סקר התנהגות מועמדים

סקר התנהגות מועמדים

מועמדים ומעסיקים אינם מתואמים ביניהם בציפיות מתהליך הגיוס. סקר חדש מראה מה מועמדים רוצים ומה החברות אינן מצליחות לספק

שיתוף
מועמדים לעבודה

מועמדים לעבודה

סקר התנהגות המועמדים לשנת 2013 של חברת CareerBuilder כלל 5,518 מחפשי עבודה ו-2,775 מנהלי גיוס בארצות הברית, ומטרתו הייתה להראות את הפערים בין ציפיות המועמדים מתהליך הגיוס לבין מה שהמעסיקים מספקים. הסקר הפיק חמש מסקנות מפתח שיכולות לשרת את מחלקות משאבי האנוש:

1. מי שלא נייד, לא נגיש. ל-39% מהמעסיקים היו משרות שנשארו פתוחות ארבעה חודשים ויותר בשל הקושי למצוא את האנשים המתאימים. לפחות מחצית ממחפשי העבודה שיש להם מכשיר נייד מקדישים שלוש שעות או יותר בשבוע לחיפוש עבודה באמצעים אלה – 49% בטלפון חכם ו-59% בטאבלט. 65% מהעובדים שמחפשים עבודה באמצעות מכשיר נייד יעזבו את האתר אם אינו מותאם למובייל. 40% מהם יעזבו את האתר בדעה שלילית על החברה.

2. לשם טוב עשויה להיות חשיבות רבה יותר מאשר לכסף. 68% ממחפשי העבודה אמרו שיהיו מוכנים להתפשר על המשכורת אם המעסיק ייצור רושם טוב בתהליך הגיוס. 29% מהמחפשים חושבים שהמעסיקים אינם מצליחים לשכנע שהחברות שלהם הן מקום שטוב לעבוד בו. 67% מהמחפשים אמרו שיתפשרו על שכר אם החברה קיבלה ביקורות טובות באינטרנט או שהיו הרבה פרסומים חיוביים בנוגע אליה.

3. מיתוג מעסיק הוא הכרחי. 46% ממחפשי העבודה אומרים שלמיתוג יש השפעה רבה על החלטתם לקבל את העבודה, 45% אומרים שהמיתוג ישפיע עליהם במידה כלשהי. רק 38% מהמעסיקים מאמינים שלחברותיהן יש מיתוג מעסיק המוגדר היטב.

4. להימנעות ממענה יש השפעה מהדהדת. מחקר קודם של CareerBuilder מראה שמחפשי עבודה שאינם זוכים לתגובה לאחר שפנו למעסיק, סביר יותר שיחדלו לרכוש מוצרים ושירותים מאותה חברה. מה מראה הסקר הנוכחי? 62% מהמחפשים אינם חשים שהחברות שאליהן פנו סיפקו מענה. מהצד השני, 56% מהמעסיקים הודו שאינם עונים לכל המועמדים או מודיעים שקיבלו את הפנייה. 33% מהמעסיקים אמרו שאינם שומרים על קשר עם מועמדים שראיינו על מנת ליידע אותם שלא קיבלו את המשרה.

5. גמישות היא הנורמה החדשה. מחפשי העבודה מייחסים משקל רב יותר ליכולתה של החברה לספק מאזן בית-עבודה טוב כאשר הם שוקלים הצעת עבודה. 72% מהמחפשים אמרו שחשוב שחברה תציע לוח זמנים גמיש כאשר הם שוקלים לקבל משרה. 44% אמרו שחשוב שהחברה תספק אמצעים לטלקומוניקציה.

כדי להיענות לחלק מהציפיות שלעיל, כמו לוח זמנים גמיש ומיתוג מעסיק, נדרשות היערכות ואסטרטגיה. אך יש גם ציפיות שדי בקלות אפשר להיענות להן – למשל הנגשת תהליך הגיוס למכשירים ניידים וכמובן, שמירה על נימוס בסיסי והודעה על קבלת פנייה ובהמשך על מצב איוש המשרה.

 

כנס הגיוס השנתי – ב-4 בפברואר. לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה