שליש מהעובדים לשעבר ימכרו את סודות החברה!

שליש מהעובדים לשעבר ימכרו את סודות החברה!

סקר חדש מראה כי שליש מהעובדים שלכם ימכרו סודות חברה, פטנטים, מידע פיננסי ומידע על לקוחות, לכל המרבה במחיר

שיתוף
סקר נאמנות עובדים

אז העובדים שלכם חתומים על הסכמי עבודה שמונעים מהם לחשוף סודות חברה כל עוד הם מועסקים וגם לאחר תקופת העסקה. אז יש סעיף כזה, לצד שאר הסעיפים בחוזה העסקה, אז מה? אתם חושבים שאתם יכולים להרשות לעצמכם לישון בשקט? סקר חדש שתוצאותיו נחשפו באתר משאבי אנוש HR Grapevine מלמד אותנו שכשליש מהעובדים לשעבר ימכרו את סודות החברה לכל המרבה במחיר.

סקר העובדים The Loudhouse Study שבו לקחו חלק עובדים ב-500 חברות טכנולוגיות בארה"ב, אירופה ואפריקה, מראה כי שליש מהעובדים אכן יסכימו למסור את סודות החברה (פטנטים, מידע פיננסי, מידע על כרטיסי אשרי ופעילות כספית וכן מידע על לקוחות) תמורת כ-ס-ף!

העובדים לשעבר אמנם רוצים כסף תמורת המידע הרגיש (ששווה הון) אך הם לא יהיה בררניים מדי שכן 25% מקרב העובדים שמוכנים למכור סודות חברה יעשו זאת תמורת סכום נמוך מ-8,000 דולר ו-18% אף יסכימו למכור את סודות המעסיק לשעבר תמורת 1,000 דולר בלבד. רק 35% מקרב שליש העובדים שימכרו את סודות החברה יעשו זאת תמורות 50,000 דולר לכל הפחות.

ארגונים צריכים לדאוג היום יותר מתמיד!
תמיד היו עובדים שמוכנים לרדת לרמה הנמוכה ולקחת את הסיכון הגבוה הכרוך במכירת סודות החברה. העניין הוא ששיעור אותם עובדים היה נמוך בעת שבה עובדים באו לעבוד בחברה עד גיל הפרישה. כיום, יש נדידת עובדים בתדירות גבוהה מאי פעם כך שבטווח של עשור, מבלי להגדיל את מצבת כוח העבודה, יש הרבה יותר תעבורת עובדים במקום. הרבה יותר אנשים נכנסים לארגון, נכספים למידע ואז עוזבים. הסיכוי שעובד לשעבר יחשוף מידע תמורת כסף (ולא משנה על איזה סכום מדובר) הוא גבוה יותר. מה עוד שהעובדים של ימינו הם פחות ופחות עובדי ייצור חסרי ידע או גישה למידע. על פי ה- Loudhouse Studyלכ-61% מעובדי החברות הטכנולוגיות יש גישה יום יומית למדע חיוני על לקוחות החברה, ל-51% יש גישה למידע פיננסי ולכ-49% יש גישה ל"מידע רגיש".

בואו להרחיב את הידע שלכם בנושא זכויות עובדים וחובות מעסיקים בכנס השנתי לדיני עבודה
פרטים והרשמה כאן 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה