סקר ניהול כישרונות וכישורים בארגון

סקר ניהול כישרונות וכישורים בארגון

סקר הרווארד ביזנס ריוויו: ההנהלות נותנות לחברות שלהן ציון 'נכשל' כשמדובר בניהול כישרונות וכישורים בארגון. אז מדוע הם לא עושים עבודה טובה יותר? ומה ניתן לעשות?

שיתוף
ניהול כישרונות

עסקאות עם כישרונות

[adrotate banner="120"]מה באמת מטריד את המנהלים הבכירים כיום? התחרות הגוברת? החדשנות אשר בירידה? ניהול סיכונים? רגולציה? התשובה לכל אחד מהנושאים היא לא.

אחד הסקרים המקיפים מסוגם שנערכו עד עתה על ידי חוקרי הרווארד ביזנס ריוויו (HBR) מגלה כי האתגר הגדול ביותר הניצב בפני מנהלים כיום הוא דווקא נושא ניהול הכישרונות והכישורים בארגון (Talent Management).

הסקר, שנערך בקרב 1,000 חברי הנהלה של ארגונים ב-59 מדינות ברחבי העולם, בשיתוף עם Heidrick & Struggles, ביקש מהמשיבים לדרג את ביצועי החברות שלהם על פי תשעה מדדים הקשורים לניהול הכישרונות והכישורים: משיכה וגיוס כישרונות לארגון, הערכתם, פיתוח כישרונות, תגמול, שימור הכישרונות, ניהול גיוון תעסוקתי (diversity) בארגון והתאמת אסטרטגיית ניהול ההון האנושי לאסטרטגיה העסקית.

התוצאה הייתה מפתיעה, עקבית וחצתה תעשיות: רוב מוחלט של המנהלים טען כי הארגונים אותם הם מייצגים אינם מנהלים כישרונות וכישורים כראוי. בחלוקה גיאוגרפית, התברר כי מנהלים בצפון אמריקה, אוסטרליה וניו זילנד, העניקו לחברות שלהם את הציונים הגבוהים ביותר, בעוד מנהלים במזרח אירופה ורוסיה, כמו גם במערב אירופה, נתנו לעצמם את הציון הנמוך ביותר.

"ידוע לנו כי ארגונים משקיעים כיום הרבה משאבים ומאמצים בנושא ניהול הכישרונות", אומרים בוריס גרויזנברג ודבורה בל, עורכי הסקר. "אז מדוע הם לא עושים עבודה טובה יותר?". החוקרים אומרים כי מנהלים מתחילים להבין שאין זו אחריותם הבלעדית של מנהלי ה-HR וכי ניהול הכישרונות חייב להשתלב ולהתאים למטרות האסטרטגיות ארוכות הטווח של הארגון, אם רוצים להשיג יתרון תחרותי.

Talent Management

תמר בראל - סינריון
תמר בראל

"בארגונים רבים, כולל בישראל, מתחילים להכיר כיום בחשיבות ההתאמה בין אסטרטגיית ניהול ההון האנושי לאסטרטגיה העסקית, כמפתח להצלחה בטווח הארוך", אומרת תמר בראל, מנהלת תחום Talent Management בסינריון, המתמחה במתן פתרונות תוכנה מתקדמים לניהול ההון האנושי בארגון.

"על מנת לרתום את הנהלת הארגון לתהליכים אלה, צריכה להיות הלימה בין המדדים לבחינת ההון האנושי לבין המדדים העסקיים של הארגון. ככל שמנהלי משאבי אנוש משכילים להציג מידע באופן זה, הם זוכים ליותר תמיכה מההנהלה ויכולים לבצע תהליכים מורכבים יותר של ניהול הכישרונות והכישורים בארגון. כך הם משפיעים באופן חיובי על שימור העובדים, שיפור הביצועים, העלאת התפוקות, החדשנות ועידוד הלמידה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה