העצמת עובדים – האם זה באמת עובד?

העצמת עובדים – האם זה באמת עובד?

סקר מנהלים בכירים מראה כי 29% מאמינים שניתן להעלות פרודוקטיביות באמצעות העצמת עובדים. 21% פוחדים שמא העצמת עובדים תפגע בפרודוקטיביות

שיתוף
העצמת עובדים

הספרות המקצועית עוסקת רבות בנושא העצמת אנשים, העצמת מנהלים, העצמת עובדים. כל יום מתפרסם ספר או מאמר ובמקבי מתקיימות הרצאות במסגרת כנסים, השתלמויות ולימודי המשך שכולם תחת הכותרת "העצמה". נראה שאנחנו בעידן של העצמה אך האם כך חושבים גם המנהלים הבכירים בארגון? האם הם מאמינים בכוחה של העצמה? האם הם חוששים ממנה? אולי הם פשוט חושבים שהיא לא כל כך רלוונטית בשורה התחתונה? סקר חדש בדק בדיוק את הסוגיה הזו בדיוק.

סקר מנהלים חדש של Robert Half שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש HR PaToday מלמד אותנו כי ישנם מנהלים המאמינים שהעצמת עובדים הינו מהלך בעל פוטנציאל אדיר לשורה התחתונה של הארגון. לצדם יש מנהלים שחוששים מפני מהלך זה ויש כאלה שכלל לא מייחסים לו חשיבות.

עורכי הסקר ביצעו ראיונות טלפוניים עם מנהלים בכירים בהם הוצגה למנהלים שאלה אחת קבועה: אם תעניק לצוותים שלך אוטונומיה גדולה יותר ויותר עצמאות וחופש בחירה להחליט מתי ואיך הם יכולים לבצע את המשימה שלהם, לרבות היכולת לעבוד מרחוק, האם תהיה לכך השפעה? אם כן, איזו השפעה תהיה לכך על השורה התחתונה?

על פי הסקר, בו השתתפו 270 מנהלים בכירים, 29% מקרב המנהלים מאמינים שיוכלו להעלות את הפרודוקטיביות דרך העצמת עובדים. 21% מאמינים שנשקפת להם סכנה הפוכה, משמע העצמת עובדים רק תוביל לירידה בפרודוקטיביות. 6% מהמנהלים אינם בטוחים לגבי השפעתה של העצמת עובדים ו-44% אינם צופים כל שינוי, לכאן או לכאן, בעקבות מהלך העצמת עובדים.

 נפתחה ההרשמה המוקדמת לכנס פיתוח ארגוני. מהרו להבטיח את מקומכם! פרטים והרשמה כאן 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה