ספר לי קצת על עצמך

ספר לי קצת על עצמך

המגייסים בארה"ב נוהגים משנה זהירות בגיוס עובדים וחלק גדול פונה למשרדי חקירה פרטיים לבירור רקע ואימות נתונים

שיתוף
משאבי אנוש מאחורי הקלעים

מסקר שנערך לאחרונה על ידי איגוד מנהלי משאבי אנוש בארה"ב, עולה כי 75% מהמעסיקים מבצעים 'אימות נתונים' וראיונות ממליצים כדי להתחקות אחר העבד של המועמדים ולנסות לקבל עליהם כמה שיותר מידע 'אובייקטיבי'. 

כאשר סוזן ג'ונסון, מנהלת משאבי אנוש ממדינת מיזורי ארה"ב, גייסה מועמדים למשרות, היא נהגה להרים את הטלפון ולהתקשר למעסיקים קודמים לבקש המלצה. כיום, ארגונים גדולים ומובילים כבר לא יכולים להרשות לעצמם לנהוג כך, מסבירה ג'ונסון. חוסר הביטחון של המגייסים במועמדים (ולהיפך) הוביל להתפתחות תעשייה חדשה המגלגלת מחזור שנתי של 10 מיליארד דולר reference & background checking – תעשייה המספקת מכלול שירותים לאיסוף נתונים, אימות נתונים, תחקירנות, בדיקת רקע פלילי, חקירות כלכליות ועוד.

מאות חברות העוסקות בחקירות פרטיות הוקמו בשלושת השנים האחרונות בארה"ב והן מספקות שירותים פרטיים לחברות במשק ולעתים אף למועמדים עצמם (מועמדים לתפקידים בכירים או משקיעים פוטנציאליים מזמינים שירותי חקירה על חברות פרטיות ועל בעלי משרות מפתח בחברות). 

סו כריסטופר, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת Overland Park: "גיוס לא נכון של עובד או חלילה מנהל זו טעות שאף ארגון לא יכול להרשות לעצמו כיום. הנזק הכלכלי של גיוס מועמד לא נכון הוא עצום! כדי לוודא שאנחנו מעסיקים את האנשים הנכונים, אנחנו צריכים להתחקות אחר ההיסטוריה של המועמד, אנחנו רוצים כמה שיותר מידע, אנחנו צמאים לאישורים. אנחנו זקוקים ל'מידע פנימי' מעבר למה שמוצג בפנינו בתהליך הריאיון. לכן יותר ויותר חברות יוזמות מהלך של בדיקה יסודית או חקירה חשאית כחלק בלתי נפרד מתהליך גיוס עובדים."

ג'ף שיין, מנהל בכיר בחברת החקירות Allison & Taylor אמר כי בלפחות מחצית מהתיקים שלהם נמצאים נתונים 'לא-אמינים', החל מאי דיוקים ועד שקרים בקורות החיים ועד לטון בלתי אוהד של מנהל לשעבר אשר ממליץ על העובד (אולם בטון מסתייג שמעלה סימני שאלה). שיין: "המעסיקים יודעים שהמועמדים משקרים בקורות החיים והפחד הזה יוצר 'קיפאון' במערכת הגיוסים, חברות פשוט פוחדות לקחת אחריות ובצדק. אנו מאפשרים להם פתרון ב-60 דולר בממוצע לכל בדיקה ובכך מסייעים להם לקבל את ההחלטה הנכונה ולחסוך הוצאות אדירות ומיותרות! על גיוסים לא נכונים." 

על פי שיין, שתי הבדיקות החשובות ביותר הן ממליצים ורקע פיננסי. למעט מקרים בהם החברה מחפשת לגייס נהג ואז כל עבירת תנועה ולו הקטנה ביותר היא משמעותית, עיקר החקירה מתרכז באיתור גורמים ממקומות עבודה קודמים כדי לדלות מידע על המועמד כעובד (האם הוא פוטר או התפטר, איך הוא תפקד מבחינה מקצועית, בינאישית ועוד). חקירת הרקע הכלכלי היא קריטית למעסיקים בעיקר כאשר מדובר על תפקידים בכירים לטווח ארוך – שיין: "אם מועמד נמצא במצב של משיכת יתר תמידית ואף יש לו היסטוריה של ניהול פיננסי אישי כושל, לרבות חובות, מרבית המנהלים במשק לא יסמכו עליו ובצדק. מועמדים שאינם יודעים להתנהל כלכלית נכון ושנוטים לקחת סיכונים הם בגדר סיכון לעסק חד וחלק. כשלמעסיק יש את כל הנתונים הללו, הוא בעמדה שבה הוא יכול לקבל החלטות מושכלות בגיוס עובדים לחברה."

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה