איך People Analytics יכולים ליצור מנהלים טובים יותר

איך People Analytics יכולים ליצור מנהלים טובים יותר

כלי ניהול כוח אדם שהומצא בגוגל טוב לא רק לקבלת החלטות אלא גם לניהול יום-יומי, בתנאי שהבוסים יודעים איך להשתמש בשפע הנתונים שלרשותם

שיתוף
ניהול משאבי אנוש

ניהול משאבי אנוש

המושג People Analytics נטבע בגוגל. זוהי פרקטיקת ניהול משאבי אנוש שמשתמשת בנתונים כדי לקבל החלטות שקשורות לגיוס עובדים, פיטורים, תשלום וקדום. הרעיון הוא שאומנות משאבי האנוש תהיה מדעית יותר תודות לגישה מוגברת לביג דאטה.

בבלוג Popforms, ג'ף מא דוחף את הרעיון של People Analytics צעד אחד נוסף קדימה ומסביר כיצד הם יכולים ליצור מנהלים טובים יותר. כאשר יש בידיהם נתונים כמו כמה עבודה העובדים סיפקו ובאיזו תדירות, המנהל יכול לדרבן טוב יותר את אנשיו כאשר הם נתקעים ללא השראה. מא מסביר איך הנתונים עוזרים למנהל:

הנתונים הם הרבה יותר ממספרים יבשים

"קבוצת התפעול של גוגל (The People Operations group) ניתחה וחיפשה דפוסים של ביקורת ביצועים, סקרי משוב ומועמדויות לפרס המנהל הטוב ביותר. מהניתוח הם היו מסוגלים ליצור רשימה של מאפיינים מובילים של המנהלים היעילים ביותר בגוגל. באופן כללי ממצאיהם היו מובנים מאליהם, אבל הם העלו אל פני השטח כמה מסקנות מנוגדות לציפיות האינטואיטיביות.

לדוגמה, הם גילו כי "מומחיות טכנולוגית" דורגה במקום האחרון בין שמונה מאפיינים של המנהלים היעילים ביותר. מה שהעובדים העריכו יותר מהכל היה מנהלים יציבים ועקבים. אלה היו הבוסים שהקדשו זמן לפגישות אחד על אחד, הבוסים שעזרו לאנשים למצוא את הפתרון לבעיות באמצעות שאלת שאלות, לא הכתבת תשובות, והבוסים שהביעו עניין בחייהם של העובדים ובקריירות שלהם, ולא רק בעבודתם היום-יומית."

כמו בכל אוסף נתונים, המפתח להצלחה של people analytics ככלי לשיפור הניהול הוא האופן שבו המנהלים משתמשים בנתונים הלכה למעשה. ככל שהנתונים הנגישים הופכים רבים ומגוונים יותר, כך גם הדרכים שבהן ניתן ליישם אותם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה