עובדת דואר שנשדדה באיומים חויבה להחזיר הסכום שנגנב מכספה הפרטי

עובדת דואר שנשדדה באיומים חויבה להחזיר הסכום שנגנב מכספה הפרטי

שודד פרץ לסניף הדואר ושדד 22,000 ש"ח. העובדת חויבה להחזיר מכספה 11,000 ש"ח. לטענת הנהלת הדואר: העובדת אחראית היות שלא נהגה על פי כללי הביטחון

שיתוף

דואר ישראל

עובדת דואר ישראל חוותה תקרית אלימה במיוחד כאשר שודד חמוש הגיע לסניף בו עבדה ודרש ממנה (באיומים) לפתוח את דלת הכספת ולא ללחוץ על לחצן המצוקה. העובדת חששה לחייה ועשתה כדבריו. מכספת הדואר נגנבו באותה תקרית 21,000 ₪.

העובדת סבלה מחרדות ואף הופנתה לפסיכולוגית על מנת שתלווה אותה בתהליך השיקום הנפשי. העובדת החלה לקחת כדורי הרגעה על מנת להתגבר על המצוקה בעקבות האירוע. בנוסף, העובדת פנתה להנהלת הדואר בבקשה לסיים את העסקתה. "החיים שלי שווים יותר", כך טענה העובדת.

הנהלת הדואר פנתה אל העובדת, כמה חודשים לאחר התקרית עם דרישות משלה: לפי הנהלת הדואר, על העובדת לשלם מכספה הפרטי סך של 21,000 ₪, על מנת לכסות את הסכום שנגנב, וזאת היות שהעובדת פעלה בניגוד לנהלי הביטחון בחברה. מהמכתב שנשלח אליה מהנהלת הדואר התברר כי העובדת נדרשה לשלם את הסכום שנגנב, בתוך 5 ימים, ובאם לא תעשה כן, הנהלת הדואר תשמור לעצמה את הזכות לקחת את הסכום מכספי הערבות ללא התראה מוקדמת.

מידיעה שהתפרסמה באתר "בחדרי חדרים" עולה כי לאחר התערבות "הכול כלול" (תוכנית צרכנות בהנחיית סיון רהב בערוץ 10), הנהלת הדואר הסכימה להפחית את החוב של העובדת לכמחצית מהסכום משמע ל-11,000 ₪.

מהדואר נמסר בתגובה כי "חברת דואר ישראל פועלת על-פי הנחיות ביטחון ברורות. לצערנו, סוכנת הדואר לא פעלה על-פי הנחיות הביטחון, וזה מה שגרם לנזק הכספי. יצוין כי מתוך התחשבות בסוכנת הוחלט לחייבה רק במחצית מהסכום. בשל צנעת הפרט איננו יכולים לפרט מעבר לכך".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה