4 מתוך 5 עובדים מאשימים את המנהלים בתופעת "העובד המרעיל"

4 מתוך 5 עובדים מאשימים את המנהלים בתופעת "העובד המרעיל"

סקר חדש, בו השתתפו 500 עובדים, מראה לנו את מי העובדים מאשימים בכך שיש ביניהם עובדים מרעילים. רמז הם מאשימים את הבכירים ביותר בארגון...

שיתוף
סקר עובדים

לי יש כלבה וכמדי ערב אני יוצאת איתה לגינת הכלבים שם מתרכזים שכנים בעלי כלבים, חלקם ידידים קרובים וחלקם מכרים שאותם אני פוגשת מדי פעם. טווח הגילאים נע מ-20 ועד 60. כל אחד מגיע מסקטור אחר, תפקיד אחר, רמת השכלה שונה (מורה לחינוך מיוחד, אחות בבית חולים, סופרווייזר במשרד פרסום, עורך דין שכיר, נהג טיולים מאורגנים וכיו"ב). הקבוצה הזו כל כך מגוונת שנראה שפרט לעובדה שאנחנו מתגוררים באותה שכונה ואנחנו בעלי כלבים – אין לנו דבר במשותף. אבל יש דבר אחד במשותף לרוב החברים בקבוצה. המכנה המשותף הוא אותם סיפורים על אנשים בעבודה שפוגעים בהם, משפילים אותם, מלחיצים אותם, לועגים להם ובכלל הופכים את החיים שלהם לגיהנום יום יומי. כולם למעשה מדברים על תופעת העובדים מרעילים.

סקר עובדים חדש של Fierce, בו השתתפו 500 עובדים מארגונים שונים בארה"ב, מראה לנו על מי העובדים מצביעים (באצבע מאשימה כמובן) כשהם מתבקשים לזהות את האשמים בתופעת העובד המרעיל. ליתר דיוק, 4 מתוך 5 עובדים מאשימים את המנהלים בתופעה השלילית.

אז מיהו העובד המרעיל?
41% מקרב המשתתפים בסקר מגדירים עובד עם אנרגיה שלילית וגישה שלילית כעובד מרעיל
23% מקרב העובדים מגדירים פאסיביות אגרסיביות כמאפיין מרכזי של עובד מרעיל
11% מקרב המשתתפים מגדירים עובד מרעיל כאחד שחומק מאחריות ומאשים אחרים בטעויות שלו
10% מקרב המשתתפים בסקר מגדירים את העובד המרעיל כאחד שנוטה לרכל הרבה
6% מקרב העובדים טוענים שהעצלנים ביניהם הם העובדים המרעילים

אז מדוע לא מפטרים אותו לכל השדים והרוחות?
בעוד שהעובדים עצמם חושבים ברובם המכריע כי נכון לפטר עובדים מרעילים, רק 40% מקרב המנהלים רואים בתופעת "העובד המרעיל" סיבה לשקול פיטורים וכ-88% מהם סבורים כי אם העובד המרעיל הוא נכס לארגון מבחינת כישורים ויכולות, הוא למעשה מפצה על עצם היותו עובד מרעיל ולכן אין לנקוט נגדו באמצעים.

סוזן סקוט, מייסדת ומנכ"לית Fierce: "יש ללא ספק פער בין הדרך שבה העובדים רואים את העובד המרעיל לבין הדרך שבה המנהלים מתייחסים [או לא מתייחסים] לתופעה. רובנו מבלים שעות משמעותיות במשרד ולעמיתים שלנו לעבודה יש השפעה אדירה על החיים שלנו. כשאותם עובדים מרעילים פוגעים בנו, יש לזה אימפקט עצום על החיים שלנו ועל האופן שבו אנו מסוגלים לבצע את עבודתנו. ארגונים צריכים לזהות ולטפל במידי בעובדים מרעילים לא רק לטובת הפרט [אותם עובדים שנפגעים] אלא בשביל הבריאות הכללית של כולם."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה