עשה ואל תעשה ברכישת תוכנת משאבי אנוש

עשה ואל תעשה ברכישת תוכנת משאבי אנוש

הכללים הנכונים לבחירת תוכנת משאבי אנוש שתתאים לארגון שלכם

שיתוף
תוכנת משאבי אנוש

תוכנת משאבי אנוש

מרחבי טכנולוגיית משאבי אנוש הם צפופים ולעתים נראה שהאפשרויות אינסופיות.

כשאתם עומדים בפני רכישת תוכנה או מערכת חדשה למשאבי אנוש, האפשרויות כל כך רבות ומגוונות שזה עשוי להפחיד. איך תדעו מהי התוכנה המתאימה והטובה ביותר למחלקה ולארגון שלכם? ומתוך מגוון האפשרויות, כיצד תדעו במה לבחור?

הדרך בה אנשים רבים בוחרים בתוכנות עסקיות, ובמערכות ספציפיות למעקב אחר מועמדים אינה תמיד נכונה. כדי לבחור נכון ולהצליח בבחירה, יש ליישם דרך מחושבת ואיכותית לשמור לייעל את ההשקעה בתוכנה שבחרתם, על ידי יישום דרכים חדשות להבנת התהליך מתחילתו ועד לאחר הרכישה.

הבעלות על תוכנת משאבי אנוש אינה קלה, במיוחד כאשר אתה מתחיל עם אסטרטגיה מובנית לא מתאימה. אך כאשר מתחילים ברגל ימין בתהליך הקנייה ומסוגלים לבצע בהצלחה את האסטרטגיה לאחר הרכישה, תהיינה לכם תוצאות טובות בהרבה שעולות בקנה אחד עם הדרישות העסקיות של הארגון שלכם.

התהליך של חיפוש אחר מערכת משאבי אנוש חדשה, מתחיל בדרך כלל כאשר אנשים מאמינים שהם צריכים להתנתק מהמערכת הנוכחית שלהם ולרכוש אחת חדשה, אך לא תמיד יש להם את הידע לעשות זאת. ההחלטה נובעת רוב כתוצאה של אחד או יותר מהגורמים הבאים:

תקשורת גרועה בין משתמש הקצה לבין ספק התוכנה.

חוסר הבנה לגבי התוכנה שיש להם כרגע (על מגוון האפשרויות שהיא יכולה לספק).

רצון להחליף ספקים בשל מערכת יחסים קודמת עם ספק אחר.

היעדר ניתוח הצרכים העסקיים.

מכל הגורמים המפורטים, היעדר ניתוח הצרכים הוא הקריטי והקשה ביותר שכן זהו הבסיס שעליו יש לשקול ולקבל החלטות בעלות חשיבה נכונה. החלטות עסקיות חשובות תמיד צריכות להיות מבוססות היטב על עובדות ועדויות ולא על השערות. כל חברה צריכה להבין כיצד התהליכים שלה, התרבות, המיקום, הצרכים של העובדים והסביבה ייחודיים לה, ולהשתמש בידע זה כדי להעריך באופן ביקורתי תוכנה שתתאים למטרות העסקיות שלהם.

כאשר מדובר בשיקולים והחלטות, חשוב להסתכל על דברים הדורשים לצלול עמוק יותר לתוך פעולתו של ספק התוכנה. פעולה זו אינה משמעה לחקור באופן סטנדרטי ספקים (שחלקם לא יהיו מתאימים) ולשאול אותם שאלות שהם ענו עליהן כבר מאות פעמים עבור חברות אחרות. ספקים מסוימים למעשה "יעתיקו" את התשובות שלהם "מהחקירה" הקודמת וישלחו לכם תגובות כלליות. זה לא יועיל לכם ולא יספק את המידע הדרוש לכם. הבנת הערך של המערכת חדשה תביא לעסק הייחודי שלכם את הפתרון האידאלי ותפרט כיצד הוא יפתור את הבעיות הייחודיות שלכם, וזה הרבה יותר חשוב מאשר להכין רשימה סטנדרטית של שאלות שעשויות להיות לא רלוונטיות למה שאתה צריך, ובסופו של דבר לא לשרת אותך היטב.

מאוד חשוב בעת בחירת תוכנת משאבי אנוש חדשה לחברה, לקחת את הצעדים הדרושים כדי להבין את צורך הקנייה ולאחר מכן להבין מהן פונקציות התוכנה הנדרשות והנכונות ביותר עבור העסק הייחודי שלכם. יש ליישם קו מנחה למעקב לפני, במהלך ולאחר רכישת התוכנה שלכם.

המדריך יעזור לכם להישאר על המסלול כדי להבין טוב יותר ולהעריך את צרכי התוכנה הנוכחיים והעתידיים שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה