אם אתה לא עובד ולא מועמד אז מי אתה בכלל?!

אם אתה לא עובד ולא מועמד אז מי אתה בכלל?!

דובר לא מעט על המועמד כלקוח והחשיבות של תהליך גיוס חווייתי... אבל מה עם ציבור מחפשי העבודה שכלל לא מגיעים להיות מועמדים?

שיתוף
קורות חיים

השיח בעולם משאבי אנוש מדבר לא מעט על זה שצריך להתייחס יפה למועמדים לאורך כל התהליך. צריך לעדכן אותם בסטאטוס שלהם, צריך לתאם איתם פגישות בהתאם, אסור לאחר לראיונות ואסור להראות למועמד שהוא מאכזב גם אם הוא מה-זה-מאכזב… כל מועמד הוא הרי לקוח פוטנציאלי. כל מועמד הוא אחד שיכול לחזור הביתה ולכתוב ברשת החברתית באיזו חברה מדהימה או איומה הוא נתקל היום. זה יכול להגיע לאלפי אנשים בדקה… אבל מה עם אותם מחפשי עבודה שבכלל לא עלו על לרדאר שלכם? מה עם אלו שנתקלו במודעת הדרושים והבינו שהם לא מתאימים או שכן הגישו קורות חיים אך קורות החיים שלהם נפסלו כבר בסינון הראשוני (האוטומטי). מה איתם? להם לא מגיע משהו?

תנו כבוד למחפשי העבודה באופן כללי בדרכים הבאות:
1. הקפידו לעדכן סטטוסים של משרות. לא רק מועמדים שכבר שוחחתם ואולי נפגשתם איתם זכאים לקבל מידע ועדכונים. גם מחפשי העבודה בגדול חושבים שמגיע להם לדעת מה קורה עם המשרה. לכן, אם יש לכם עדכונים כגון: תהליך הגיוס נעצר עד אחרי החגים או שאתם נמצאים כעת בשלב מו"מ סופי עם מועמד או שהוספתם עוד שלב של מבחנים מקצועיים לתהליך (לדרישת מנהל מקצועי) – דאגו לעדכן את מחפשי העבודה במידע זה באופן ישיר עד כמה שניתן. אם ניתן להוסיף את המידע למודעות הדרושים על גבי הלוחות, עשו זאת. אם לא, דאגו להוציא עדכונים בעמודים שבהם אתם כן שולטים, שהם כמובן עמודי הקריירה שלכם והעמודים ברשתות החברתיות.

2. צרו עמודי מידע למתעניינים בעמוד הקריירה. עמודי שאלות ותשובות FAQs המכילים את כל המידע לגבי העבודה אצלכם. שעות עבודה, השכלה נדרשת, זמן הגיוס המשוער, אורך ההכשרה הנדרשת וכיו"ב. עמוד זה משדר לכלל מחפשי העבודה שקיפות, הוגנות, יחס שווה לכולם ואת התחושה שלכל אחד מגיעה הזכות לקבל מידע על המשרה ולא רק לקומץ הנבחר של מועמדים שצלחו את שלבי הסינון הראשונים.

3. בנו עמוד מידע למחפש העבודה המתעניין במשרה אצלכם. כ-94% מכלל מחפשי העבודה מעדיפים לברור לבד את המעסיקים. על פי סקר שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש HR Grapevine, המועמדים מעדיפים (העדפה ברורה) לעבוד אצל מעסיקים מוכרים ואמינים כלומר יש להם רשימת מעסיקים מועדפת מלכתחילה. מה שזה אומר למעשה זה שמועמד יכול לרצות לעבוד אצלכם אבל הוא לא ימצא משרה מתאימה או שלא יצלח את הסינון ההתחלתי. על מנת לשמור על אותו מחפש עבודה פוטנציאלי (שהוא גם לקוח פוטנציאלי) חשוב לבנות דף מידע/הסברה למי ששואף לקריירה אצלכם. מומלץ לבנות עמוד בתוך אתר הקריירה שבו מפורטות המשרות בחברה ולצד כל משרה כתוב: איך מגיעים לתפקיד כלומר מה ההשכלה הנדרשת, אילו קורסים יכולים לעזור, כמה זמן הם אורכים, איזה סוג של ניסיון מקצועי צריך, מה מסלול הקידום בכל תחום וכיו"ב.

 נפתחה ההרשמה המוקדמת לכנס פיתוח ארגוני. מהרו להבטיח את מקומכם! פרטים והרשמה כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה