שיתוף

שוק העבודה משווע לטלנטים חדשים, מצטיינים ובעלי מיומנויות נדירות, בתדירות גבוהה. לאור זאת, למועמדים שנמצאים בראש סדרי העדיפויות יש מגוון רחב מאוד של הזדמנויות והצעות עבודה מפתות מהרבה מאוד חברות המתחרות עליהם.

כאשר העובדים האלה הם גם צעירים יחסית, מגוון ההזדמנויות הזה הוא אף רחב הרבה יותר. התחרות על טלנטים אלה מאלצת את הארגונים להציע להם משכורות בסכומים שרק הולכים וגדלים. המשמעות היא שארגונים לוקחים בחשבון שעליהם לשלם 'פרמיה' על גיוס עובדים חדשים.

הוותיקים מגלים שהושארו מאחור

הבעיה מתחילה כאשר העובדים הוותיקים, בעלי הניסיון, שהושקעו בהם הרבה שעות הכשרה, מגלים לפתע שהמשכורת שלהם נמוכה יותר, לעיתים במידה משמעותית, מזו שהוצעה לטלנט החדש והצעיר.

מצב זה מחייב טיפול, שכן אם לא תהיה לכך התייחסות מתאימה מצד ההנהלה ומשאבי האנוש, נוצרת כאן קרקע פורייה למחלוקות, התמרמרות מצד העובדים הוותיקים ואף נטישת עובדים בזעם, תוך פגיעה מהותית במותג המעסיק.

מעסיקים שמציעים לעובדים החדשים שכר שהוא גבוה יותר משכרם של העובדים הוותיקים, הממלאים אותם תפקידים או תפקידים דומים, או שכר שהוא אף גבוה יותר משכרם של עובדים וותיקים יותר שהם גם בכירים יותר, יוצרים לעצמם סיר לחץ בלתי אפשרי בארגון בכל הקשור לרמות השכר.

יצירת בעיות מול הצוות והמנהל הישיר

יש ארגונים שמציעים לעובדים החדשים לקבל בתחילת הדרך שכר נמוך יותר מזה של הוותיקים אבל מבטיחים להם העלאה משמעותית לאחר תקופה מסויימת. אלא שגם שיטה זו לא תציל את המצב. היא רק דוחה את הבעיה להמשך הדרך.

המצב מגיע לידי כך שהארגון מציע לעובדים חדשים בעלי מיומנות ייחודית שקשה למצוא, שכר שהוא אף גבוה יותר מזה של המנהל הישיר שלהם.

מצב כזה עלול ליצור בעיות קשות בתוך הצוות ובעיות קשות אף יותר בין העובד החדש לבין המנהל הישיר שלו. לכן נקיטת צעדים למניעת סכסוכים על רקע של קנאה ותחושות קיפוח היא קריטית להצלחת הגיוס של העובד החדש, לא כל שכן לשימור העובדים הוותיקים.

יתרה מכך, ההתמרמרות מהתנאים המפליגים שמקבל הטלנט החדש עלולה לפגוע קשות בקליטה שלו עצמו בארגון. במצב כזה הארגון יפסיד לא רק חלק מהעובדים הוותיקים אלא גם את העובד החדש שכדי לגייס אותו נוצרה כל המהומה.

שכר גבוה מאוד הוא לא תמיד הפתרון הטוב ביותר

כך או כך, משכורת בסכומים גבוהים מאוד היא לא תמיד הפתרון האולטימטיבי למשיכת הטלנט הייחודי לחברה. ניתן לשכנע אותו לבחור בחברה שלכם על ידי הצעות קידום מהיר, הכשרות שלא יקבל בחברות אחרות, אופציות או מניות חסומות, והטבות נוספות שלא יגרמו לעובדים אחרים לחוש קנאה והתמרמרות.

יתר על כן, לפני שמציעים לעובד החדש משכורת בסכומים שיגרמו לעובדים הוותיקים לחוש מקופחים, כעוסים וממורמרים, חשוב לתכנן מראש איך ניתן לשדרג את התנאים לשאר חברי הצוות בלי לחרוג מהתקציב.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה