ספר חדש: "מהגרי עבודה בישראל – הרצוי והמצוי"

ספר חדש: "מהגרי עבודה בישראל – הרצוי והמצוי"

עו"ד יאיר דוד משיק ספר חדש הדן, לראשונה בישראל, בסוגיית העובדים הזרים בישראל, תוך שימת דגש על מעמדם המשפטי.

שיתוף

עורך הדין יאיר דוד, המתמחה במשפט האזרחי ובדיני עבודה, פרסם ספר על הגירת העבודה ומעמדם של העובדים הזרים במדינת ישראל.

הספר "מהגרי עבודה בישראל – הרצוי והמצוי", פורש בפנינו סקירה מקיפה מהזווית המשפטית והחברתית על נושא הגירת העבודה לישראל. עו"ד דוד שם דגש על מגמת ההתפתחות בתחום זה במהלך העשורים האחרונים, תוך שהוא מציג את השתלשלות הענייניים החוקתית של התופעה.

יחסי העבודה והשינויים שהתחוללו בתחום במהלך השנים הם בבסיסו של הספר, המתמקד ביחסם של בתי הדין לעבודה לסכסוכים אינדיווידואליים בין העובד למעסיק.

בספר ניתן למצוא התייחסות נפרדת לכל אחד מהענפים שבהם מועסקים מהגרי עבודה בישראל: סיעוד, בנייה, חקלאות, מסעדות אתניות ותעשייה, תוך שימת דגש על מאפייניו המיוחדים של כל ענף וענף. הספר אף מכיל פסיקות משפטיות בתחום הגירת העבודה, הן בהיבט המהותי והן בהיבט הטכני פרוצדורלי.

"מהגרי עבודה בישראל – הרצוי והמצוי", הינו הראשון מסוגו לחקור ולסקר את התופעה השנויה במחלוקת, העולה חדשות לבקרים על סדר היום הציבורי, של הגירת עבודה בישראל.

יאיר דוד הינו בוגר משפטים מאוניברסיטת בר אילן והוא מייסדיו והבעלים של משרד עורכי הדין מרחב-דוד ברמת גן. דוד חבר בוועדת העבודה של מחוז תל-אביב מטעם לשכת עורכי הדין וכן בפורום העבודה של הלשכה וכמו כן הוא מרצה בפורומים מקצועיים שונים בנושאי דיני עבודה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה