סערה בטיפול בנושא דמי טיפול לארגוני מעסיקים

סערה בטיפול בנושא דמי טיפול לארגוני מעסיקים

דיון סוער בכנסת בנושא דמי טיפול לארגוני מעסיקים. נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין: "התקנות המוצעות מרחיקות לכת ועשויות לזעזע את המשק הישראלי"

שיתוף
ארגוני מעסיקים

ארגוני מעסיקים

ביום רביעי האחרון (ה- 23 במאי), התקיים דיון סוער של ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בנושא התקנות שהגיש משרד העבודה והרווחה המבקשות להסדיר את סכום דמי הטיפול שמשלמים מעסיקים לארגוני מעסיקים.

בדיון ביקשו נציגי משרד העבודה והרווחה לקבוע כי מעתה והלאה, מעסיקים יחויבו לשלם דמי טיפול חלקיים לארגון מעסיקים, גם אם הוא חבר בארגון ענפי אחר ומשלם לו.

עד כה, המצב היה שמעסיק נדרש לתשלום מלא של דמי טיפול "כפולים" אך הדבר נגע רק להתאחדות התעשיינים ואיגוד בעלי מלאכה.

בדיון בכנסת, ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) דחה בתוקף את טענת הממונה הראשי על יחסי עבודה במשרד העבודה והרווחה, שלמה יצחקי, כי "הכסף שייכנס למערכת כתוצאה מהתקנות החדשות יהיה פחות ממה שנכנס כיום".

יצחקי אמר, ששר העבודה והרווחה היה קשוב לפניות הארגונים השונים וביצע שינויים מהותיים בתקנות.

הוא ביקש לתקן את המצב על מנת שיינתנו הקלות למעסיקים קטנים, יוסדרו דמי הטיפול הגבוהים, ותוסר הסכנה של ארגונים קיקיונים שיקומו במטרה להוות ערי מקלט לחובת התשלום, מבלי לספק תמורה לעסקים.

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין: "התקנות המוצעות מרחיקות לכת ועשויות לזעזע את המשק הישראלי. אתם רוצים לשנות סדרי עולם ואת כל מאזן הכוחות הקיים בין ארגוני מעסיקים. 4 סניפים של לשכות מסחר שנמצאים בפריפריה צפויים להיסגר, כי לא יוכלו לעמוד בתנאים שמציבים להם".

לדברי נשיא לשכת המסחר ירושלים, דרור אטרי: "נכנסים לכאן הליכים פוליטיים לא הגונים. צריך שתהיה זכות לכל עסק להיות חבר איפה שהוא רוצה. לעסקים קטנים לא יהיה כסף לשלם לשני ארגונים".

ח"כ שרן השכל (הליכוד) חיזקה דבריו ואמרה: "העסקים נאנקים תחת היטלים ומיסים, עכשיו מחייבים אותם בהוצאות נוספות. איזה אינטרס יהיה למעסיק להישאר חבר בשני ארגונים?". לעומתם אמר נציג התאחדות המלאכה והתעשייה, שלומי פריזאט: "הארגונים הגדולים מייצגים נושאים חוצי מגזרים. אפשר להיות גם חבר בארגון מקצועי ספציפי וזה לא עומד בסתירה. אין שום הגיון לפטור מדמי טיפול ארגוניים".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), ציין: "עלינו להקפיד שהתשלום לא יושת בסופו של דבר על העובדים. יש להגביר את הפיקוח והשקיפות על ארגוני המעסיקים". אלאלוף קבע כי לקראת הישיבה הבאה בתקנות יחודדו הסעיפים וההגדרות השונות בהן, ועל בסיסן יימשך הדיון.

בדיון לא הושגה הצבעה.

טענת הארגונים הגדולים

הארגונים הגדולים טוענים כי התשלום לארגוני מעסיקים מוצדק כיוון שאותם ארגונים פועלים לצד המדינה בנושא הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה.

מצד שני, הארגונים טוענים, כי אין זה מן הראוי להכפיל את התשלום על ארגונים שכבר אינם משלמים דמי חבר. הארגונים מציעים תשלום חד פעמי מכל עסק עבור כל הסכם אשר ייחתם מול המדינה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה