל שישפיעו על המשך עתידכם המקצועי והכלכלי.

להלן 5 סימנים המסגירים כי אתם עומדים לעשות החלטה מוטעית בקריירה שלכם:

תחושת בטן

לתחושת הבטן יש משקל חשוב בהכרעה בין החלטות. אם תחושת הבטן שלך מבשרת רעות ואתם לא מרגישים טוב עם ההחלטה שלקחתם, רצוי לסגת ממנה. ייתכן ואתם לא מרגישים חיבור עם הצוות החדש, אולי עלויות הרילוקיישן הובנו כגבוהות מידיי, ייתכן ומשהו בחברה החדשה מרגיש לכם לא בטוח. כך או כך – הקשיבו לתחושת הבטן שלכם. היא מהווה מנגנון אזהרה בפני החלטות שאינן נכונות עבורכם.

ייאוש

תחושות ייאוש עשויות לעלות כאשר למשל אינך מרוצה ממקום העבודה הנוכחי שלך, עד כדי כך שהוא גורם לך לתסכול ולדכדוך עמוק. במקרה כזה אין אלא לעזוב ולהמשיך הלאה. גם בטרם אתה לוקח החלטה להתקדם למקום עבודה חדש, כדאי להתייעץ עם איש מקצועי, גורם מקצועי, שיוכל להנחות אותך האם החלטתך לעזוב את החברה אכן נכונה. ייתכן ומה שמתסכל אותך כעת עשוי להיפתר בהמשך ובמקרה כזה חבל לשבור את הכלים ולעזוב.

שקול את המניעים שלך

האם המניעים שלך בבחירת מקום עבודה חדש או קידום לתפקיד אחר הינם נכונים? חשוב לוודא שההחלטה לא נלקחה ממניעים של אגו או תחרותיות. ההחלטות הללו ישפיעו עליכם בטווח הארוך ולכן חשוב שיעשו מהמקום הכי נכון, אותנטי, כלכלי, קרייריסטי ונבון שיש. חשוב האם היית מייעץ לחבר לעבור תפקיד או חברה במצב דומה, כך תוכל לנטרל את שיקולי האגו.

שכנוע עצמי

אם אתה מתחיל לשכנע את עצמך שההחלטה שלקחת נכונה, כנראה שהיא לא. משפטים שאתה חוזר ואומר לעצמך כגון:

"טוב, לפחות יש לי עבודה …"
"טוב, לפחות אני ארוויח יותר כסף …"
"לפחות מבחינה טכנית יהיה לי קידום …"
"לפחות לא אתחרט על ההזדמנות שהיתה לי"

סוג זה של דיאלוג נובע מחרדה והוא תגובה נורמלית אליה. אך ככל שנדרש שכנוע עצמי תכוף וחוזר על עצמו, כך ההחלטה שלקחת ככל הנראה אינה נכונה.

חוסר מנוחה

החלטות גרועות גורמות לחוסר מנוחה, לתחושת עייפות ומועקה. החלטות טובות לעומת זאת, ממריצות וגורמות לסיפוק והתרגשות בריאה.

כאשר אתם חשים חוסר מנוחה, עצבניים, מוטרדים ולא רגועים, גם אם ההחלטה שלקחתם מבחינה טכנית נכונה עבורכם, אין סיבה שתמשיכו בכיוון הזה אם אתם הופכים לחסרי מנוחה. כל החלטה באשר לקריירה שלכם יכולה להיות מטרידה ומפחידה, אך חוסר מנוחה בולט מצביע על מקום שלא טוב לכם להיות בו, ולכן אין סיבה ללכת לכיוון הזה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה