עד לארוחת הצהריים – עובדי בורסת הונג קונג שובתים

עד לארוחת הצהריים – עובדי בורסת הונג קונג שובתים

מהומות פרצו הבוקר בבורסת הונג קונג בשל ההחלטה לקצר את זמן ארוחת הצהריים משעה וחצי לשעה אחת בלבד

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

אם חשבתם אי פעם שהעובדים שלכם מגזימים עם הפסקת הצהריים שלהם, כדאי לכם לקרוא את השורות הבאות.

החל מהבוקר (חמישי) יוצאים כאלף עובדי הבורסה של הונג קונג להפגנות סוערות כנגד החלטת הנהלת הבורסה, לקצר את הפסקת הצהריים שלהם משעה וחצי לשעה אחת בלבד, החלטה שאמורה להיכנס לפועל החל מחודש מרץ הקרוב. מארגן ההפגנות, פטריק לאם, שמשמש כיו"ר ועד העובדים של כ-150 עובדי הבורסה הסביר את החשיבות של הפסקת הצהריים: "המסחר בניירות ערך זה לא משחק מחשב, אתה צריך לצאת לפגוש לקוחות ואנו משתמשים בארוחת הצהריים בכדי לפגוש אותם."

ואכן, מסתבר שאנשי הונג קונג אוהבים מאד לשחק בבורסה, לא פחות מ-35% מ-7 מיליון תושביה מושקעים בימים אלו בבורסה. כשרק 44% מהם עוסקים במסחר במניות מקומיות והיתר במניות שמעבר לים.  

 "ארוחת הצהריים היא חלק מהמסורת הסינית" טענה אחת המפגינות בעיתונות המקומית. "אצל אנשים במערב זה שונה, הם יכולים לאכול ארוחת בוקר גדולה ולשכוח מלאכול בצהריים."

אכן אין אף בורסה במערב שבה מתקיימת הפסקת צהריים ארוכה. בארה"ב למשל, ויתרו על הפסקת הצהריים כבר בשנת 1871, ארבע שנים אחרי הקמת הבורסה, באנגליה מאמינים שהיא מעולם לא הייתה קיימת.

מנגד, באסיה ניסו בשנים האחרונות להוביל מהלך שיקרב בינם לבין הטרנדים של הבורסות באירופה ובארה"ב, כאשר בורסת סינגפור ויתרה על הפסקת הצהריים שלה ובבורסת טוקיו הורידו את אורכה של הפסקת הצהריים מ-90 דקות לשעה בלבד.

"צריכים להבין שבשביל ברוקרים כמוני, ארוחת הצהריים אינה רק הזמן שבו אנחנו הולכים לאכול, אלא הזמן שלנו ביום להשיג קליינטים חדשים", טענה הבוקר אחת המפגינות. מנגד מנהלי הבורסה מאמנים כי צריך לבוא שינוי ומנסים להעביר תוכנית, לפיה העובדים יצאו להפסקת הצהריים המקוצרת של שעה וחצי בסבבים, כך הבורסה פחות תפגע.

 הברוקרים מנגד טוענים כי קיצוץ זמן הארוחה יטיב רק עם הברוקרים הגדולים המקושרים לבנקים ולא יעזור להם לעבור עם הלקוחות שלהם על פעילות הבוקר ולהתכונן למה שיקרה אחר הצהריים. "הם מצפים שלא נאכל צהריים? שלא ניתן ללקוחות שלנו את הזמן להגיע להחלטות?" טענו הבוקר מספר ברוקרים שמחאו במרכז המסחרי של הונג קונג.

ההפגנה החלה מול המשרד הראשי של האגף האסיאתי של בנק HSBC ובין המפגינים נמצאו גם כמה בעלי מסעדות, שטענו כי קיצור זמן ארוחת הצהריים של הברוקרים תוביל לקריסה של המסעדות שלהם, שנשענות על ארוחות הצהריים הגדולות של אנשי הבורסה. "העבודה שלהם היא להשתמש בראש שלהם", טען אחד מבעלי המסעדות שנכח בהפגנה, "אחרי שעות של אימוץ הראש מגיעה להם מנוחה עם אוכל טוב."

המוחאים טענו, כי גם אם זמן ארוחת הצהריים שלהם יתקצר בחצי שעה ויסתיים רק באחת וחצי, הם לא ממש יעבדו בחצי השעה שמנסים לקחת להם. "בוא נראה כמה כסף ייכנס לחברות ולבורסה בין אחת וחצי לשתיים משבוע הבא", אמר ג'וגו' צ'ואי יו"ר הדילרים בבורסה. "אנחנו נשב ולא נעשה כלום, למה? כי זה מה שאנחנו רגילים אליו".  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה