עבודה בסביבה ירוקה

עבודה בסביבה ירוקה

כיצד צמחים יכולים להאיר את סביבת העבודה שלכם ולגרום לעובדים "לצמוח"

שיתוף
סביבת עבודה

סביבת עבודה

בשנים האחרונות נבחנה ההשפעה הטובה שיש לצמחים בסביבת העבודה על פרודוקטיביות העובדים ואושרם, כך שלמרות המחשבה האפשרית שצמחים הם בגדר הסחת דעת ודבר נוסף המצריך טיפול ומבזבז זמן, הצמחים תורמים דווקא באופן משמעותי.

לצמחים במקום העבודה יש השפעה גדולה יותר ממה שאולי נדמה לכם. החל מהשפעה על בריאות העובד, אושרו, הקלה במתחים שלו ועד להשפעה על ניקוי אוויר המשרד וכמקדמים חיוביים לפרודוקטיביות העובדים.

לצמחים שונים יש השפעה שונה על בני האדם. לכל אחד מהצמחים יש יתרונות משלו והשפעה חיובית משלו על תפוקת העובדים. להלן כמה השפעות ניכרות של צמחים בסביבת העבודה:

תפוקת העובדים

נוכחות הצמחים במשרד מסייעת להקטין את רמות הפחמן הדו-חמצני באוויר. הפחתה זו של CO2 במשרד הוכחה כתורמת להגברת המיקוד והריכוז של העובדים. ההשפעות של הצמחים על הפרודוקטיביות נחקרו לעומק במשך השנים, ובמחקר בודד שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת 'וושינגטון סטייט' נמצא, כי הפרודוקטיביות גדלה ב- 12% כאשר היו צמחים בסביבת העבודה.

המשתתפים במחקר היו צריכים להשלים משימה במחשב בחדר שיש בו צמחים, כאשר קבוצה אחרת ביצעה את אותה משימה בחדר ללא צמחים, אלו שהיו בנוכחות צמחים נמצאו ב- 10% יותר קשובים לרעיונות, בהשוואה לקבוצה השנייה.

הפחתת רמת המתח

כיום במאה ה- 21, נראה כאילו בני האדם "מחוברים טכנולוגית" מידיי, בשביל להעריך טבע. אך למרות העובדה שאנו חיים בעידן טכנולוגי מתקדם, בו יש הרבה פחות טבע וצמחייה מאשר לפני 10,000 שנה, אנחנו עדיין נהנים למצוא שטחים ירוקים מרגיעים אשר מספקים לנו שלווה ורוגע.

במחקר שבוצע על ידי משתלת 'תעשיית הגן' באוסטרליה בשנת 2010, נמצאה ירידה משמעותית במתח כולל ירידה של 37% ברמות המתח והחרדה והפחתה של 58% במידת הדכדוך, בסביבת צמחים. אין מדובר רק בהשפעות פסיכולוגיות, לצמחים ישנה השפעה פיזיולוגית על גופנו שתורמת לרוגע ולשלווה.

באוניברסיטה בוצע מחקר על מנת להוכיח שלצמחים ישנה השפעה פיזיולוגית על גופנו והתוצאות הראו: ירידה בלחץ הדם, שיפור קצב הלב, ואפילו השפעה חיובית על מוליכות העור.

צמחים לשיפור איכות האוויר

קיסוס החורש הוא צמח מושלם לטיהור האוויר במשרד. הוא יכול לחיות בסביבות תאורה נמוכות, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור שולחנות משרד ואינו מצריך תחזוקה משמעותית. הצמח נמצא כמסיר עד 73% של תרכובות אורגניות נדיפות, ומנקה פורמלין, קסילן, טולואן, אתילן תלת-כלורי ובנזן מהאוויר.

גם קיסוס השטן משמש רבות לשיפור סביבת העבודה מכיוון שאף הוא דורש מעט תחזוקה ויעיל בניקוי רעלים מהאוויר.

עכביש-קנה הוא צמח קל ונוח לגידול, יכול לחיות בטמפרטורות קיצוניות של שתי מעלות ועד 32 מעלות ולכן הוא מצוין למשרד. חוקרים גילו כי הצמח מנקה פורמלין, קסילן וטולואן מהאוויר ומבחינה חיצונית יפה ופורח בצמיחת פרחים לבנים.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה