עובדים שמעשנים מרוויחים פחות, גמולים מרווחים יותר!

עובדים שמעשנים מרוויחים פחות, גמולים מרווחים יותר!

מחקר חדש גילה שמעשנים מרוויחים בממוצע פחות מהלא-מעשנים. זה לא אומר שאם תפסיקו לעשן מיד יעלו הכנסותיכם, אבל לפחות תפסיקו להשתעל

שיתוף
עישון במקום העבודה

מחקר חדש גילה שמעשנים מרוויחים 20% פחות בממוצע. הנתונים האלה הם פרי מחקר של כלכלניות מה- Federal Reserve Bank of Atlanta. אם אתם מעשנים ומתבאסים, אז יש בשבילכם גם חדשות טובות: מנתונים אחרים עולה שאנשים שעישנו אך נגמלו לפני יותר משנה, מרוויחים 7% יותר בממוצע מאלה שלא עישנו מעולם.

מחקר זה מצטרף למחקרים רבים אחרים שבוצעו בעולם ומצאו קורלציות דומות בין עישון לכושר השתכרות (לדוגמה מחקר של אוניברסיטת ויסקונסין שבדק את הקשר בין צריכת אלכוהול וסיגריות לבין כושר השתכרות).

לרוע מזלם של מעשנים חברתיים, כלומר אלה שלא מסתובבים עם קופסה צמודה אבל מצטרפים מדי פעם לסיגריה בחברותא, החוקרות ג'ולי הוטצ'קיס ומלינדה פיטס מאטלנטה גילו בעבודתן שהפגיעה בשכרם של המעשנים החברתיים זהה לפגיעה בשכרם של המעשנים הכבדים. המסקנה היא שההשתכרות המופחתת תלויה בעובדה האם האדם מעשן או לא ולא בכמות הסיגריות שהוא צורך ביום.

ממצא מעניין נוסף של הוטצ'קיס ופיטס הוא שרמות התפוקה של המעשנים אינן הסיבה לפער בשכר (אך לא נבדקה העלות העקיפה של מעשנים לארגון במסגרת מחקר זה). עבודתן הראתה שהמעשנים הכבדים אינם פרודוקטיביים פחות מאשר האנשים שאינם מעשנים כלל. זה נתון חשוב מפני שההנחה המוטעית שההפסקות לסיגריה גורמות למעשנים להיות עובדים יעילים פחות גורמת למעסיקים לשאול מועמדים לעבודה האם הם מעשנים. השערתן של החוקרות היא שההבדל הממוצע במשכורת נובע מכך שהלא-מעשנים נוטים להיות משכילים יותר מהמעשנים. זה אומר שהסיגריה עצמה לא אשמה – היא לא יותר מאשר רמז על תכונות משמעותיות אחרות של העובד.

הוטצ'קיס ופיטס סבורות שגורמים משפיעים אחרים על פערי השכר יכולים לכלול סובלנות של מעסיק כלפי עישון במשרד והבדלי אישיות שקיימים בין מעשנים ללא מעשנים.

בכל מקרה החוק בארץ אינו מאפשר עישון במקום העבודה, בדומה לחוקים בארצות נוספות בעולם, כך שהדבר מכביד הן על המעסיק והן על העובד המעשן.

מנהלים טובים מעשנים יותר?

האם יכול להיות לעישון היבט חיובי? קים רויל, נשיא חברת הייעוץ למשאבי אנוש Inventive Talent Consulting, אמר לחדשות NBC שעישון עלול להיות גורם שאינו מזיק לקריירה ואולי ההפך: "יש היבט חברתי חשוב למנהיגות, וגם לעישון יש היבט חברתי" הוא הסביר. אנחנו לא יודעים אם רויל מעשן או גמול, אך הוא ציין שאנשים שנהגו לעשן אך נגמלו לפני יותר משנה מרוויחים 7% יותר בממוצע מאלה שלא עישנו אף פעם. רויל הוסיף שהמעשנים מציגים טבע של לקיחת סיכונים וש"הרבה מנהלים אפקטיביים הם סקרנים מאוד, הם מתנסים, הם מוכנים לקחת יותר סיכונים מאנשים אחרים." ההסבר של ריול לכך שהגמולים מרוויחים יותר הוא שמעשנים שנגמלו הם בני אדם בעלי משמעת עצמית חזקה.

אז אולי כדאי להתחיל לעשן, להיגמל ולצפות לעלייה בהכנסות לאחר שנה? אתם מוזמנים לעשות את החישוב, או פשוט להפסיק לבזבז זמן ולהתחיל לעבוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה